carpaal tunnen syndroom ná de zwangerschap?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kara, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Dat het tijdens de zwangerschap kan voorkomen wist ik wel, maar bij mij zijn de klachten pas sinds een maand aanwezig (dochter nu 3 maanden) en lijken nu steeds erger te worden.
    Ik moet nu een brace gaan dragen 's nachts in de hoop dat het weg gaat.

Zijn er nog meer dames die pas last kregen na de zwangerschap? en hoe verliep het bij jullie? ging het vanzelf weg?

2. Sampiej

Sampiej Lid

29 apr 2012
    96
    0
    0
    Catering
    Utrecht
    ik heb het in me zwangerschap heel erg gehad ... ik ben 3 weken geleden bevallen en ik heb ontzettend last van me pols gekregen .. de tintelingen zijn wel weg maar die pijn in me pols echt heel vreemd.

ik draag nu weer me brace anders doet het echt zo zeer deze week ga ik ook naar de huisarts met die klachten dus ja even afwachten :(

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    he Sampiej, wat naar dat de klachten nog niet weg zijn bij je. Meestal zwakken die wel snel af als je er tijdens je zwangerschap veel last van hebt gehad dacht ik.
    ik hoop dat de brace voldoende doet bij je!

niet nog meer dames met ervaring?

4. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ik heb het tijdens de eerste paar weken gehad, maar toen zwakte het gelukkig al af. Dus bij mij is het vanzelf weg gegaan. Net voor mijn zwangerschap ben ik begonnen met het dragen van een brace, en omdat ik te eigenwijs was en toch steeds met mn elleboog op tafel bleef zitten heeft het langer aangehouden. Pas toen ik echt rust ben gaan houden ging het langzaam weg. Het heeft zeker 2 maanden aangehouden, als het niet langer was...

Sterkte hoor!

5. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Heb je echt carpaal tunnelsyndroom of kan het ook een peesonsteking in je pols zijn quervain heet dat. Ik heb dat nu ook en krijg morgen een brace. Ik heb 7 weken geleden er al een injectie in gehad maar die is nu helaas al uitgewerkt vandaar dat ik nu een brace krijg. Ik heb een zoontje van bijna 6 maanden. Tijdens zwangerschap nergens last van gehad. De klachten zijn bij mij zo'n 3 maanden na de bevalling begonnen.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Heb je ook andere klachten?

Je kan het ook krijgen als je schildklier te traag werkt
    Ik ben schildklierpatient en telkens als hij te traag werkt heb ik er ook last van en is een bekend verschijnsel bij mensen met schildklierklachten

Vaak zie je dat na een zwangerschap schildklierklachten aan het licht komen door veranderende hormoonhuishouding

7. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Bedankt voor de reacties!

Andere klachten heb ik niet, of tenminste niet waarvan ik denk dat ze kunnen wijzen op een polsontsteking (klachten niet continue aanwezig) of schildklierproblemen. Het is de ene dag veel erger dan de andere, afhankelijk van hoe de nacht gaat volgens mij (veel afgekneld of niet).
    Maar wel goed om in de gaten te houden, want ik wist niet dat het voorkwam in combinatie met schildklierproblemen!

Zo te horen heb je ook een portie geduld nodig eer de klachten helemaal weg zijn. Als ze maar weg gaan!

8. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaa hier nog een! Had t tijdens mijn zw lichtjes maar erna heel erg en mijn zoontje is nu 12 weekjes...ik heb t in m'n duimen en polsen en kan soms de kleine niet eens dragen.de ha gaf aan dat ik t een half jaar moet aankijken anders word t een operatie maar soms gaat t na een half jaar over...

9. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    wat goed om te weten dat het dus ook over kan gaan zonder ingrijpen. nu maar hopen dat het ook gebeurt!!
    lastig he, zeker met zo'n kleintje die je wil tillen.

10. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Ik ben op 28 november bevallen. De laatste week van mijn zwa schap heb ik last van vocht in mijn pols gekregen. Dit is na de bevalling niet weggegaan. Mijn linkerpols doet vreselijk pijn, vooral bij bepaalde bewegingen (als er druk op de pees onder de duim staat) dus gewicht tillen kan ik niet.
    De fysio geeft aan dat het gewoon moet slijten, je kan er helemaal niets aan doen. hoort bij het ontzwangeren, maar damn wat doet het zeer..

gr

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb zelf CTS gehad voor mn zwangerschappen. Ben toen geopereerd en direct na mn herstel zwanger geraakt, = niet goed voor je carpaal tunnel want heb er door de hormonen toch nog wel weer wat last van gekregen maar kan niet nog een keer geopereerd worden.

12. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Ik moet vlg week weer werken. Ik heb n bureabaan. Geen idee of dat gaat lukken..

Zijn jullie alweer aan het werk?

13. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Hier ook last gehad tijdens de zwangerschap(wel vanaf week 25 ongeveer pas) en ook erna aan beide polsen.
    Het leek alleen maar erger te worden en een brace hielp bij mij niet.
    7 maanden na mijn bevalling geholpen aan mijn rechterpols.
    Nu heb ik er nog steeds last van ondanks de operatie.
    De tintelingen zijn weg maar ik kan amper nog een fles drinken opendraaien.
    De kracht in mijn hand is (nog) niet terug en ik heb nog steeds last van me arm ondanks dat de tintelingen er niet meer zijn.
    Mijn linkerkant zal ik dan ook niet snel laten opereren.

Deel Deze Pagina