solliciteren als je in de ziektewet zit....

Discussie in 'De lounge' gestart door Renate28, 4 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Weet iemand dit?

Voordat ik met zwangerschaps- en bevallingsverlof ging, zat ik in de ziektewet.

Ik ben weer beter, maar heb nog tot 1 december bevallingsverlof.

Mag ik nu solliciteren?

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Beter melden en direct solliciteren zou ik zeggen!

Ga je niet terug naar je oude baan als ik het begrijp?

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Liever niet.

4. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Gewoon soliciteren!

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, dat ga ik ook doen, maar ik wil niet dat ik mezelf in de vingers snij. Dat ze me achteraf niets kunnen verwijten, snap je. Ik heb wel afgesproken dat ik per 1 december weer kom werken, als m'n verlof is afgelopen. Maar ik ben nooit officieel beter gemeld.
    Straks zeggen ze...heeeeeee, maar jij had je nog niet beter gemeld, zat dus nog in de ziektewet, (ook al was je met verlof) en dus ga jij maar mooi even wat geld terugbetalen!

Ik meld me maandag dus maar officieel beter, maar zeg nog maar even niet dat ik ga solliciteren. En dat is de woensdag daarna. Wat denken jullie? Mag dat? Dan ben ik ongeveer een half jaar thuis geweest... (ziektewet en verlof bij elkaar).

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik vind zeker dat je het gewoon moet proberen, je kan beter nu ander werk zoeken dan dat je met tegenzin naar je oude werk terug gaat!

Misschien moet je wel rekening houden met eventuele uitwerkperiode op je andere werk... Weet niet of dat bij jou van toepassing is!

Gewoon maandag beter melden, lekker genieten van je zwangerschapsverlof tot 1 december en gewoon ondertussen solliciteren in de hoop dat je 1 december bij een nieuwe werkgever kan beginnen!

Succes ermee!

Gr. Miranda

Deel Deze Pagina