Carpaal tunnelsyndroom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jewel76, 2 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewel76

jewel76 Nieuw lid

22 okt 2008
    4
    0
    0
    Hallo,

Afgelopen woensdag is er bij mij een carpaal tunnelsyndroom in beide polsen geconstateerd. Dit komt wel vaker voor bij zwangere vrouwen en is als het goed is na de zwangerschap ook weer over.

graag wil ik weten of er meerdere dames zijn die hier last van hebben en wat jullie met de pijn doen, want ik word er gek van?

Groeten Carolien

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ja hier! Maar gelukkig maar aan 1 hand!
    Wat ik aan de pijn doe?? Goed op mijn tanden bijten, want niks helpt...

3. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meid
    ik heb dit ook gehad
    helaas was het bij mij niet over na mijn zwangerschap.
    ik ben geopereerd aan 1 hand. en nu heb ik geen last meer van..

ja wat ik deed toen ik nog niet geopereerd was.
    uhh mijn handen zo veel mogelijk ontzien.,
    smeren met tantum.. paracetamol asl het ech tneit ging
    en ik had een spalk aan beiden polzen..
    voor de rest ja,, moeilijk..
    net wat prettymommytobe zegt door de pijn heen bijten..

succes

4. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    hoi,

er schijnt ook een fysiotherapie voor te zijn, de chirurg in het ziekenhuis zei dat dit vaak wel helpt als het van "tijdelijke" aard is. Maar als je het blijvend hebt, dan is een operatie de enige oplossing.

Succes ermee, het is alles behalve prettig. Ik heb het zelf niet, maar mijn moeder. Ben voor haar aan het zoeken geweest, en uiteindelijk is haar linker pols in februari geopereerd en volgende week moet ze voor de rechter.

groetjes Setje

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb voor mn zwangerschap een operatie aan 1 hand gehad en nu komt het af en toe terug maar nog niet heel erg gelukkig. zn pols beschermer hielp me toen best goed. zijn bij de meeste zorgwinkels te krijgen, en als het na de bevalling niet over is zul je toch de operatie moeten doen, en die stelt letterlijk niks voor, binnen 15 min sta je weer buiten en dan moet je nog wel 2 wk rust houden maar heb er helemaal niks van gevoelt, daarna ook niet.

6. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had het al voor mijn zwangerschap aan één pols, en nu met mijn zwangerschap aan beide polsen. Ik heb een polsbeschermer aangemeten gekregen door het ZH, maar je kan ze ook kopen bij een goede apotheek. Een polsbeschermer voor het skaten kan je ook gebruiken. Deze polsbeschermer zorgt ervoor dat de zenuw niet meer bekneld wordt. Bij mij werkt dit goed, en kan er prima mee slapen, heb nu geen tintelende, slapende vingers meer en ook geen pijn.

7. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb het ook sinds een paar weken, maar dan in een zeer lichte vorm. Ik merk dat ik slaap met mijn polsen dubbelgeklapt. 's morgens heb ik er dus het meeste last van en moet ik eerst een warme douche met Kneipp hebben voordat ik mijn vingers weer fatsoenlijk kan buigen. Het is even lastig, maar de VK zegt ook dat het door de hormonen komt en dat het hoogstwaarschijnlijk na de bevalling over gaat.

Cat

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    IK had heet idd met mn vorige zwangerschap ook, hierna was het ook gelijk over. Ik had err idd ook last van als ik met mn handen onder mn hhoofd had geslapen ofzo. Verder niet zo heel veel last van gehad dus echt tips kan ik je niet geven.

Deel Deze Pagina