Dit is de tweede maand dat ik ovutesten gebruik. Nu heb ik vorige maand slechts 1 dag een positieve test gehad en deze maand ben ik begonnen te testen op de 9e dag (eergisteren). Die was net niet even donker of donkerder dan de teststreep en gisteren was ie heel licht. Is het mogelijk dat ik een hele vroege eisprong heb en dat mijn luteale fase (of hoe je dat ook spelt) langer is dan 14 dagen? Ik heb nu een beetje het gevoel dat ik het al die maanden niet goed heb gedaan.
Hoi, ja het kan dat je je eisprong al hebt gehad. Ik gebruik zelf ook ovutesten en ben er achter gekomen dat bij mij de streep op een gegeven moment wel verschijnt meestal pcies op dag 14e maar hij is nog niet donkereder geweest. Toch heb ik dan wel mijn eisprong gehad want ik heb daarna altijd gevoelige borsten en 14 dgn later wordt ik ongeveer ongie. Ik zou natuurlijk voor de zekerheid nog gewoon even doorklussen! Het kan ook zo zijn dat de streep misschien wel donkerder geweest is maar op een moment dat jij niet hebt getest dus dan zou je misschien 2 x op een dag moeten testen. suc6 Groetjes Lara
er was een poosje terug iemand die al op dag 5 een eisprong had. Zonder ovutests had ze dat nooit geweten! En ze is mooi zwanger geraakt! Dus een hele vroege eisprong kan best. Maar: je hebt ook best kans dat je echte lh-piek nog moet komen hoor! Aangezien je ovutest ook niet echt positief was. Het kan ook liggen aan dat je misschien te veel gedronken hebt of zo. Zou nog een poosje doortesten als ik jou was! Succes!
Ja hoor, dat kan heel goed. Ik heb 2 keer een hele vroege eisprong gehad. eentje met 9 dagen en een ander keertje met 10 dagen. Ik gebruikte toen ook ovutesten. zonder de ovutesten zou ik het ook niet geweten hebben.
ik had dit keer ook een hele vroege eisprong (ik voel hem elke maand) en heb daar ook nog iets over gevraagd hier op het forum, en zoals je ziet klopte het ook.. groetjes bambie
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die Ovu testen maar vreemd vind. Als ik ze moet geloven, heb ik mijn eisprong helemaal niet want het is maar een keer een beetje verkleurd. Ik vrij nu gewoon extra tussen dag 8 en 15 van de cyclus, dat moet toch in orde zijn dan? Of zit ik nu verkeerd? Ik hoor graag hoe anderen dit doen, ben nog maar net bezig X
Hoi Paula, Ik ben deze maand begonnen met ovu testen en ik had mijn ei pas op dag 18 dus als je om de dag vrijd dan heb je meer kans... Ik heb die van CB gebruikt en die is heel handig, want die geeft een smilie dus hoef ik niet op de streepjes te letten. Nadeel is wel dat hij duur is..
In het begin voelde ik mijn eisprong ook wel behoorlijk duidelijk, maar de laatste 2 a 3 rondes niet meer. Dat maakt het er ook niet makkelijker op. We hebben wel regelmatig geklusd deze ronde en dat blijven we ook wel doen, maar ik het toch heel sterk het gevoel dat ik het weer gemist heb deze keer...
Bedoel je niet de 10e dag? Kan best dat je een eisprong hebt op dag 11/12, en een luteale fase hebt van 15/16 dagen. Ik weet niet of jij je ongi erbij rekent als een dag van je cyclus? Of dat je de dag voordat je ongi word rekent als de laatste dag.