Deze week naar de huisarts geweest wegens pijn in handen en polsen, huisarts zegt dat ik last heb van het carpaal tunnel syndroom wegens vocht vasthouden. heb momenteel heel veel pijn en krachtverlies aan mijn rechterhand. vandaag 2 braces gehaald voor beide handen maar kan er nog niet echt aan wennen. iemand tips wat ik nog meer kan doen. oefeningen ofzo?
Ik heb er ook veel last van. Doe een brace om die ik voor het skeeleren had. Dat went nu met slapen. Ik heb de hele dag dove tintelende vingertoppen. Veel blijven bewegen helpt wel iets. Vooral smorgens heb ik het meeste last. Dan krachtsverlies en kan ik mijn vingers niet goed buigen. Ik heb echt opstart problemen zeg maar. Probeer dan langzaam mijn vingers te buigen, steeds een stukje verder. Ik ben bij de fysio, maar die kan hier weinig voor doen. Hopen dat het snel over is na de bevalling. Sterkte, het is echt een vervelende kwaal. Adviezen heb ik verder niet.
Het advies is bij mij trouwens geweest de brace alleen s nachts te gebruiken. Doe je het de hele dag dan verzwak je er je polsbanden erg mee Dus pas daar goed mee op!
Ik heb het ook, en al vanaf 20 weken (ik zie dat jij ook vroeg bent. Op internet staat: meestal vanaf zes maanden. Jaja...) Ik moet zeggen, het went wel een beetje. Ik kreeg ook het advies om de braces alleen 's nachts te dragen en overdag zoveel mogelijk normaal te bewegen. Ik heb van een kennis die fysiotherapeut is wel wat oefeningen gekregen. Die helpen op de korte termijn wel, maar op de langere termijn is het gewoon je bevalling afwachten. Veel drinken en bewegen en hopen dat je wat minder vocht gaat vasthouden in je polsen. Deze vind ik wel helpen:
Dank je. Goede tip om hem alleen in de nacht om te doen. hier ook krachtverlies in nu mijn rechterhand, woensdag was het juist links en nu weer andersom. ik heb eigenlijk geen last van tintelingen maar juist alleen pijn en stijfheid, twijfel eerlijk gezegd toch een beetje over de diagnose maar omdat je iedereen hoort die er bekend mee is over de tintelingen.
novastar. Bedankt voor de oefeningen, ga ze gelijk doen. ja idd ook vroeg, echt balen he. Is het toch aan te raden om naar de fysio te gaan of doet het echt weinig?
In het begin had ik die tintelingen ook niet echt. Heb er nu ook al een paar weken last van. Dus bij mij is het ook vroeg begonnen.
Bij mij hielp dry needling heel goed! Misschien kun je een erkende therapeut opzoeken.. Verder heb ik in het begin snachts met bracen geslapen.. Hopelijk verdwijnen je klachten snel, tis een vervelend gevoel!
Mar77. Oke dat kan dus nog komen. vervelend zeg en jij moet ook nog even. lon24. Zal even zoeken of er in mijn woonplaats eentje zit. Wat ik raar vind dat ik op internet lees dat je de pijn en tintelingen niet in je pink zijde hebt, terwijl ik dat juist in mijn rechterhand daar heb op die plek. Chirurgische behandeling en operatie van een carpaal tunnel syndroom (met operatiefoto's)
Ik heb het soms wel en soms niet in mijn pink. De zenuw die bekneld zit gaat niet naar je pink maar volgens mij straalt het uit. Ik liep bij een andere fysio voor iets anders en hoewel hij wel wist dat ik er last van had zei hij verder niets over oefeningen. Die heb ik dus van die kennis. Ik denk dat er verder bij een fysio weinig aan te doen is, anders had hij dat wel gezegd, neem ik aan. De verzekering raadde acupunctuur aan (ik belde ze omdat ik het belachelijk vond dat die braces niet vergoed werden. "Nee, mevrouw. Want het is niet chronisch." Ik:"nee, maar dat is een gebroken been ook niet en gips wordt wel vergoed". Had ze geen weerwoord op.) maar ik durf er niet echt aan te beginnen. Heb het nog nooit gedaan, vandaar.
Ik heb het ook en bij mij hielp spalken echt enorm!! Ik had er ook heel veel pijn van arm/elleboog/schouder en na een weekje spalken is het eigenlijk 90% over! :O
Oke dus kan toch in je pink zijn. Nou ga er dan maar gewoon van uit dat het wel zo is. Dat spalken heb je dat door iemand laten doen of bedoel je in de vorm van een brace? Heb vannacht zoveel pijn aan mijn rechterhand gehad dat ik de brace uit heb gegooid. Hebben jullie je werk wel altijd kunnen blijven doen?
Tot nog toe kan ik mijn werk gewoon uitvoeren. Dat zal minder worden als ik ook geen gevoel meer zou hebben in de toppen van mijn linker vingers. Ik heb het gevoel in mijn vingers echt nodig voor mijn werk. In het begin heb ik opknipt kunnen slapen van de pijn, maar nu ik de brace rechts draag gaat dat goed. Denk dat ik hem links ook ga gebruiken. Die hand is nu het slechts als ik smorggens wakker wordt.
Vervelend hè. Heb jij ook last van stijfheid en krachtvelden? Ik werk in de zorg, is ook nog best intensief werk. Ik heb me voor vanavond ziekgemeld, al vind ik dat heel vervelend.
Ja ik werk ook in de zorg. En ik moet mensen prikken😳. Ik heb de beschermdingen die ik voor het skeeleren gebruik s nachts om. Werkt prima. Het gaat erom dat je je pols niet helemaal naar binnen buigt, dan knel je die zenuw nog meer af.
Vooral smorgens kan ik mijn vingers slecht buigen en heb weinig kracht. Avonddiensten werk ik niet meer.
Ik heb braces van McDavid, speciaal voor het carpaal tunnelsyndroom. Lekker zacht materiaal. Mijn skatebescherming zat echt niet lekker. Ik krijg wel een soort spierpijn van de braces, ik denk doordat mijn handen in een bepaalde positie worden gedwongen. Ik had op zich, met wat kleine aanpassingen, wel kunnen blijven werken maar ik heb onlangs ontslag gekregen. Als ik nu ging solliciteren zou ik meteen aangepast werk moeten vragen. Dat vonden ze bij het UWV ook onzin voor die twee maanden tot mijn verlof dus nu zit ik in de ziektewet.
Mar77. Draai je geen avonddiensten meer vanwege cd's? Novartis. Die braces van mcdavid kwam ik ook tegen op Internet. Lijken me ook wel prettig zitten. Ik heb nu van die standaard braces maar kan nog niet zeggen dat ik ze fijn vind zitten. Heb je die via Internet besteld?
Nee hoor ik draai geen avonddiensten meer omdat het niet hoeft. En ik was vreselijk moe in het begin. Nu nog trouwens in de avond. Dan komt er nog maar weinig uit mijn handen. Ik laat me zo min mogelijk beperken door mijn handen. Als je overdag ook veel pijn hebt zou je ook met curetape je pols in de juiste houding kunnen tapen. Dat was ook nog een advies van mijn fysio. Maar ik doe dat overdag niet.