Hebben jullie dit ook gehad?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Corinne348, Jan 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corinne348

Corinne348 Actief lid

May 9, 2008
    268
    0
    0
    Hoi iedereen,

Mijn dochter van bijna 6 maanden haar tandje een klein beetje doorgekomen (je ziet en voelt een wit streepje) en ze is poept erg veel en een knal rode billetje. Nou heeft ze afgelopen zondag erg slecht geslapen.En maandag en dinsdag op de opvang erg slecht.
    Maandag en dinsdagnacht goed geslapen alleen is ze vandaag erg moe en heeft ze niks gedronken (laatste fles gisteren om 20:30)
    Haar temperatuur is 37.4 graden.

Volgens de HA komt dit veel voor bij baby rond de zes maanden en maakt ze een sprongentje of er komt een virus aan.

Ondertussen maak ik me erge zorgen. Hebben jullie dit ook meegemaakt.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Lijkt me niet heel raar. Bij tandjes is veel (en dunnere) poep heel normaal. Vaak ruikt het ook anders, meer zuur. Vandaar ook de rode billen.
    Slapen is ook moeilijk als je wat pijn hebt van de tandjes.

Drinken kan ook wat pijn doen, misschien kun je het plekje waar de tand doorkomt een beetje verdoven met Detinox of Chamodent (VSM) (hielp hier beide niet helaas).
    Wat wij ook wel deden als mijn zoontje erg slecht dronk, was een half uur voor de fles een zetpil geven, dan had hij voor die fles minder last, en dronk in ieder geval wat bij..

De temp is in principe normaal, tot 37,5 is normaal, tot 38 of 38,5 is verhoging, daarboven pas koorts.

3. bianca1711

bianca1711 Actief lid

Dec 10, 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    ik vind het ook niet raar klinken
    andro had het ook
    toen zijn 1ste tandje doorkwam kreeg hij zelf een schimmeltje bij zijn billen
    dit schijnt wel vaker te gebeuren

dentinox werkt hier wel. ik heb het zelf ook op mijn tanden gedaan en het gaat idd een beetje tintelen/verdoofd.
    chamodent gebruik ik ook, maar of dat werkt ik heb geen idee

de verhoging klopt ook vaak met tanden, meestal krijgen ze iets verhoging. andro had vaa tegen de 38 aan.

en drinken/eten kan pijn doen. er komt toch een hele druk op de tanden te staan.

Andro is nu met zijn laatste 4 kiezen bezig en daar heeft hij ook oorpijn van en zijn neus loopt.
    hij is niet verkouden, maar het komt echt door die kiezen
    andro slaapt dan ook een paar dagen heel slecht en als het tandje dooris haalt hij het vaak weer in.

gelukkig nog maar 4 kiezen e gaan voor mijn ventje

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Geen zorgen maken inderdaad!
    Ik denk echt dat het door de tandjes komen.
    Daar kunnen kinderen best wat ziekjes van worden en dan hebben ze exact de klachten die jij beschrijft.
    Hier is alleen nog geen tandje te bekennen dus ik kan niet mee praten uit ervaring!

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

mijn dochter is 5,5 maand en heeft eigenlijk de zelfde klachten als jouw kindje, ik denk zelf idd tandjes in combi met een sprongetje, afgelopen maandag op het kdv was een groot drama geweest, niet willen slapen en heel veel huilen, ook de flesjes gaan er met veel moeite in, met een beetje geluk drinkt ze 90 tot 100 cc per keer.....

succes ermee!

6. Corinne348

Corinne348 Actief lid

May 9, 2008
    268
    0
    0
    dank jullie maar wat zal de oorzaak dan zijn dat ze helemaal niks eet.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Tandjes kunnen best pijn doen bij het drinken.
    Maar misschien heeft zo ook iets anders, een virusje ofzo. Als ze erg suf wordt zou ik de huisarts nog wel eens bellen.

Share This Page