Ik voel me nu ook een beetje buiten de boot vallen, want wij vieren carnaval in IJsselstein (ut). Het is idd niet te vergelijken met het carnaval in het zuiden, maar ach.... na 10 bier ziet alles er toch hetzelfde uit.
Ikzelf ben van origine een limburger (maastricht) en heb daar natuurlijk al vele carnavallen meegemaakt. En ook in brabant waar ik nu woon. En zelfs tussen die 2 zit al een wereld van verschil. Alleen al t verschil hoe de mensen zich verkleden is erg groot. Kan mij niet herinnerren ooit een boerenkiel gezien te hebben in maastricht. Ach, als je t maar leuk hebt, daar gaat t toch om.
voel me zeker niet aangevallen hoor! maar mamamuts heeft toch zeker wel gelijk, na 10 bier ziet alles er hetzelfde uit haha... en in zwolle word zeker wel groots carnaval gevierd! optocht is niks aan maar de rest zeker wel hoor!
hier word ook carnaval gevierd( prov groningen) misschien niet te vergelijken als in het zuiden. maar zeker weten een groot feest ! alle voorbereidingen .. wagens bouwen ect.. super! iedereen alvast een super carnavals periode gewenst!
@annekulpe, omdat er partyflock in je onderschrift staat werd ik nieuwsgierig en ben ff gaan kijken. Ik heb t idee dat ik je man/vriend(?) ken, ooit tegen gekomen op 1 of ander feestje (heel) lang geleden.
Valt weinig te vertellen hoor. Ik ging gewoon ff bij jou kijken en zag daar de nick van je ventje en dacht...dat klinkt bekend. Dus ff wezen kijken en ik denk m te kennen. Er staan behoorlijk wat feestjes in zijn agenda waar ik ook heen ben geweest vanaf 2000. De feesten die van daarvoor in zijn agenda staan ben k nooit geweest. En als ik op stap ging was ik nogal een opvallende verschijning en lulde met iedereen, heb dus erug veel mensen ontmoet.
Valt weinig te vertellen hoor. Ik ging gewoon ff bij jou kijken en zag daar de nick van je ventje en dacht...dat klinkt bekend. Dus ff wezen kijken en ik denk m te kennen. Er staan behoorlijk wat feestjes in zijn agenda waar ik ook heen ben geweest vanaf 2000. De feesten die van daarvoor in zijn agenda staan ben k nooit geweest. En als ik op stap ging was ik nogal een opvallende verschijning en lulde met iedereen, heb dus erug veel mensen ontmoet.
Nee, ben ik niet. Het heeft ook geen zin om mn PF nick te geven want ik heb mij laten verwijderen en ben dus niet meer te vinden. Voor de crash van mn pc had ik nog n link van die nick maar nu dus niet meer helaas. Baal dr wel van want nu kan ik niet meer aan de foto's.
Carnaval.... Ik vind er niets aan. Maar ja, hier is het ook iets anders. De hele maand februari moet je op je hoede zijn (zeker op zondag), anders word je op straat met waterballonen, waterkanonnen of emmers water nat gegooid... Leuk als je op weg naar je werkt bent.....
hhhmmm carnaval vind t niet zo ,daarom ga ik naar me vader in engeland . mijn vriend moet carnaval vieren die zit bij de carnavals club ! een groot zuip festijn daar ben ik niet zo voor en zeker niet als ik zelf niet kan drinken ! nu ik zwanger wil raken let ik wel op . roken kan ik nu nog ff niet laten maar beter als roken en drinken ! (als ik zwanger ben stop ik gelijk ) maar goed we kunnen gelukkig nog wel de goeie dagen klussen voor ik weg ga dus daar ben ik blij om voor iedereen die carnaval geweldig vind veel plezier ! ciao
mijn vriend is een tukker. en ik moet zo lachen om hem. wij als brabanders zijn ermee opgegroeid. ( niet dat ik er nu nog veel mee heb trouwens ) maar het werd er op school al ingestampt hé, de liedjes de toestanden enz. soort van stukje cultuur probeer ik dan uit te leggen. van de week kwam er wat carnavalsmuziek op tv. en dan zie je hem denken. zit ie te kijken en met zijn wenkbrauwen te fronzen, dan krijg je opmerkingen als kijk nou,tjonge tjonge? en dit is dus leuk? de teksten gaan nergens over ze staan compleet voor schut. en die mensen lopen zich ook allemaal aan te stellen en te zuipen. en betalen ze dan ook nog om naar die onzin te moeten luisteren? nee, voor tukkers is het ook lastig om de begrijpen blijkbaar. en eerlijk is eerlijk ik vind het tegenwoordig ook niet veel meer hoor. na de optocht heb ik het ook wel een beetje gehad. het kan mij ook niet zo erg mee boeien. maar ik vind het toch altijd wel een apart sfeertje die ene week van het jaar. maar hij snapt daar dus heeeeelemaal niks van. achja lopen we weer lekker binnen met wat overuurtjes op het werk ( lekker met die crisis perikelen nu ) als half het bedrijf niet werkt en zat is en de week erna ziek zo heeft zelfs mijn lieffie er nog wat positiefs aan te beleven.