Carpaccio eten pril zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marly87, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je het niet doet want je wil het risico niet nemen.

2. Pipperdepip

Pipperdepip Actief lid

10 aug 2014
    152
    0
    0
    Wat een dooddoener dit soort reacties..
    Dat het bij jou wel is goed gegaan, betekend toch niet dat het bij anderen ook goed gaat?
    Zelfde als dat mensen zeggen: mijn moeder heeft ook wel gerookt toen ze zwanger was van mij en ik heb er niks aan over gehouden.
    Hoe weet je dat nou? Plus nogmaals: bij een ander kan het wel serieuze gevolgen hebben.

Het is bewezen dat het slecht kán zijn, dus ik zou het risico zelf niet willen lopen.

3. karlijn

karlijn Niet meer actief

Bij -20 gaan bacteriën wel dood. Vandaar dat je prima rode biefstuk mag eten in de zwangerschap, mits het vlees ingevroren is bij -20.

4. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Niet doen dan loop je ook geen risico, hoe klein dat risico ook is. Veel mensen hebben al ooit een toxoplasmose besmetting doorgemaakt.

Ik ben ooit getest op toxoplasmose en heb het in het verleden al doorgemaakt. Ik kan dus gewoon filet american en carpaccio enz eten in de zs want het is alleen schadelijk voor het kindje als je voor de eerste keer besmet raakt.

5. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies, rood/rauw vlees mag gegeten worden als het minimaal 2 dagen in een vriezer op -16 (volgens mij) heeft gezeten.

Maar goed, dat weet to niet. Ik zou het bij brood houden...

6. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik vertel alleen mij verhaal en dwing gaar niks op...zij vraagt en ik geef een antwoord op hoe het bij mij gegaan is. En zeg geloof ik aan het einde dat ze het op dr darmen kan gooien als ze de carpaccio niet wil eten...pffff waar iemand zich druk om kan maken zeg als een ander zijn verhaal verteld.

7. karlijn

karlijn Niet meer actief

Nou mijn -20 was een beetje overdreven haha. Lees het volgende net op hetvoedingscentrum.nl:
    "De parasiet overleeft niet bij extreme temperaturen. Verhitten boven de 70°C of het invriezen van vlees bij -12°C voor minimaal 2 dagen doodt de parasiet."

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn man heeft toxoplasmose en dat is dus uitgeslagen op zijn ogen. Ik weet dus wat de gevolgen kunnen zijn en daar wordt je niet vrolijk van. Hij ziet nog maar 30% met een oog en er kan altijd weer een infectie terugkomen die verdere schade aanricht (laatste is 3 jaar geleden). Zie het als een koortslip. Het virus raak je nooit meer kwijt, en zo nu en dan speelt het op.

Ik zou het risico nooit durven nemen. Wellicht gaat het 100x goed zonder besmetting maar als jij net degene bent waarbij t niet goed gaat, dan vergeef je het nooit meer.

9. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Je weet dat het verstandig is om geen carpaccio te eten tijdens de zwangerschap. Je bent zwanger.. Niet doen dus! Lekker makreel happen dus 😉

10. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik werk in een slagerij en heb mijn haccp diploma!
    Bacterieen gaan Niet dood.

Diepgevroren opslaan Diepgevroren opslaan van ingrediënten, producten en etenswaren voorkomt dat bacteriën kunnen groeien.

11. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Geef de ober een briefje of ze alternatief hebben..
    Mijn vriend is kok.. en heeft ook wel eens dat mensen stiekem iets anders willen bestellen omdat ze zwanger zijn
    . En hij weet dan precies wat wel mag en wat niet..

12. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    +1
    Niks aan toe te voegen

13. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    De makreel komt hoogstwaarschijnlijk uit een vacuumverpakking dus dat ook beter niet doen.
    Gewoon vragen of ze iets anders kunnen serveren en anders het voorgerecht overslaan.
    Ik zie het probleem niet. Zou het risico niet willen lopen.

14. marly87

marly87 Actief lid

8 jan 2012
    463
    0
    16
    Ik heb de makreel genomen en was nog best lekker ook :)
    Als hoofdgerecht kon ik kiezen uit zalm of varkenshaas, dat laatste gekozen, hij was heeel klein beetje rose, dat kan verder geen kwaad dacht ik..? Alcohol uiteraard afgeslagen. Ik vond het lastig omdat ik het leuk vind om het te vertellen na de echo. Het zal ook best herkenbaar zijn voor velen lijkt me?

15. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    De makreel geeft waarschijnlijk net zo'n groot risico als de carpaccio. Het is ws gerookte en voorverpakte makreel. Dit wordt net zo hard afgeraden door het voedingscentrum.
    Ik neem het ook niet altijd even nauw. Zo eet ik heel af en toe sushi als ik weet dat alles heel vers is, in een goed restaurant. Maar voorverpakte sushi, carpaccio of gerookte makreel zal ik nooit nemen.

16. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zie zojuist dat het etentje al voorbij is. Fijn dat het goed heeft gesmaakt!

17. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee idd. Maar het is dus al achter de rug zie ik. Zelf neem ik ook echt geen varkenshaas om de reden dat het vaak nog roze is van binnen. Maar iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt

Ik eet af en toe gebakken ei met hele dooier

18. marly87

marly87 Actief lid

8 jan 2012
    463
    0
    16
    Fijn om dat achteraf te lezen :s Niemand gehoord over die makreel..

19. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Heb ook gerookte zalm en makreel op hoor! Kans is echt heel klein.. er zitten ook heel veel goede vetten in.
    Niet meer druk om maken, lekker genieten van je zwangerschap!

20. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Als het verse makreel was (of gerookt en voorverpakt en goed doorbakken) is er niks aan de hand hoor.

Dan weet je dat voor de volgende keer :)

Ik weet nog toen ik net zwanger was en mn lievelingsbroodje bestelde bij de bakker. Ik had hem helemaal opgesmuld en kwam een uur later pas tot de conclusie dat er carpaccio op zat, gewoon nooit bij stilgestaan omdat het broodje zo normaal voor me was :)

Deel Deze Pagina