34 weken maar inmiddels zo veel heup pijn snachts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eiffel, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden,

Ik weet het, het hoort er bij, zwangerschap kwaaltjes. En ik zou ze gerust nog drie jaar volhouden voor mijn kleintje. Het is dan ook niet om te klagen maar wellicht heeft iemand een tip om de nachten door te komen en zo wat fitter te zijn voor de bevalling.

Sinds week 26 heb ik snachts last van 1 heup, kan er maar moeilijk op liggen dus lig vaak op de andere. Maar dit wordt steeds erger en inmiddels doen beide heupen en rug zo veel pijn dat de nachten wel erg vermoeiend worden, zo erg dat ik bijna niet eens meer naar bed wil. Ik krijg fysio wat n dag of twee helpt maar door het toenemende gewicht (denk ik) wordt het steeds erger. Vanochtend had ik de behoefte om te huilen omdat ik zo uitgeput ben al en nog zo lang moet. Iemand tips

2. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Hoi! Ik heb ook sinds een aantal weken zo'n last van mn heupen. Ik vond het voelen als toen ik vroeger groeipijn had. Als ik merk dat ik er al last van heb voor het slapen gaan neem ik paracetamol voordat ik op bed ga. Als ik er wakker van wordt neem ik dan paracetamol. Verder heb ik helaas geen tips.
    Wel ga ik vaak overdag nog even liggen om uit te rusten.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik veel met het voedingskussen geslapen. Op google kun je verschillende houdingen vinden. Misschien kun je dat eens proberen?

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.653
    5.694
    113
    Hoi heel herkenbaar. Ik word steeds wakker van de scherpe pijn. Zodra ik op bed ga liggen begind het. Komt doordat de boel zwaarder word en het gebied bij je heupen wekeR. Enige wat he er aan kan doen is met een voedingskussen oid slapen zodat het gewicht niet helemaal op je heupen komt. Fysio kan er helaas ook weinig aan doen.

5. Daria1988

Daria1988 Actief lid

9 jul 2015
    130
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook 34 weken en gelukkig nog geen last van. Ben je erg veel aangekomen of van jezelf al zwaar? Dat kan klachten verergeren volgens mijn arts, maar ik heb ook gelezen dat sommige vrouwen last krijgen van heupen door een beknelde zenuw.

Tips: Slaap je al met een kussen tussen je benen? Of een klein kussentje onder je buik? Als dat niet helpt ligt het misschien aan je matras. Je hebt ook van die speciale banden die je onder je buik draagt om je heupen te stabiliseren.

Ook meer bewegen kan helpen. Bepaalde yoga oefeningen kunnen de pijn verlichten door het stretchen van je heupspieren. Mocht je last hebben van een beknelde zenuw (sciatica) dan schijnt zwemmen erg goed te zijn.

Hoop dat iemand je hier kan helpen want nu al zoveel pijn lijkt me echt heel naar :(

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Op je rug slapen met kussens in je rug? Zodat je niet helemaal plat ligt?
    Mij helpt dat wel, ik slaap veel lekkerder op mijn rug (ik wissel het gewoon de hele nacht af eigenlijk). Ik leg het voedingskussen of een ander kussen dan een beetje onder mijn bil zodat ik toch ietsje schuin lig. Op internet wordt overal geschreven dat je beter op je linker zij kan slapen, maar rug kan prima. Heb dit ook gevraagd aan de vk en die zegt dat dat echt prima kan en niet schadelijk is.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#7 XmoonlightX, 24 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2016
    Geen tips
    Ik lag met 32 weken volledig plat hierdoor. En helaas nu bijna negen maanden verder , ben ik er nog steeds niet van af
    Sterkte , hopelijk kan je overdag wel een beetje voor uit.

8. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Nog maar 19 weken hier, maar ik heb hier ook zo'n last van! Even op Google zoeken of even naar de fysio gaan voor advies. Sterkte!

9. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Heel herkenbaar. Bekkenpijnen vanaf week 16 en kan sinds een paar weken alleen nog maar op m'n linkerzij liggen.

Ik slaap met een voedingskussen, word door m'n man minimaal 1x per nacht gewekt (op advies van de bekkenfysio) om even een rondje te lopen zodat de boel weer wat los komt en het gewicht even van m'n linkerzijde af gaat. M'n man masseert 's avonds geregeld even m'n rug (met name langs de wervelkolom) en gisteren had ik zoveel pijn dat ik ook op links niet meer kon liggen. Dus om 6u lag m'n man m'n rug, bil en been te masseren.

Daarnaast wat oefeningen van m'n fysio gehad waarmee ik m'n bekken een beetje kan corrigeren, voor ik uit bed stap. Tot slot 2x per week fysio waarbij m'n onderrug, bil, buitenzijde bovenbeen en/of de binnenzijdes van m'n bovenbenen gemasseerd worden (die zitten erg vast en trekken aan je schaambeen, wat bij mij een voortdurend pijnlijke plek is).

Dat is een beetje hoe ik (wij) de nachten doorkomen. Het is een heel gedoe, maar tot dusver werkt dit het beste. Hopelijk kun je er iets uithalen wat voor jou werkt.

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.082
    113
    Ik had hier tijdens mijn beide zwangerschappen last van, het heeft niets met overgewicht te maken, het heeft te maken met je weke botten door de hormonen en het gewicht dat je nu extra mee draagt. Ik liep ook huilend rond in de nacht van de pijn, maar na de bevalling is het bij mij meteen voorbij, nog even volhouden. Ik ben ervoor naar een fysiotherapeut geweest, maar dat hielp niets. Idd een voedingskussen kan wat verlichting bieden, maar dat maakte bij mij vrij weinig uit.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.082
    113
    Bij mij begon het overigens in week 16 in beide zwangerschappen... Niet fijn.

12. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Hier ook last van, geen tips.. Ik pak overdag maar meer m'n rust! Dat helpt wel:)

13. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo net even kunnen slapen van 2 tot 5 wauw ! Meestal kan dat niet vanwege mijn dochter maar die is uit logeren bij oma. Pfff voel me gelukkig weer wat mens! Vanavond uit eten met mijn man dus ben echt zooo blij met dit slaapje! Dank jullie wel voor de tips, zitten zeker goede tussen en 'fijn' te lezen dat ik niet de enige ben!

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Super herkenbaar! Hier ook al paar maanden toenemende last van mn heupen/schouders 's nachts. Ben ook liever uit mn bed dan erin ;)
    Ben rond de 30wkn bij de fysio geweest, was niets mis met mn lijf. De zwangerschap zorgt voor verweking van de gewrichten en wat extra gewicht (hier zo'n 15kg nu :cool: ) helpt niet mee.

Ik heb me er ondertussen maar aan toegegeven, gaat wel iets beter nu qua energie sinds ik met verlof ben. Nog een paar weken draaien-draaien-draaien, kussen her en der en dan gaat het hopelijk snel beter.

Wat vervelend van diegene die 9mnd na de bevalling nog zoveel last heeft :(. Heb begrepen dat meeste zwangerschapsklachten over het algemeen wel snel verdwijnen. Blijft natuurlijk een individuele kwestie en afwachten.

15. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas weer n helse nacht gehad, nu met maagzuur erbij.. Ben er maar om 5 u uit gegaan.. Hopelijk vanmiddag nog wat bijslapen. Heel vervelend allemaal maar het hoort er bij he. En komt vanzelf weer een einde aan en dan vergeet je het weer ( mocht je idd niet daarna ook nog zo doorgaan want dat ik wel heel zwaar)

16. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Het heeft ook niets met (over)gewicht te maken.

In mijn geval ben ik lichter dan voor m'n zwangerschap, draag ik ook behoorlijk naar binnen. De grootste boosdoener in mijn geval is hypermobiliteit, die ik met name in m'n bekken heb. Dat werkt in dit geval gewoon tegen me.

Bij maagzuur trouwens even je hoofdeinde iets omhoog brengen. Hoewel ik dat helemaal een verschrikking vind. Ik slik dagelijks 10mg omeprazol. Net voldoende om de boel onder controle te houden (mijn maagklep sluit niet helemaal, dus maagzuur is hier m'n hele zwangerschap al een issue).

Deel Deze Pagina