carottes rapee? "franse" dames

Discussie in 'Gezondheid' gestart door friezinne82, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi meiden,

met vakantie in Frankrijk heb ik deze week al 1,5 bak carrottes rapee weggestouwd. Nu lees ik op de onderkant van het bakje dat er vinaigrette met alcohol in zit. Ik ben 11 weken zwanger, ik voel me dus enorm schuldig...

Zijn er "Franse" meiden die dit eten tijdens een zwangerschap? Of is het echt op basis van alcohol? (zou ik behoorlijk stom vinden trouwens...)

2. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou .. ik zou mij niet erg druk maken over de hoeveelheid alcohol die je op dat moment hebt geconsumeerd!! Voelde je je teut? in mijn optiek is er niet veel gevaar!!! En je hoeft je niet zo schuldig te voelen... :) Er zijn velen die toch een wijntje drinken op zijn tijd (ikke niet hoor maar dat deed ik voor de zwangerschap ook niet.) Mijn gynaecoloog adviseerde mij in de 38ste week van mijn 2de zwangerschap om eens naar huis te gaan en een borreltje te nemen om niet zo te stressen. Dit deed ik uit draad niet hoor ... maar goed laat al zien dat een klein beetje geen kwaad kan!

Maak je geen zorgen!

3. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Daar zou ik mij niet echt zorgen over maken hoor. De hoeveelheid alcohol in vinaigrette is echt miniem.

4. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Dus... betekent dat stiekem dat ik het gewoon mag eten? Het is namelijk eigenlijk mijn nieuwste verslaving... Als er echt alcohol in zit dan laat ik het staan maar als je zegt dat het echt miniem is, kan ik het dan gewoon eten?

(er staan nog anderhalve bak in de koelkast en ik ben de enige die het eet van het gezin... anders had mijn man het al op gehad en was er geen "probleem" geweest)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er zit wel echt alcohol in maar dat zit er ook in appelsap als je dat iets langer laat staan.. Niet druk om maken.. lekker opeten en genieten!

6. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    dank je! *loopt naar de koelkast en maakt voor de zekerheid toch het nieuwe bakje open en gooit de open helft weg (want die staat al drie dagen :D )*

Deel Deze Pagina