Help! Ik heb carrot taart gegeten,er zat een wit laagje glazuur oid op? Maar mag dit eigenlijk wel? Pfff...ik maak me zo onzeker over alles wat wel en niet mag..Woensdag hebben we de eerste echo. Ik ben blij als het éindelijk woensdag is!
Ik zou niet weten waarom glazuur niet zou mogen, de basis is (poeder)suiker. Op de site van het Voedingscentrum kun je precies vinden waar je op moet letten, dan hoef je daar iig niet onzeker over te zijn Op naar een mooie eerste echo dus!
Op carrot-cake zit vaak een roomkaas glazuur, maar ik zou het ook gewoon gegeten hebben hoor Bijna alle kazen uit supermarkt zijn gewoon prima
Oké,ik heb het in een restaurant gegeten..maar het zal toch niet direct kwaad kunnen? Worden jullie er niet moe van,van die twijfels elke keer?
Ik werd daar niet moe van nee, want met een beetje gezond verstand heb je al snel door dat je nergens bang voor hoeft te zijn als je je in geval van twijfel vooraf informeert. Dingen in je mond stoppen en dan achteraf gaan stressen is onnodig en daar zou ik ook moe van worden.
Hı ladies.. ik ben het met lousaa eens! Daarbij wil ik ook toevoegen dat het onnodig stres geeft als je je over elk dingetje zorgen gaat maken. Met gezond verstand en logisch nadenken kun je zelf bedenken wat goed en niet goed is.. Ik heb mijn hele zwangerschap tot nu toe (20wkn) niet consequent gelet op wat ik at. Maar ik liet de dingen zoals rauwe vlezen en staan. En met kerst in een restaurant zelfgemaakte choco mouse laten staan omdat dat vaak gemaakt wordt met rauwe ei. Maar verder.. joh meis niet al te veel Letten op hoe en wat. Neem die lijst op Internet 1 a 2 keer door en haal de dingen eruit die je vaak eet. Dan weet je wat je tegen kan komen in het dagelijks leven!! Geniet van je zwangerschap en veel plezier woensdag! ! X
Natuurlijk mag je gewoon glazuur eten. Dit wordt meestal gemaakt van suiker en water of van botercreme. Roomkaas is trouwens ook gepasteuriseerd en niet rauw, dus ook dat mag je hebben. Groente en fruit goed wassen, geen rauwe producten eten en niet roken en drinken en bepaalde voedselwaren met mate (drop, kaneel, leverpastei). Je gezonde verstand gebruiken en je niet al te druk maken!
Dit inderdaad! Ik heb nooit zo in de stress gezeten om eten, gewoon een beetje gezond verstand gebruiken! Waarom zou je geen carrot cake mogen?
Waar baseer je op dat het eventueel kwaad kan? Idd wat hier al genoemd is.. zoek wat info en gebruik daarna je gezonde verstand, dan levert dat echt geen stress op. En bedenk ook als je iets gegeten hebt wat een risico was; alle risico's in NL zijn klein (kans dat t goed gaat is vele malen groter dan dat t fout gaat). Zie het dus als een leermoment, achteraf doe je er niks meer aan.
Krijg van al dat gepraat wel trek in carrotcake Even wachten maar want mag niet teveel suikers nu. Snap wel de onzekerheid van iemand die pril zwanger is trouwens. Gelukkig valt het snel op te zoeken! Heb zelf ook weleens in de appie gelopen en even iets gegoogled