Dag dames, Vorig jaar 12 april is mijn dochter via een keizersnee ter wereld gekomen. Na 6 weken de standaard nacontrole gehad bij de gynaecoloog. Nu krijg ik een rekening van mijn zorgverzekeraar of ik even 170 euro van mijn eigen risico wil betalen voor een anticonceptiebehandeling (!) die op de dag van nabehandeling viel. Echter, ben ik alleen geweest voor nacontrole en heeft niet de gyn maar mijn huisarts mij de pil voorgeschreven. Het leek mij niet dat je moet betalen voor een nacontrole? Dat is toch nog onderdeel van de keizersnee? Ik heb gebeld met zorgverzekeraar en die zei dat ik verhaal moet halen bij het ziekenhuis. Zo gezegd zo gedaan, het ziekenhuis zei me dat bij hun in het bestand ook stond 'anticonceptie'. De dame in kwestie kon me verder niet veel vertellen behalve dat het wel degelijk klopt, alleen konden ze de behandeling niet anders noemen dan dat! Erg vreemd verhaal vond ik. Dinsdag pas word ik terug gebeld door een collega van haar die me er meer over kan vertellen. Anyway, dames met een KS, moesten jullie betalen voor de nacontrole?
@stitch. Ik kreeg deze rekening ook pas laat. Maand of 9 geleden op controle geweest. Verder nog dames die wel of niet moesten betalen? Ik blijf het vreemd vinden.
Je hebt nu vermoedelijk een rekening ontvangen omdat het ZH een verkeerde kostencode heeft gebruikt. Ik zou toch nogmaals gaan bellen en duidelijk aangeven dat je graag wilt dat ze de factuur gaan corrigeren en met de juiste kostencode indienen bij je zorgverzekeraar.
Lekker ook dat je in het nieuwe jaar, wanneer je dus weer een nieuw eigen risico hebt, een rekening krijgt.. Dat moet toch niet kloppen?! Ik heb ook geen rekening van de nacontrole gehad.. Ook niet voor het plaatsen van de mirena spiraal.. (de spiraal zelf moest ik wel betalen)
Helaas gebeurd dat wel vaker....ligt aan het ziekenhuis...die hebben de rekening dan te laat ingediend...kan je niets aan doen! Sneu he... Enneuh...wat nog sneuer is...als je voor vruchtbaarheidsbehandeling je kijkdoos open legt bij de gyn....(echo bij mezelf dus)...word mijn man de rekening voor gestuurd en zijn eigen risico......
Nee hoor, ik ben 2 keer op nacontrole geweest bij de gyno na de keizersnede en hoefde niet te betalen. Heb mijn eigen risico op maximaal staan. De gyno geeft wel atijd info over anticonceptie na een bevalling, misschien dat dat in de computer stond (dat hij info heeft gegeven). Bij de huisarts anticonceptie gehaald, dat gaat wel van mijn eigen risico af. Ik zou er echt achter aan gaan, want volgens mij is die 170 euro onterecht dat je die zelf moet betalen.
Het leek mij al zo vreemd dat ik moest betalen. Dinsdag word ik terug gebeld door het ziekenhuis. Vreemd dat ze de dingen niet op orde hebben. Ik laat de afloop wel weten. Bedankt voor het reageren, meiden.
Ach wij hebben het ook bij de hand gehad, al ging dat over fysiotherapie/revalidatie na een operatie (valt onder chronische aandoening) Maar wij kregen dus de rekening over de behandelingen boven de 9 stuks vanuit de basisverzekering. Achteraf had het dus andersom gemoeten... bij chronische aandoening (Lijst Borst) moet men de eerste 9 behandelingen bij de patient in rekening brengen en de rest dus gewoon bij de zorgverzekeraar. Heeft poosje geduurd, maar het is wel opgelost.
ben op de dezelfde dag als jou bevallen middels KS en ook geen rekening gehad van de nacontrole. ook niet van het later geplaatse spiraaltje die door de gynaecoloog geplaatst is en de nacontrole daar weer van. vind het ook erg slordig dat de rekening zo laat is ingediend en dat het van het nieuwe jaar van je eigen risico afgaat.
Ik heb geen keizersnede gehad, maar wel een bevalling in het ziekenhuis op medische indicatie. En ja, ook ik kreeg een rekening voor de nacontrole bij de gyn. Voor de idiote vijf minuten dat ik binnen was, en waar ik zelf werkelijk waar NIKS aan heb gehad! Ik heb met de verzekeraar gebeld, die verwezen idd door naar het zh, het zh had een nog veel vager verhaal. Ik ga nogmaals de verzekeraar bellen denk ik.. Het ging er in het kort om dat die nacontrole onder het eigen risico valt, en omdat ik vorig jaar verder zelf niks verbruikt heb, moet ik nu idd ook die bijna 170 euro betalen. Zo idioot! Als ik dat geweten had, was ik ook never nooit naar die nacontrole gegaan! *pfff ik word er gewoon weer enorm boos over!*