Wij hebben a.s. zaterdag een BBQ van het werk van mijn vriend. Wat zou ik wel en wat mag ik nou niet eten van het vlees? Eigenlijk durf ik niets van vlees te eten omdat ik bang ben dat het niet goed gaar is. En wil ik dus alleen van de salades eten. Wat doen jullie eten met een BBQ.
zolang alles goed gaar is mag je het gewoon eten. wel zou ik oppassen met het kippevlees. dus apart bord voor de kip, de rauwe kip dan he en met apart bestek op de bbq leggen, puur om kruisbesmetting te voorkomen. maar dit moet je eigenlijk altijd al doen. gewoon lekker van genieten!! joyce
Ik zou zelf je eigen vlees even klaar maken en er goed voor zorgen dat je apart bestek gebruikt voor je rauwe vlees. In principe kun je goed aan vlees zien of het al gaar is (roze/rood van binnen), dus ik zou me niet te veel zorgen maken. Of je kunt je hubbie even vragen om vlees voor je te maken en dat hij er dan even goed op let. De bacteria waar jij bang voor bent maakt mensen normaal gesproken ook ziek. Je weet zelf dat dit helemaal niet zo heel vaak voor komt dat mensen ziek worden na een BBQ. Als je zelf goed oplet is de kans dat jouw kindje hier dus ziek van wordt helemaal niet groot. Ik zelf doe ook gewoon mee hoor, maar inderdaad even goed opletten. En anders zijn er altijd salades, stokbrood, etc.
mja en ik moet oppassen met salades (toxoplasmose)... dus ja, ik eet eigelijk nergens slaatjes uit vrees dat ze mss niet goed gewassen zijn! op bbq's eet ik dus enkel pasta-salade (en dan nog ben ik argwanend) zijn jullie daar ook zo fel mee bezig?
ik heb van de week gebbqt en er is "speciaal" gezorgd dat mijn vlees even wat langer bleef liggen zodat het zeker weten gaat was. En verder heb ik me er eigenlijk niet druk om gemaakt, sla/salades heb ik gewoon gegeten en dat doe ik eigenlijk overal.
heb al een paar bbq's gehad en dan zorg mn ventje voor mijn vlees, ik kan dat niet bbqen hahaha en heb nog nergens last van en de kleine ook niet. ben redelijk makkelijk verder met eten hoor, alleen wat echt niet mag doe ik niet en de rest gewoon beter opletten maar ga echt geen 9 maanden op een brood dieet. hahaha
Nu eet ik sowieso geen vlees, maar als ik jou was zou ik me niet al te gek maken hoor. Je mag best veel, vlees dat nog niet gaar is van binnen eet je anders ook niet neem ik aan en vlees dat je normaal altijd rood eet is meestal niet direct vlees dat voor een BBQ gebruikt wordt.
ik zou het vlees goed in de gaten houden..daar kan ik me iets bij voorstellen maar bij salades ja...dan kan je bijna op alles wel letten hoor..op zich vind ik persoonlijk altijd dat je er van uit moet gaan dat het goed gewassen wordt..
Inderdaad gewoon opletten dat het gaar is, eerst kijken voor je eet dus. Ik heb vorige week nog een bbq-feestje gehad en heb meer op de salades gelet dan op het vlees. Salades van gemengde sla eet ik niet als ik niet zeker weet of het vers is, maar over het vlees heb ik me helemaal geen zorgen gemaakt.
Ik ga straks 3 weken kamperen in Zuid-Frankrijk en dan ga ik dus 3 weken lang, iedere dag barbequeën! Als je vlees in de pan bakt moet je ook uitkijken. Mijn bestek gebruik ik sowieso niet om rauw vlees aan te raken En de sla was ik goed. Je kunt ook overdrijven met voorzichtig zijn.
Normaal moet je vlees ook goed gaar zijn, dus nu ook gewoon. Maak me er niet druk om, eet alles van de bbq.