blijf maar (ongezond) eten

Discussion in 'Gezondheid' started by mamanieuw, Jan 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamanieuw

mamanieuw Nieuw lid

Dec 26, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik ben er sinds 1.5 week achter dat ik zwanger ben (nu 6 weken).
    Vanaf de eerste keer dat ik ongesteld werd, ik heb aan de prikpil gezeten dus ging er van uit dat het allemaal nog heel lang ging duren, heb ik mezelf wat losser gelaten kwa eten dit omdat ik ergens in mijn achterhoofd heb dat diëten niet goed is voor de baby, na de tweede keer ongesteld was het ook meteen raak :) . Ik ben voor mijn zwangerschap op dieet geweest, een crash dieet weliswaar maar toch. We hadden dus nog amper chips/fris/toastjes of iets in huis hoogstens voor de weekenden.

Maar als we nu naar de winkel gaan begin ik met inslaan bij de chocolade, vervolgens meerdere zakken chips en snoep. Eenmaal thuis gaat de ene na de andere zak open en blijf ik de hele dag snoepen/vreten. Ik ben al een kilo of 4/5 aangekomen na mijn eerste ongesteldheid, is ook niet zo gek met elke dag een zak chips, reep chocola en een fles cola.

Hoe ga ik hier mee om? Ik wil hier wel opletten ben me ervan bewust dat je minimaal 12 kg aan gaat komen van de zwangerschap alleen, ben niet van plan om daar nog +30 bij te vreten. Met alleen al de +12 tik ik al bijna tegen de 100 kg aan.. Hoe houd ik mezelf in bedwang? Iemand tips?

2. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou niet alles wegdoen, maar een middenweg zoeken, anders hou je het toch niet vol. Dus wel lekkere troep eten, maar geen hele zakken/pakken per dag. Aanvullen met lekkere volle producten, groente en fruit. Als je iets zoets wil: bijv flinke bak yoghurt met walnoten en wat honing. Of veel fruit in stukjes gesneden. Een flinke bak groente met een lekker sausje of wat strooikaas. Vult goed, smaakt goed, en is beter voor jou en de kleine. En dan 's avonds gewoon lekker wat snaaien.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Je hoeft echt niet minimaal 12kg aan te komen. Je mag zelfs afvallen tijdens de zwangerschap, mits het kindje maar goed groeit. Ik ben in 32 weken 4,8kg aangekomen...
    Jezelf zo laten gaan is echt heel slecht voor jou en ook voor je kindje. Kindje heeft gezonde voedingsstoffen nodig!

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar ik herken wat je zegt hoor, als het aan mij lag.....;) Maar in plaats van mijzelf te laten gaan sta ik mijzelf overdag 1 'zonde' per dag toe, anders hou ik he ook niet vol. Bijvoorbeeld 1 croissantje of frikandel of what ever. Ik moet gewoon 1x per dag iets vettigs eten;) En......1x per week moet ik gewoon naar de grote gele M:) Ik zorg er alleen wel voor dat ik daarnaast voldoende gezonde dingen eet en niet de hele dag door blijf snaaien. Balans zoeken, dat is het sleutelwoord in deze.

5. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

May 29, 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ach herkenbaar...
    De enige oplossing bij ons is, het gewoon niet in huis halen!
    Ik heb door de weeks wel altijd een zakje snoep en koekjes in huis. Dan eet ik als ik trek heb eens een snoepje, dat is al minder dan een zak chips. (Tenzij je er een zakje snoep per dag van maakt maar bij mij is het op=op) ook zorg ik dat ik veel fruit in huis heb. Daar zit je ook al snel van vol! Verder lekker ontbijtkoek oid dat is ook al een stuk gezonder. En alleen in het weekend de zakken chips in huis! Haha! Heel moeilijk, maar als je jezelf de discipline kan geven om dit vol te houden voel je je echt beter! Althans, ik wel :p
    Ik heb mijn schoonzus in 9 maanden tijd 30 kilo zwaarder zien worden... Dit wil ik echt niet! Zij at serieus voor twee. Inplaats van 1 taartje twee taartjes op een verjaardag enz. Onder het motto, ach ik word nu toch al dik. Dat was voor mij een streven het anders te doen!

Succes!

6. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

May 29, 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    O, en gefeliciteerd!! :D

7. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Gefeliciteerd!
    Ik zou je eerst eens afvragen, waarom je nu ineens zoveel gaat eten..
    In mijn eerste zwangerschap ook veel gesnoept, was ruim 20 kg aangekomen. Dat ben ik nu bij nummer 2 niet van plan..
    Ik haal het gewoon niet in huis, werkt voor mij het beste, maar wel veel fruit!

8. Lady87

Lady87 Actief lid

May 21, 2013
    125
    0
    0
    Zwolle
    Gefeliciteerd! Ik herken dat ook hoor, al moet ik erbij zeggen dat dat vooral in het begin was (als dat geruststellend is, haha). Wat voor mij goed werkte was geen light frisdranken meer drinken maar gewoon een glas regular cola of wat dan ook. Je lichaam heeft meer nodig en vertaalt dat naar zoetigheid en chips, bijvoorbeeld. Als je af en toe een glas frisdrank drinkt, krijg je gewoon suikers binnen waardoor je bloedsuiker beter op pijl blijft en jij minder honger hebt.

Oh en; pas echt heel erg op met zoute dingen! Eenmaal zwanger hou je gemakkelijk veel vocht vast en dat is echt vervelend!

9. mamanieuw

mamanieuw Nieuw lid

Dec 26, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!

Savonds aan de yoghurt met banaan en honing is wel een heel lekker en gezond voor uitzicht!
    Het vele eten zit waarschijnlijk ook gewoon tussen mijn oren.

Hilly1980 wauw, dat opent wel mijn ogen.. sport je er ook nog naast? Of Let je echt alleen op wat je eet?

Bedankt allemaal!

10. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

Dec 5, 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Gefeliciteerd!!
    Heel herkenbaar, zat vorige week om 10.45u al bij de KFC omdat ik mn broodje kip al zonodig moest hebben. Heb ook alleen maar trek in vette dingen, eet wel als avondeten gezond en ben nu wel wat geminderd met het vette eten :p

11. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Ik kan al tijden bijna alles eten zonder aan te komen, ben gek op ongezond eten, en toch pak ik nu liever een mandarijn dan een zak chips.
    oké vooruit ook omdat mijn darmen niet al te best werken net al het junkfood :)

Alles stoppen nee tuurlijk niet, lekker maar met mate ongezond snoepen ;) kan prima
    daarnaast gewoon lekker fruit in huis halen, dat is gezond snoepen :)

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Lastig om die discipline op te brengen he? Mocht je boodschappen doen lastig vinden met al die verleidingen, kun je kijken of je binnen een bezorggebied van een supermarkt zit. Plaatjes zijn toch minder aantrekkelijk dan die repen chocolade en zakken chips in de supermarkt ;)

13. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

Jul 21, 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Ik zou inderdaad ook een middenweg proberen te zoeken (probeer ik zelf ook ;)). Ik sta mezelf bijvoorbeeld het snoepen pas toe, als ik mijn fruit al op heb. Ik zit wel redelijk snel vol, dat scheelt. Misschien een idee om van die kleine portiezakjes chips te halen? Als je jezelf kunt beheersen om er dan niet alsnog drie achter elkaar op te eten.

Share This Page