Ik hoor en lees zoveel verschillende dingen dat ik er maar mee ben gekapt na 8 jaar. En ik heb het zwaar maar me neus zit constant dicht. Toch vind ik het niet erg..Ik wil me kleintje geen schade brengen. Maar hoe zit het nou? Me dokter zei stoppen maar de nurse zei van niet. De apotheker vandaag zei ook stoppen. Wat ik dus al had gedaan sinds ik weet dat ik zwanger ben. Nog meer neus spray verslaafde hier? En hoe zijn jullie ervanaf gekomen? X
Ik ken het gevoel, ik haat namelijk een dichte neus dus ik heb het ook erg moeilijk gehad.. Ik heb het langzaam afgebouwd met otrivin kids, nu heb ik een homeopatische thuis liggen voor als maar ik gebruik hem eigenlijk niet.. Maar blijft moeilijk..ik hoop dat ik niet meer zo verkouden word als eerst! Dus ik zeg afbouwen met een neusspray die je mag gebruiken... Bij mij heeft het geholpen door het te accepteren..klinkt misschien gek, maar een vriendin van mij studeert psychologie en die zei dat ik het moest ondergaan en niet moest proberen teveel te snuiten en op te halen... en er dus niet teveel bij stil te staan..
Ik ga morgen langs me HA en toch even overleggen wat ik dan wel mag..Al is het alleen maar voor de nacht. Overdag red ik het wel maar slapen is zo moeilijk met een dichte neus Hmm zit wel wat in want als je er niet bij stil staat valt het ook niet echt op..En vaak plopt die dan ook wel open om het zo maar even te zeggen. Maar toch raar dat ik verschillende verhalen lees. Vrouwen die het wel gewoon de hele zwangerschap gebruiken. Ik durf dat echt niet en ben meteen gestopt. Dan maar een verstopte neus en slapeloze nachten.. Hoop dat ik er snel van me dichte neus af ben haha. Ik praat nogal raar nu.
Ik snap het, toen ik het echt niet aankon heb ik een homeopathische gekocht maar als je medische neusspray gewend ben helpt die niet zoveel.. Ik gebruikte hem ook alleen snachts ik kan normaal wel janken als ik zo verkouden ben, maar komt ook omdat ik bijna altijd voorholteontsteking krijg als ik verkouden word... Ik heb er nu 1 van bloem die je gewoon mag gebruiken, scheelt toch misschien wat voor je gevoel.. ? iig voor de nacht..en daarnaast toch proberen er niet aan te denken, maar weet hoe moeilijk het is..
Ik zit er al een jaar of 8 aan..En heb echt van alles al geprobeert in die jaren om ervanaf te komen en toch telkens weer naar de normale neusspray. Maar toen ik wist dat ik zwanger was klikte het wel meteen. Ik stopte en dan maar een dichte neus.. Pech dan. Maar ga wel even met me HA overleggen wat ik nu het beste kan doen. Ik weet dat afkicken een paar dagen kan duren voordat je neus weer openschiet. Dus ben benieuwd. En ik ga ook even naar de homeopatische kijken. Als het wat verlichting brengt is dat natuurlijk welkom.
je zou ook kunnen overwegen om toch iets lucht te hebben gedurende de nacht om de babyvariant (0,025% ipv 0,1%) te gebruiken. Dan kan je iets meer wennen aan het afbouwen en eventueel zelfs nog weer verder verdunnen met zoutoplossing. Helemaal stoppen is het beste, duurt een paar dagen en dan is je neusslijmvlies gewend aan de vernieuwde situatie. Dus als je al even gestopt bent zou ik nu proberen om helemaal zonder te blijven en dan is het een paar dagen afzien, maar dan ben je er wel gelijk van af. Goed trouwens dat je wilt stoppen! Sterkte.
Ik word er ook gek van, overdag gaat nog maar snachts niet door mn neus kunnen ademen sloopt me! Nu heb k een neusspray vd apotheek die mag tijdens zwangerschap maar maximaal die 7 dagen.. Maar de verkoudheid is nog niet weg, na die week weet ik ook niet goed wat ik moet doen..
Ah ik wist dus niet dat dat mocht. Ik ben al van 0,10% naar 0.05% gegaan een paar maanden geleden. Maar toen ik te horen kreeg 2 dagen geleden dat ik zwanger was ben ik gestopt. Overdag gaat wel maar de nachten zijn moeilijk haha. Ik denk dat ik probeer vol te houden is het over een week nog steeds een drama dan ga ik kijken wat de opties zijn. Tot die tijd op me tanden bijten. Ik zit er al zo lang aan dat ik er gewoon vanaf wil.. Dankje xxx
Ik wou dat het verkoudheid was bij mij. Ik zit er al 8 jaar aan dus het is gewoon een verslaving. Maar zoals je hierboven leest zijn er dus opties. Misschien moet je even je HA gaan bellen?
Dames, waarom niet gewoon hele onschuldige zoutoplossing gebruiken? Hier ook aan de neusspray gezeten, maar daardoor kom je in een visueuze circel terecht... uit eigen ervaring weet ik dat zoutwateroplossing super werkt om je neus te bevochtigen en alles goed los te krijgen en je kunt het oonbeperkt door blijven gebruiken als het nodig is.
Dit heet nacl 0,9% werkt super en mag altijd. Gewoon naar vragen bij de ha. Mijn trilharen werken niet dus chronisch verkouden en dit werkt perfect.
Vervelend probleem! Ik ben niet verkouden maar sinds een aantal dagen gaat mijn neus dicht zodra ik in bed lig, super irritant kan er niet van slapen! Zodra ik opsta is mijn neus weer vrij alleen als ik lig is die hartstikke dicht en doe ik geen oog dicht! Heb homeopathische neusspray gebruikt, maar als ik dat doe krijg ik een gigantische bloedneus..... Ik wordt er ook echt moedeloos van maar denk dat dit echt bij mijn zwangerschap hoort en ik nog even door moet bijten, zou het niet weten....?
Goede tip van de nacl! Maar even voorleggen bij de HA. Tis hier 04:24 snachts en ik kan niet meer slapen. Me neus zit zo dicht dat ik er elke keer wakker van schiet ppff.. En juffie26 ik ken je gevoel.. Irritant. Misschien ook de nacl vragen aan je HA? Wel naar van je bloedneuzen.. Misschien weet de HA waarom dat gebeurt
Bedenk wel dat door de zwangerschap je neusslijmvliezen ook dikker zijn... Dit kan ook veel last veroorzaken.
Hier heb ik door een oude breuk in de neus ook een versmalling... nu ook dubbel feest. 's nachts zaag ik hele oerwouden om en word ik gewoon wakker met een droge mond hahaha
Oh ppfff ik ken het gevoel. Ik had vannacht echt een vreselijke nacht. 100 x wakker en helemaal droog. Ben vandaag bij de HA geweest en die heeft me een andere neus spray gegeven. Mag alleen voor het slapen gaan gebruiken..Dus ben benieuwd vannacht..haha
Ik hoop dat het helpt... hier geeft de zoutwateroplossing echt wel verlichting, maar ik blijf snurken en een droge mond houden. Heb dus gewoon een bidon met water naast mijn bed staan
Ik hoef de zoutoplossing niet te proberen. Heb ik al 100 x gedaan maar dat hielp nooit Komt ook omdat ik al zo een 8 jaar aan de neusspray zat..Je hele neus is dan van slag. Ik moet zeggen het moment dat ik dit typ is me neus open en adem ik vrij. Ik mag hopen dat dat zo blijft dan hoef ik me neusspray niet te pakken. Zou ideaal zijn, want het liefst gebruik ik niks. Ik heb ook water naast me bed anders word ik gek hahaha