Ik zit eraan te denken om weer een opleiding te gaan volgen (bol) alleen kom ik er niet uit op de site of ik er nou wel of geen recht op heb en de hoogte. Ligt het serieus aan het inkomen van je ouders? Ook ik mijn geval dat ik 27 ben, samenwoon, in augustus ga trouwen en 2 kindjes heb? Is het dan niet afhankelijk van mijn vriend zijn salaris? En hoe bereken ik de hoogte van de studiefinanciering? Ik ga morgen bellen hoor, maar ben zo nieuwsgierig dus ik dacht misschien weten jullie het
Hier gaan ze ook uit van mijn ouders hun inkomen. Ondanks dat ik al jaren samenwoon en getrouwd ben dat maakt niks uit. Ze berekenen dan ook of je ouders evt iets kunnen bijdragen. Daar krijgen je ouders dan bericht over. De hoogte kun je bekijken op de website. Dan vul je het inkomen van je ouders in. En of je in of uitwonend bent. In dit geval dus uitwonend. En dan rolt er een bedrag uit. Ik kreeg de volle mep.. ondanks dat wij genoeg verdienen maar mijn vader niet en mn moeder werkt niet. Ideaal dus haha
Basisbeurs krijg je onafhankelijk van t inkomen van ouders. Tenminste ik begon te twijfelen aan mijn eigen ingevulde formulier begin dit jaar (hbo) en vulde fictieve cijfers in van ruim een ton per ouder en ook dan krijg je de basisbeurs gewoon. Hoogte van aanvullende beurs, lening en krediet varieert wel als je dat inkomen aanpast. Maar zou even de rekenhulp invullen dan zie je het zo. Heb zelf geen ervaring met bol opleidingen en studiefinanciering etc dus kan je daarmee niet helpen, sorry.
Ik weet niet waar je woont maar even langs duo gaan is een optie om goed advies te krijgen. Wel op afspraak of via vragen@duo.nl
Basis krijgt idd iedereen. aanvullend hangt af van het inkomen van je ouders. En alleen bij bol krijg je studiefinanciering. Bij bbl niet omdat je baas je dan betaald..
Alles is tegenwoordig toch een lening? Dus al heb je er recht op, terugbetalen moet je sowieso, en dus zou ik me afvragen of je dat wilt... Je kunt wel je leningdeel op 0 zetten, en dan wel een OV krijgen, maar dat is het enige dat je tegenwoordig nog gratis krijgt.
Ik dacht dat dit alleen voor hbo geldt? Ik wil een mbo 4 opleiding doen. Nouja straks maar eens bellen. Thanks voor de antwoorden!
Dan is dat veranderd, maar ik heb het wel gehad, omdat ik in mijn eigen tijd naar school ging.. Ik werkte 32 uur maar had een contract van 28 uur. Die vier uur per week was de de schooltijd. En kreeg daarom stuffie..totdat je aan een netto bedrag zat...( toen was het nog netto, later werd dit bruto)
Hbo en wo is lening geworden. Als je een mbo-opleiding volgt en voldoet aan de voorwaarden dan heb je gewoon recht op studiefinanciering
Ja ze kijken echt naar je ouders , ik wooon al vanaf 18 op mezelf heb 3 kids en ben bijna 30, en kreeg van de week bericht dat mn ouders vorig jaar net teveel verdiende dus moet een gedeelte terug betalen.