Hallo dames! Ik ben vorige week bevallen van mijn 1e kindje, een prachtige dochter! Ik voel me verder lichamelijk goed! Alleen heb soms zo'n drukgevoel in mijn anus, en er komt ook een ongelooflijke pijn opzetten, vanmorgen heb ik er zelfs paracetamol voor ingenomen anders kon ik niet verder slapen van de pijn!, lijkt wel op persweeen! Wat zou dit zijn? Aambeien? Ik zie verder uitwendig niks bijzonders.. En wat zou ik eraan kunnen doen? Herkent iemand dit? Bij gaan zitten en opstaan doet altijd mijn stuitje pijn, lijkt wel of dat gekneusd is ofzo.. heeft er misschien ook mee te maken...
Hoi Siren84 ik ben 3 maanden geleden bevallen, en had dit ook. Bleek dus wel een flinke aambei te hebben...heb ik wat voor gekregen en is wel wat geslonken.... Maar ik kreeg ook ineens flinke last van m'n schaambot vooral snachts. Bij navraag blijkt dit bij ontzwangeren te horen, alles moet weer op z'n plaats komen. Mocht je er last van blijven houden kan je eens naar een osteopaat gaan, heeft bij mij goed geholpen! Succes
Komt mij ook bekend voor. Je bekkenbodemspieren hebben een flinke klap gehad met de bevalling en dat moet nog herstellen. Maar je bent pas een week geleden bevallen joh, geef het nog even de tijd
Hou het goed in de gaten! Ik kon 3 maanden na de bevalling niet meer liggen of zitten. Bleek dat mijn stuitje gebroken was tijdens de bevalling en scheef was aangegroeid. Het is weer gelukkig weer goed gekomen.
Ik herken die pijn wel, de eerste nacht na de bevalling leek het wel of mijn stuitje met geweld er uit wilde schieten of zo (lastig beschrijven) Dat deed zo veel pijn!! De eerste drie weken heb ik er nog veel last van gehad, vooral met zitten. Rustig aan ging het over.
Ik herken het wel, maar kan helaas niet vertellen wat het is, ik weet het namelijk ook niet en huisarts kon ook geen duidelijkheid geven. Heb er echt een maand of vijf last van gehad. Op een moment was het weg en een paar weken later was het in alle heftigheid terug (kon soms niet fatsoenlijk op een stoel zitten). Ik hoop voor jou dat het niet zo lang duurt en je er snel vanaf bent.
Ik ben 9 maanden geleden bevallen en had er tijdens zwangerschap last van. Daarna niet meer zo, maar nu ik vorige week een stuk heb gefiets is het heel pijnlijk, vooral bij opstaan na zitten.
Alles is opgerekt natuurlijk en moet weer op zijn plaats komen. Ook kan het een inwendige aambei zijn.. Als het een aambei is kan je er Curanol op smeren, is gewoon bij de apotheek te halen. Daarmee slinkt hij en gaat de druk/pijn eraf. Voor de rest sja alles is weer aan het krimpen en dat is inderdaad geen prettig gevoel.. Tot 5 maanden na de bevalling had ik een zere stuit met zitten, is nu gelukkig allemaal weer goed gekomen.
Kunnen inwendige aambeien zijn. Je kunt via internet ook curanol bestellen en dan zalf met tabletten. Dan werkt het ook van binnenuit. Ik heb er hier ook flink last van gehad en volgens mij was dat toen ik aambeien had.
Hallo dames! Het drukgevoel is nu weg. Ontlasting gaat ook goed, denk dus niet dat het een aambei was. Mijn stuitje is nog wel erg pijnlijk! Met gaan zitten en opstaan.. sjeetje.. das echt niet fijn! Ik hoop inderdaad dat het snel over gaat. 5 maanden is geen pretje!
ik had hier ook gelijk na mijn bevalling last van. mijn kleintje is gehaald met de vacuum en ze zeiden dat hij te hard langs me stuitje was getrokken. het had dus een flinke opdonder gehad daar. heb er homeopatische druppels voor genomen arnica ofzo van dr vogel maar of het heeft geholpen weet ik niet. tis nu iig weg
dat drukgevoel en pijn bij het stuitje had ik ook na de bevalling, bedenk ik me ineens nu ik je topic lees, ik heb geen idee wanneer het over ging. maar je bent nog niet lang geleden bevallen. geef het wat tijd. over een paar maanden lees je het terug en denk je " oh ja dat was ook zo"
Die stuit doet nog steeds ontzettend veel pijn! Pffff!!! 5 weekjes nu al.. ach het zal zijn tijd wel nodig hebben. Heeft er ook iemand last bij plassen/poepen dat als je vagina zich weer ontspant... dat je dan elke x een pijnscheut krijgt?? Ik heb het altijd... ook kwestie van bekkenbodemspieren??