Bij ons op het KDV organiseren wij een aantal keren per jaar infoavonden voor ouders over diverse onderwerpen. Bijvoorbeeld brandwonden bij kinderen of EHBO. Nu zoeken we nieuwe onderwerpen die veel mensen aanspreken waarvoor we dan iemand kunnen uitnodigen om een avond daarover te vertellen/demonstreren. Hebben jullie misschien leuke tips?
Weet niet of dit in het straatje valt, maar toevallig is er een topic geopend over een kindje dat bijt en dus nu van het kdv word afgestuurd. Mss is dat een idee, dus hoe gaan wij om met de kindjes en hoe handelen we met problemen. DIt lijkt mij best een interessant onderwerp aangezien mijn zoontje ook naar het kdv gaat en wellicht ook hiermee geconfronteerd word of mss is hij wel diegene die dat gaat doen. Dus voor een ouder lijkt het me goed om te weten hoe de leidsters hier mee om gaan. Groetjes Kim
Wij hebben op school al een keer een informatie-avond gehouden voor de groep 1t/m 3. Dit deden we samen met de lettertuin. Dat is een organisatie die het belang van voorlezen presenteert. Kijk eens bij www.lettertuin.nl Dan zie je meteen wat ik bedoel. Succes!
we hebben een cursus gevolgd over eetplezier en beweegkriebels met een aantal van ons kdv, harstikke interessante onderwerpen! Misschien ook iets voor jullie. Je kreeg uiteindelijk een infopakket en een dvd mee, die je kunt gebruiken bij de ouderavond(en). Ook veel tips over hoe je zon ouderavond aanpakt. De onderwerpen: -omgaan met strijd aan tafel -lekker spelen en bewegen -kinderen betrekken bij gezond eten en bewegen -voorbeeldfunctie van ouders -straffen en belonen -televisie kijken en computeren Kijk hier eens: Eetplezier & Beweegkriebels | Voedingscentrum, eerlijk over eten
Ik las je vraag en had gelijk allemaal ideeen! Maar na de daarop volgende berichten, blijk ik niets meer toe te kunnen voegen! Voorlezen vind ik een erg goede! Merk wel eens dat het voor sommige ouders best heel lastig is om voor te lezen. Leuk trouwens, die avonden!
Ja echt superleuk ja. Ouders ontvangen het zeer positief en ook voor de leidsters is het erg leuk en informatief. Voorlezen wordt al heel erg veel tijd aan besteed bij ons kdv. Deze maand gaan er weer allemaal ouders voorlezen in de groepen na een oproep aan alle ouders. Je kunt je als ouder dan opgeven om een bepaald moment van de week te komen voorlezen aan groepjes kinderen van verschillende leeftijden. Ja erg leuk!
Hier ging het pasgeleden over omgaan met verlies van iemand in je omgeving. Hoe ga je ermee om, wat vertel je aan je kind enz...
Hier hadden we een thema avond over de verzorging van het gebit. Erwin me vriend is er heen geweest en die is nu ontzettend fanatiek met tandenpoetsen