Eten & drinken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Julias, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Nu 10 weken zwanger en weinig last van kwaaltjes. Gelukkig ook niet misselijk. Maar nu heb ik sinds een dag of 4 dat ik mijn eten maar voor de helft op kan. Twee keer met buffet zat ik ook met weinig erg vol. Heb in eerste instantie behoorlijke trek, maar eenmaal op mijn bord komt er weinig in. Gisteren heb ik de andere helft een paar uur later opgegeten, maar vandaag wil er niks meer in. Het is niet zozeer dat het me niet smaakt, maar zit gewoon al vol.
    Ik denk dan, de boel groeit en verplaatst zich van binnen. Mijn buik laat het nog niet echt zien gelukkig, maar of dat het nou is? :(

Ook heb ik geen tot weinig trek in drinken. Ik moet morgen van mezelf echt een liter fles kopen (ook op aanraden van de verloskundige) en die 2x per dag leeg drinken, want nu kom ik vrees ik lang niet aan die minimale 2 liter. Soms wel gigantische dorst met vlagen, zoals gisteravond 3 glazen achter elkaar leeg gedronken, maar nu echt geen zin in iets.

Herkent iemand dit?

2. Leemax

Leemax Actief lid

11 mrt 2014
    105
    34
    28
    Bij m'n eerste zwangerschap kon ik ook maar heel weinig eten. Ik zat na een paar happen helemaal vol. Vaker kleinere porties eten hielp sommige dagen wel, maar andere dagen weer totaal niet. Nu bij m'n tweede zwangerschap heb ik er ook weer last van, maar niet zo erg als ik bij de eerste had.

Drinken doe ik ook veel te weinig. Normaal dronk ik op m'n werk heel veel thee, maar dat heb ik tegenwoordig na 2 glazen ook wel weer gehad. En water vind ik af en toe lekker (normaal gesproken vind ik dit echt heel erg lekker). Het enige wat ik nu wel lekker vind is limonade, dus dat drink is 's avonds.

3. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ok ik ben dus niet de enige! Fijn om te weten en het is inderdaad zoeken naar een juiste verhouding. Ik hou niet echt van thee en water dus drink sowieso limonade, roosvicee of sapjes. Heb nu maar een waterijsje voor de afwisseling ;)

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Dat herken ik helemaal en is ook nog niet bijgetrokken.
    Vanaf begin van de zwangerschap wel eetlust, maar de porties zijn gehalveerd als het niet nog kleiner is.
    Ven me hier van bewust en probeer dan ook vaker te eten. Dus s ochtends die ene boterham ipv 2 en dan 2 uirtjes later de 2e. Dus eet iets kleins om de 2 uur ipv om de 4 a 5 uur een flinke maaltijd.

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ja, hier ook vrij vlot geen eetlust. Waar ik normaal ergens 2 borden van zou nemen had ik aan een halve portie genoeg. Werd later in de zwangerschap wel beter om tegen het einde weer af te nemen maar dan komt je maag ook echt in de verdrukking.
    Met betrekking tot drinken, vooral in de komende dagen toch echt het advies van je vk opvolgen en dan maar even drinken naar binnen gieten ook al heb je geen dorst...

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Herkenbaar hoor. Sinds ik zwanger ben heb ik ook weinig trek in eten. Ik kan maar een paar happen op en ik zit al vol.
    Ik ben nu 14 weken en heb het eigenlijk nog steeds.

Gelukkig kan ik wel goed drinken.

7. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Heb ik ook!

8. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Deze zwangerschap had ik in het begin ook echt nergens trek in, gauw vol.
    Na een week of 15 kreeg ik steeds meer trek en heb ik echt veeel gegeten! Nu al weer een aantal weken erg weinig trek, kindje zit in de weg denk ik ;) Hier dus echt met vlagen.. In totaal nu 8kg aangekomen. Zolang je niet ( teveel) afvalt zou ik me geen zorgen maken!

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dat van dat drinken herken ik wel.
    Ik heb nooit veel gedronken maar tijdens de zwangerschap heb ik ontzettend vaak hoofdpijn en raadde de vk me aan om toch meer te gaan drinken om te kijken of dat werkte.
    En het meer drinken werkt als een tierelier tegen de hoofdpijn al gaat het er soms met moeite in.

10. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Dus toch een veel voorkomende kwaal! Bedankt meiden! Ik zal mijn eten inderdaad gaan verspreiden over de dag. Vanmorgen zelfs wat overgegeven wat ik alleen met 4 weken 1x heb gehad. Er zit dus echt iets mijn maag te verdrukken.

Vandaag staat op het programma: Veel drinken en waterijsjes eten!

Deel Deze Pagina