Carpaccio eten pril zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marly87, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Een vloeibare dooier? :$

Ongelofelijk hoeveel risico sommige mensen nemen.. Is aan jezelf, maar ik vraag me echt af of een beetje discipline voor een gezonde baby teveel gevraagd is...
    Nuttige opmerking van de dame uit de slagerij!

2. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je wil niet weten hoe voorzichtig ik ben met alles. Maar die eieren, daar zijn de adviezen de laatste jaren steeds over gewijzigd. Met mijn 2 oudste (6 en 4) mocht het gewoon. En nu zegt de ene wel, de ander niet.
    Het risico is super klein en als je salmonella krijgt krijgt je kindje er niks van. Je wordt er zelf dan heel ziek van.

3. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Ik wil toch nog even wat kwijt!
    Iedereeb raadde ts aan makreel te nemen en nu ineens zeggen ze dat dat ook risicovol is, hier heeft ts natuurlijk niets meer aan.
    Ik zou zelf ook niet voor de v.haas gekozen hebben maar (gelukkig) weet ik uit ervaring dat in restaurants rose meer naar gaar reikt dan naar rood.dus ik zou me er ook niet druk meer om maken!

4. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    "Iedereen" en "ze"?
    Ik las dit topic pas toen ze al geweest was, heb ook niet alle reacties gelezen. Maar iemand kan toch gewoon zijn gezonde verstand gebruiken en navragen hoe de makreel klaargemaakt is bv? Het advies geen vacuumverpakte vis te eten lijkt me algemeen bekend?

5. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik wist het niet van de makreel, maar misschien komt dat ook omdat ik geen viseter ben! Logisch dat je daar dan geen rekening mee houdt over hoe het gerecht bereidt is..

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En listeria? Kan ook in rauwe producten zitten en kan ook schadelijk zijn voor je ongeboren kindje...

7. karlijn

karlijn Niet meer actief

Een vloeibare dooier mag je gewoon eten. Het gaat bij een ei om de salmonella en ongeacht wat voor verschrikkelijke waarschuwingen er op Internet staan, als zwangere loop je niet extra gevaar als niet zwangere. Het gaat er gewoon om dat het eiwit goed gaar is, de dooier staat daar los van.

8. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Vloeibare dooier blijft rauw ei, het witte moet je sowieso niet ongestold/ongebakken eten brrr.

Voor de rest blijkt maar weer hoe de meningen verschillen.. Zou zeggen doe wat je wil want dat doe ik ook ;)

9. flavour2

flavour2 Actief lid

18 jan 2012
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    eidooier wat nog vloeibaar is kan je gewoon eten, zodra het de juiste aantal graden heeft gehaald, zijn de bacterieen gedood.

wat betreft carpaccio, ik zou het ook niet eten, vandaar heeft mn man (chef-kok) speciaal voor mij de zwanger carpaccio gemaakt! carpaccio de oven in, smaakte me heerlijk!!
    En inderdaad ook al komt het uit de vriezer, dat dood de bacterien niet!

wat betreft makreel, indien het verse makreel was en deze juist is klaar gemaakt, kan je ook deze gewoon eten!!

Hier vanavond tonijn gegeten, gewoon iets verder door dan hoort, maar smaakte heerlijk!

Hopelijk heb je genoten van je avondje uit eten :)

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Makreel is toch gerookt dames? Niet rauw...dus mag je eten...is vette vis dus nog erg gezond ook..

Carparccio zou ik overslaan...is rauw...risicovol dus...je kan toch zeggen dat je het niet lust...neem je stokbrood...of een soepje

Een ei met dooier mag je ook eten...de kans is wel heeeel klein dat je besmet kunt raken met sarmonella....en stel je bent besmet...word je alleen zelf ziek...

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als het vacuüm verpakte gerookte makreel is loop je wel een risico.

12. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja want gerookte zalm mag je ook niet om die reden en dat is ook niet rauw.
    Het heeft te maken met dat het door de vacuumverpakking lang houdbaar is maar de listeria bacterie kan wel gewoon doorgroeien.
    Dus of daarna goed verhitten of alleen verse eten. Maar bij onze visboer ligt makreel zelfs in de vacuumverpakking. Ik heb het nergens nog vers gezien. Maar ik weet niet hoe ze dat in restaurants doen.

13. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Heb nog wel een tip voor een carpaccio-alternatief:
    Carpaccio van bietjes, dat maak ik altijd voor mn vegetarische zus. Heel smaakvol met dezelfde dressing, ruccola en kaas :D

14. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ja idd wel vers niet vacuüm verpakt....maar ik neem sowieso nooit makreel dat vacuüm verpakt is in een supermarkt bleh!

15. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Dat is echt super lekker idd!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar ze was uit eten, dus weet ze niet of de makreel vers was of vacuüm verpakt.

17. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ja en ze heeft het al gegeten las ik ook....maar bedoel over het algemeen dat je niet perse gerookte makreel hoeft te vermijden....nu werkt ml hier in de vis dus ik zou m vers hebben....maar idd met uit eten zou ik m dan ook niet zo gauw eten...ligt eraan welk restaurant..

Deel Deze Pagina