nu sinds 4 weken voel ik me vreselijk. ik voel me verdrietig, down, angstig, paniekerig, en zeer ongelukkig. Kan nergens van genieten. Het begon in lichte mate maar werd steeds erger en is nu dagelijks aanwezig. alleen avonds knapt het wat op, denk omdat ik dan bijna naar bed mag om te slapen en me even niet zo te hoeven voelen. Ben ontzettend bang, heb angst dat m'n man doodgaat (zonder reden). En voel me schuldig dat ik niet van de zwangerschap geniet. ben nu 28 weken zwanger. En zie tegen de dagen op. Ben bij de huisarts geweest die heeft bloed laten testen dat is goed. ga met een psycholoog praten maar is over 4 weken. Ik heb hulp nodig, maar wat? Vooral de angst is zo erg, daardoor kan ik niet meer genieten. Heb een zoon van 3 voor hem ga ik door, en sta ik op. als ik niet zwanger en heb ik ook wel van deze periodes, maar het is nu wel heel extreem. Geniet niet van de schopjes, enz.. Kan me allemaal niks schelen.
Wat naar zeg! Ik denk dat de hormonen alles bij je alles dubbel aanwakkeren. Misschien moet je de verloskundige ook even bellen dan zijn ze op de hoogte hoe je je voelt? En kijk ook even op deze site: IMH Centrum en dan bij over imh en voor wie. Ze hebben geen wachttijden. Als je nu nog 4 weken moet wachten is wel erg lang. Misschien kan je ook iets met je voeding aanpassen, ik merk dat ik niet lekker in de vel ga zitten als bijv. Teveel e-stoffen op heb. En een banaan eten, zitten goede stoffen in. Heb je vriendinnen in de buurt met wie je kan praten?
Ik heb hetzelfde elke zwangerschap gehad maar dan in mindere mate. Ik heb via de verloskundige een doorverwijzing naar de POP poli gehad en kon vrij snel terecht. Bel haar alsjeblieft, ze weten wat het betekent voor een zwangere om je zo te voelen en zetten er vaart achter. Je bent echt niet de enige! Voel je niet schuldig, je bent onder invloed van hormonen. Ik heb twee hele leuke kinderen die er echt niet onder geleden hebben. Mijn man wel maar ook die kon gelukkig relativeren. Nog een oppepper misschien: bij mij was het de eerste twee zwangerschappen na de bevalling weer beter. Via de POP poli kijkt ook een psychiater een keer mee om te kijken of je iets hebt aan antidepressiva. Praat er in ieder geval over!
Nu niet meer wachten. Ik zou even contact opnemen met de huisarts/verloskundige/gyn en aangeven hoe het is en dat je geen 4 weken meer kunt wachten. Als ik het zo lees heb je gewoon nu hulp nodig. En zeker weten: je stelt je echt niet aan. En met hulp kan het alleen maar beter worden. Sterkte.