Hebben jullie dat nou ook? Kijk je al weken uit naar de vakantie, valt het vies tegen. Ten minste: gisteren was erg leuk! Kinderen vermaakten zich met de buurjongens; de jongste ging gemakkelijk slapen; en s middags genoten van carnaval met de kids. Maar vandaag.... pfffff... weinig slaap gehad (gisteren ge-ehboed bij het jeugdbal); kinderen zijn ook op; alles valt uit mijn handen, bekers gaan om en ik hem m’n was ook nog niet klaar; die kleine smurf weigert z’n dutje; twee jongens willen per se naar de carnavalsmiddag, eentje per se niet; en ben zojuist ook nog ongesteld geworden. Ik word op dit soort dagen echt zoooo moe en mopperig. Het zijn niet m’n beste dagen. Vl kan gelukkig op dit soort dagen vroeg beginnen en is rond half vijf thuis. Ik krijg hernieuwd respect voor de alleenstaande ouders en de stay-at-home-parents.
Ja dat heb ik ook vaak. Ik organiseer wel uitjes zoals bioscoop, ballenbak/indoor speeltuin, dagje naar oma etc. Maar als we dan een dag thuis zijn lijken het wel losgeslagen apen. Miepen en zeuren. Vooral ondankbaar gedoe heb ik zo’n hekel aan. Je doet vanalles om het naar de zin te maken, maar het is nooit genoeg Ik breng mijn zoon in de vakantie ook altijd gewoon naar de bso. Hij gaat sowieso maar 2 dagen en in de vakanties doen ze altijd uitjes of leuke dingen op de opvang zelf. Win win situatie dus. Mijn kinderen zitten in dezelfde leeftijdcategorie, dat is wel makkelijk met uitjes. Bij mij is het dus altijd een beetje dubbel, ik vind het leuk om dingen te ondernemen en tijd met de kinderen te hebben, maar ben ook altijd weer blij als school begint.
@Strandbal de bso laat ik ook altijd doorlopen. Morgen gaan de oudste twee de hele dag weg. Kost me altijd een beetje moeite om me daar niet schuldig over te voelen. Maar het is inderdaad win-win. Ze vinden het erg leuk daar. Uitjes in m’n eentje met alle drie is lastig. De jongste is nog wat klein en de andere twee net niet oud genoeg om echt naar een pretpark te gaan of te gaan zwemmen of zo. Mooi weer was handig geweest
Ja pretparken doen wij ook nog niet. Lijkt me leuker als ze iets ouder zijn. Zwemmen doe ik soms met een vriendin. Dierentuin of kinderboerderij vind mijn zoon niks aan dus afentoe is mijn inspiratie wel op. In de mei en zomervakantie vind ik het wel makkelijker omdat het weer dan beter is waardoor je meer buiten dingen kan doen.
Hier is het ondanks uitstapjes en leuke dingen doen thuis (koekjes bakken etc) toch ook altijd wennen aan de hele dag samen (vooral de zussen dan). Dus toch veel gekibbel en geruzie, maar tegen mij ook veel gezeur en gemopper. Ik denk dat die spanning er ook maar gewoon uit moet ofzo...
Als je in (de buurt van) Rotterdam woont kan je een rotterdampas aanschaffen voor je gezin, dan kan je uit heel veel uitjes kiezen! Ik realiseer mij nu dat als je nu vakantie hebt, je niet in de buurt woont...
Haha nee inderdaad, niet in de buurt van Rdam. @Fuddey misschien is dat ook goed om in het achterhoofd te houden voor me. Ze moeten natuurlijk ook even stoom afblazen van alle regels op school. Vooral de middelste loopt een beetje op z’n tenen op school (kan niet goed zichzelf zijn). En de jongste kan er erg slecht tegen dat hij vaak niet mee mag doen.