Wordt jij vaak verrast door je partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 10 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Leuk topic; hoevaak verras jij je partner!
    Leuk ook om te zien hoe er soms verschillend gedacht wordt over wat verrassen dan is.
    Ik dacht toen; wordt je dan zelf wel eens verrast door jou partner?
    Is die attent of helemaal niet?
    En waarmee wordt je dan verrast (en vind je dat leuk)?

    Mijn partner verrast mij zelden tot nooit.
    Zijn manier om mij te verrassen is dat als ik een dag gewerkt heb en moe thuis kom, hij de stofzuiger door de woonkamer heeft gehaald.
    Verder is de rest van het huis meestal ontploft.
    Zit de was nog in de wasmachine (hoewel ik had gevraagd of die opgehangen kon, maar ja, vergeten...) en staat het aanrecht vol vuile vaat.
    Nu is er zo over nadenk.. het verrast me eigenlijk ook niet meer.
    Ben het onderhand gewend.
    Hoewel Leuk anders is.
    Hij is nou eenmaal niet erg attent.
    Hoe is dat bij jullie?
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Hij verrast me door- als ik er doorheen zit de kids te doen. Hij maakt dan een koffie’tje voor me en trekt bijv de vaatwasser leeg. Huishouden is echt mijn taak en hij werkt. Hij hoeft het niet te doen maar dat hij ziet dat ik ff hulp nodig heb is echt heel fijn.

    Verder zegt hij bij alles wat ik laat zien dat ik het moet kopen als ik het nodig heb :D daar kan geen verrassing tegen op! :p
     
    Manolito vindt dit leuk.
  3. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    914
    897
    93
    Een paar keer per jaar krijg ik spontaan een bos bloemen :)
     
    Zeebra en Manolito vinden dit leuk.
  4. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Nee.. ongeveer 2x per jaar wil hij me weleens verrassen..
    Maar of dat onder de noemer vaak valt.. nee dat vind ik niet..
    Maar ik vind het meer dan genoeg! Hoef niet vaak verrast te worden, als de keren dat hij het wel doet maar oprecht zijn!
     
    Manolito vindt dit leuk.
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    #5 Kramertje, 10 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2021
    Ik heb wel een hele attente man. Komt regelmatig met een bloemetje thuis, zomaar een kaartje in de bus, lekkere ontbijtjes op zondagochtend, maar ook leuke appjes met daarin “vanmiddag heb je vrij, pak je tas in en sta om x tijd klaar”. Heeft ie een leuk weekendje of nachtje weg geboekt. Of hij komt naar beneden en neemt me mee naar boven en heeft dan een lekker warm bad met kaarsjes, een boek en een kopje thee klaar gezet. Ik mag zeker niet klagen met mijn man :D
     
    Sokkie87, Salvatore, Jessi79 en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wil je mij verrassen moet je van goede huizen komen.. :rolleyes::thumup: Ik kom overal achter... we hebben een gezamenlijke rekening; en ik doe de financiën. ;)
    En een app waarin zichtbaar wordt of er post/pakket komt.

    Hij kwam één keer spontaan met een prachtige bos bloemen aan; de dag voordat we op vakantie gingen.. :roflmao:

    Verder neemt hij geregeld iets lekkers mee, bij de boodschappen. Masseert hij me zeer geregeld, dat blijft verrassend lekker! En gunt hij me nieuwe kleding, parfum, accessoires.. maar dat mag ik zelf uitkiezen. Dat is maar beter ook.. iets met 'kieskeurig'.
     
    Zeebra en Manolito vinden dit leuk.
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Bloemen bij de weekboodschappen:rolleyes:
     
    Iertje81, Luna86, Zeebra en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Jazeker, bijna iedere week komt ie thuis met een mooie bos bloemen.
    Geregeld neemt ie wat lekkers mee en om de zoveel dagen masseert ie me.
    Ik heb niks te klagen :D
     
    Sokkie87, Zeebra en Manolito vinden dit leuk.
  9. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nooit gelukkig.... ik hou niet van verrassingen ;)
     
    Manolito vindt dit leuk.
  10. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    791
    1.072
    93
    Vrouw
    Wauw heerlijk! Lekker van genieten! Hier moet ik tien maal mijn keel schrapen en aangeven dat ik bijna doodga vd dorst alvorens er ooit drinken voor me gehaald wordt.

    met kerst wordt ik wel echt overladen met leuke verassingen! Dus daar mag ik niet over klagen :)
     
    Manolito en Kramertje vinden dit leuk.
  11. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    Sorry misschien heel frustrerend maar ik moest hier hard om lachen :roflmao:.

    Mijn man neemt regelmatig wat lekkers voor me mee. Laat me geregeld in de ochtend nog even liggen en bij speciale gelegenheden heeft hij vaak bloemen, kaartje en wat lekkers.
    Van grote verrassingen hou ik echt helemaal niet, maak je me echt niet blij mee.
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  12. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    791
    1.072
    93
    Vrouw
    ach het hoort bij ons. Mijn man heeft andere sterke punten
    Net heeft hij na dat ik mijn keel luid schraapte drinken gehaald.
     
    Lafayette, Iertje81 en Emsy vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.335
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of ik nog echt dingen ervaar als verrassingen.
    Want het taartje en de pralines brengt hij vaker mee en de bloemen rond bepaalde datums verwacht ik ook.
    En hoe extreem veel hij nu helpt, is nieuw maar ook geen verrassing voor mij. Want hij is al altijd zorgzaam.
     
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ja heel vaak en i luv it!
    Vandaag kwam ik thuis en lag er een reep witte chocola in een cadeaupapiertje op tafel. En een hele vaas gevuld met paaseitjes. Hij neemt vaak bloemen voor me mee. Sowieso een enorme bos rode rozen 4x per jaar (verjaardag, verkeringsdag, Moederdag en Valentijn) en daaromheen andere bossen bloemen. Maandag kwam DHL aan de deur met een pakje met mijn naam erop iets brengen (ik zeg niet wat :p:oops:) en ‘vroeger toen de winkels nog open waren’ een paar oorbellen of een armbandje of zo. Paar maanden geleden had hij gezien dat m’n luchtje op was en de volgende dag stond er een nieuw flesje in mijn gedeelte van het kastje op de badkamer. Af en toe ‘s ochtends een tosti op bed en m’n thee staat altijd klaar ‘s morgens.
    Ik hou van C....
     
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Doe mij ook zo’n vent. :p Dit is echt precies wat ik ook zo graag zou willen... Maar zoals iemand anders al zei, hij heeft andere sterke punten.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  16. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Hier ook niet zo vaak verrassingen..
    Als ik jarig ben mag ik zelf een cadeau uitzoeken.
    Voor v-day/moederdag meestal wel iets als douchegel of een bloemetje.
    Met kerst koopt ie meestal zelf wel iets prijzigs zoals een sieraad.
    Tussendoor verrassingen of ontbijt op bed moet ik echt zelf een goede hint voor geven:)
    Maar hij heeft meer dan genoeg andere goede eigenschappen gelukkig
     
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.335
    113
    Vrouw
    Zo herkenbaar:roflmao:
    Eigenlijk is een cadeau bon ideaal:D
    Kan ik zelf kiezen.
     
  18. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja echt super attent

    Lieve cadeautjes, ontbijt op bed, kopje thee als ik even ga zitten, iets lekkers, heerlijke smoothies in de morgen.. echt heel heel lief.
     
  19. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nooit.

    Nou ja, nooit. Soms neemt hij wel eens zomaar bloemen of een leuk plantje ofzo mee. Maar het is een nogal... tja, hoe zeg ik dit liefdevol. (surft naar synoniemen.net, zoekt ander woord voor 'saai'... nope, wordt het niet liefdevoller van. Nou ja, dan maar gewoon:) Hij is nogal saai.
    Héél lief, zorgzaam en attent. Maar niet spontaan. Ik heb daar wel eens over gemopperd, dat we nooit eens spontaan uit eten kunnen. Mijn man is dus zó lief, dat hij zich dat wel ter harte neemt. Alleen hij is dus nogal... saai :roflmao: Oh nee: gehecht aan structuur en regelmaat.

    Dus nu is het zo dat hij soms plant dat we uit eten gaan. En dat dan niet tegen me zegt. En dan stelt hij dat 'spontaan' voor, op de dag die hij dus al een week ervoor bedacht heeft. :roflmao::roflmao:
    Dat was de eerste keer wel een verrassing. Tot ik de keer daarna ook spontaan iets wilde en hij weer begon te mokken. En ik dus begon over die keer ervoor dat we toch ook spontaan... nope, niet dus. Hij biechtte eerlijk op dat hij dat dus al langer gepland had. Dat verraste me dan eigenlijk weer niet.

    Op zich was dit wel een mooie middenweg dus. Maar inmiddels heb ik het algoritme achter de 'spontane' etentjes (uit eten of afhaal) wel zo'n beetje door. Dus kan ik die tegenwoordig wel voorspellen, haha. Vaak gekoppeld aan dagje weg of als zijn ouders op bezoek komen.
    En eigenlijk geldt dat ook wel voor bloemen of plantje. Die komen altijd in een periode dat het hele gezin wel voelt dat ik even iets te veel hooi op de vork heb. Dus als ik meerdere dagen chagrijnig en in mezelf gekeerd ben -> hoppa: plantje.

    Het zit er gewoon niet zo in, bij mijn schatje. Spontaniteit en verrassing zit er niet zo in. Maar dus wel structuur & regelmaat, zorgzaam & lief. En heel eerlijk: dat is ook eigenlijk precies wat ik nodig heb.
     
    LizMe, NiVa0230 en pippa26 vinden dit leuk.
  20. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Oh dames ik wordt best een beetje jaloers bij het lezen van jullie berichten...
    Hier neemt hij inderdaad ook nooit drinken voor mij mee als hij zelf iets voor zichzelf inschenkt.
    Maar ook bloemen krijg ik niet.
    Ja, laatst op onze trouwdag.
    Maar dat was voor het eerst in 14 jaar..
    En ik heb er letterlijk om moeten vragen.
    Hij zegt gewoon; ik ben niet zo attent. En daarmee is de kous af voor hem.
    Wel eerlijk..
     

Deel Deze Pagina