Door omstandigheden op mijn werk (mogelijke gevolgen a la faillissement, maar dan anders), ben ik voor de zekerheid aan het rondkijken naar een andere baan. Balen natuurlijk, maar we dealen er maar weer mee. Nu vraag ik me af hoe ik goed kan uitrekenen wat er zou gebeuren met ons inkomen als ik bijv. 1 dag minder zou gaan werken (waardoor we ook 1 dag minder opvang nodig hebben). Het is dan immers niet alleen mijn inkomen dat minder wordt, we zijn ook minder kwijt aan KDV en wat we terugkrijgen van de BD verandert dan ook. Is er een manier om het goed uit te rekenen? Het is niet zo dat ik minder wil werken, maar ik heb een vacature gezien die voor 3 dagen is, maar wel ontzettend goed bij me past Alvast bedankt voor het meedenken!
toen ik pt wilde gaan werken, heb ik alles laten uitrekenen door het accountantskantoor van mijn werk. maar ik denk dat dat geen optie voor je is. heb je al even gezocht op google? daar kun je goeie berekeningen van bruto-netto vinden. volgens mij is Josien hier loonadministrateur als ik het mij goed herrinner.
idd een bruto netto berekening maken. En dan op toeslagen.nl uitrekenen hoeveel toeslag je nog zou krijgen. En het uurtarief van je kdv weet je wel toch?
het zou eigelijk gunstiger voor je zijn als je eerst in de ww zou komen en dan hier aangenomen zou worden. Dan kan je nog een aanvulling krijgen vanuit de ww...
Allemaal leuk en aardig, maar dan moet je voor het resterende WW-deel wel blijven solliciteren hè! OM in aanmerking te komen voor WW moet je ook beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Wanneer jij/zij zegt maar drie dagen beschikbaar te zijn, dan geeft het UWV geen aanvulling boven die drie dagen hoor.
via loonwijzer.nl kun je een goede bruto-netto berekening maken. Als er een CAO van toepassing is, kun je die ook aanvinken. Via toeslagen.nl kun je kijken wat je qua toeslagen terugkrijgt. Hoeveel je via de belastingdienst verder nog terug krijgt, is iets lastiger uitrekenen. Volgens mij moet je dan het programma voor de voorlopige teruggave downloaden.
Allemaal onwijs bedankt voor jullie reacties @ aanvulling WW: als ik 3 dagen zou gaan werken, dan ga ik ook echt 3 dagen werken. Dan maar minder inkomsten Het lijkt er overigens nu al op dat die baan niks gaat worden, dus ik zoek vrolijk verder naar iets voor 4 dagen, maar mocht ik toch weer iets voor minder uren vinden, dan weet ik nu iig hoe ik een beetje moet rekenen
Uitrekenen kan alleen als je ook echt weet wat je bij een eventueel andere baan zou gaan verdienen. Meestal is dat pas bekend aan het eind van de sollicitatieprocedure. Voor die tijd is het alleen gissen en niet handig om daar een berekening op los te laten.
buiten dat is de WW voor 4 dagen minder dan het inkomen wat je krijgt met 3 dagen. dus ze vullen helemaal niks aan