Ik ben pril zwanger en ga vanavond met groep vrienden uiteten, niemand weet dus nog dat ik zwanger ben. We maken gebruik van de AH actie en nu las ik op Iens bij dat restaurant dat je het voorgerecht kunt kiezen uit makreel of carpaccio... Aangezien ik dus helemaal geen vis liefhebber ben... Wat te doen? Kan het kwaad 1 keer carpaccio eten? Wat zouden jullie doen? Als ik makreel kies val ik direct door de mand denk ik..
Ik zou het echt niet doen! Je bent al ruim zes weken dus er is zeker een bloedband met je baby. Stel je eet nu die carpaccio en het gaat mis, dan zal je je altijd schuldig blijven voelen. Is dat het echt waard? Kun je niet zeggen dat je niet zo'n honger hebt en liever geen voorgerecht wil zodat je het toetje nog op kan?
Zeg gewoon dat je maag een beetje van slag is en vraag of je misschien ook met brood mag beginnen (maagzuur oid). Niet teveel gedoe, neem een rennie mee ofzo voor de show
Die afweging kunnen alleen zelf maken, jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Tijdens kerst heb ik wel carpaccio gegeten terwijl ik 6w1d was.
Het wordt echt afgeraden. Is het risico nemen met je kindje nou echt wat je wil om en beetje de schijn op te houden?
de kans is heel klein dat er wat mis gaat, je moet het zo zien er kan een eitje inzitten die jou en je kindje ziek maakt, het is hetzelfde risico dat er in carpaccio of biefstuk ene eitje van een lintworm zit en jij dus een lintworm krijgt. Misschien maakt dit je keuze makkelijker, maar zelf zou ik het niet doen, want het zal met net jou carpaccio zijn die niet goed is.
Ik zou ook bellen of ze een alternatief willen toevoegen. Een salade of een soepje bijvoorbeeld, dan valt het niet op. Restaurants werken daar graag aan mee als je het even uitlegt. Ik zou geen carpaccio nemen.
Volgens mijn gyn kan carpacio wel omdat het bevroren wordt gesneden (anders krijgen ze de carpacio nooit zo dun gesneden) en door de bevriezing zijn de bacteriën al dood. Dat van bevriezing staat trouwens ook op de site van het voedingscentrum. Niet specifiek over carpacio maar wel over rood vlees.
Ik zou het niet eten. De kans is nihil maar stel dat er iets is met je baby dan zul je je altijd blijven afvragen of het misschien van die ene keer carpaccio komt. Ik zou inderdaad het restaurant bellen met de vraag of ze iets van een soepje kunnen aanbieden.
Even als reactie op Nan1984! Bacterieen gaan NIET dood in de vriezer! Bacteriegroei wordt stil gelegd maar komt er lucht en warmte bij icm vocht gaat de groei gewoon weer verder! On topic. Ik zou het echt niet doen. Je neemt een onnodig risico, Gewoon even overleggen met restaurant lijkt md het beste
Ik zou het ook echt niet doen, je bent vast inventief genoeg er een draai aan te geven zonder je geheim te verklappen
Dat is niet waar. Capacvio wordt ook vers gesneden! Ik zou t risico niet nemen.. Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen er al over denken..
Ik kwam er met 6 wkn achter dat ik zwanger was, niet gepland en verwacht. Had al heel de week trek in carpaccio en dus bij de appie lekker carpaccio gekocht voor mn avond eten.net voor mn eten getest en die was positief. Heb het toch gegeten met als id een soort afscheid voor de komende 9 mnd (ben er nml gek op). En als ik niet getest had die dag dan had ik het ook gewoon gegeten want was niet van plan te gaan testen en was totaal niet verwacht (wel welkom). En sommige mensen komen er pas met min 2 mnd achter dat ze zwanger zijn en hebben gedronken en gerookt en weet ik veel wat nog allrmaal. Ik had trouwens ook nog goed doorgedronken op 2 feestjes die week....en kijk nu...21 wkn en so far,so Good. Maar als je het zelf niet wilt kan je het op je darmen gooien dat je daar last van heb...heb ik daarna ook gedaan.vanaf toen ben ik goed gaan oplette kwa eten enz.
Vragen of ze een vegetarische variant voorgerecht hebben? Ik ben niet vegetarisch per se, maar hou er ook weer niet van om veel vlees te eten. Mensen weten dat van me, dus zouden ze bij mij niet raar opkijken. Maar bij jou misschien wel? Lastig, hè? Ik heb wel heel af en toe rood vlees en sushi op tijdens m'n zwangerschappen. Als ik wist dat het vers was, in een goed restaurant. En later in de zwangerschap. Zes/zeven weken is wel een kwetsbare periode...
Misschien een idee om toch de makreel te nemen in het kader van: "ik moet eens wat anders nemen... die eeuwige carpaccio". en als het dan echt niet lekker is, nou ja, dan vind je het dus niet zo lekker en besluit je dat je "de volgende keer toch weer carpaccio neemt "
Zoals anderen al opperen: niet nemen, restaurant van te voren bellen of ze bij het voorgerecht iets anders erbij op kunnen noemen. Al is het een soepje, salade of tostini ofzo, in ieder geval íets
Dit zei mijn man ook inderdaad, wil het risico niet nemen dus vind dit een goeie. Allemaal bedankt voor het meedenken!