Jeeeee, mijn vliezen zijn gebroken. En ik heb een heerlijke osseworst in de vriezer liggen. Ambachtelijk bereid door de slager. Ik denk dat ik 'm vast ga ontdooien !
Even een vraagje: Hoe zit het dan met een voorgerecht als Ardenner ham en meloen. Dat is toch ook rauw vlees? Mag dat dan wel?
Ardennerham is niet meer rauw... het wordt bewerkt en daardoor helemaal veilig. Je kunt het met een gerust hart eten net zoals parma ham e.d. Eet smakelijk! Oaj, de hammen zijn wel vrij zout dus oppassen met een hoge bloeddruk
ik wil de dames hier even waarschuwen, ik was vorige week bij de visboer voor verse zalm, heerlijk dacht ik op een broodje. Nou stond ik daar en ik begon op de een of andere manier toch te twijfelen, dus ik vraag aan de verkoopster of de zalm vers was. Ze zei natuurlijk is hij vers, dus ik vroeg ja maar komt hij uit het vacium verpakking of hebben jullie hem zo binnen gekregen. De andere verkoopster zei gelijk "je mag hem niet hebben want dat komt uit het vacium, het is dezelfde zalm als in de voorverpakte alleen wij hebben hem netjes op een schaal gelegd" Ik zei dus ook gelijk van dan houd het op maar de eerste verkoopster zei dat het allemaal onzin was en ze daar nog nooit van gehoord had. Gelukkig kwam de eigenaar en die zei gelijk dat ik het niet mocht en dat ik goed moest opletten want bijna alle visboeren doen het op dezelfde manier. Je denkt dus vers te kopen maar je koopt dezelfde als de voorverpakte zalm.
tja... ik heb al gereageerd bij zwangerschap dus doe het niet nog een keer... Eén ding: je bepaalt altijd nog zelf wat je 'mag' en 'niet mag'. Er is geen wet tegen het eten van dit soort dingen....
In het begin van mijn zwangerschap, wist ik niet dat ik zwanger was en heb ik ook een heeeeleboel wijntjes gedronken, rode biefstukken gegeten, heerlijke gerookte zalm op toast en vooral ontzettend veel carpaccio. Ons babytje was niet helemaal geplanned dus was wel even schrikken. Natuurlijk gelijk gestopt met mijn bourgondische leefstijl, maar nu zit ik soms toch een beetje te twijfelen. Toen ik aan mijn verloskundige vroeg of het kwaad kon zei hij: Jah, dat moeten we nog zien... Niet leuk dus, ik denk nu wel positief hoor, zovan het komt echt wel goed. Maar toch, zoals nu, als ik dit weer typ, maak ik me toch wel weer zorgen om. Zou je baby er echt later van van over kunnen houden ofso?
ik wil toch nog even reageren op de zalmcarpaccio. deze kan eigenlijk nooit "vers" zijn aangezien je carpaccio altijd eerst invriest en er daarna pas plakjes van gesneden worden. ( ik werk zelf als kok dus ken de meeste keukentrucjes wel ) ook al is de kans dus erg klein dat er iets gebeurd ik zou geen onnodige risico's nemen en wachten tot na de bevalling
Ik heb mijn man de dichtsbijzijnde snackbar naast het ziekenhuis al aangewezen om straks een broodje tartaar speciaal te halen als ik bevallen ben
zóó herkenbaar.... na mijn bevalling zat m'n vriend met de VK en de kraam aan het gebak, maar ik lekker aan een broodje filet americain! (4.30, nog geen uur na de geboorte van m'n zoon) enne.... bij BV inderdaad lekker alles eten. en één glaasje alcohol als je daarna 3 uur lang niet voedt (ideaal als de kleine net naar bed is)
hmm.... heb 5 maandjes mogen genieten van de filet americain en de osseworst..... ik mis het best wel hoor hahahaha gelukkig bestaat er vegetarische filet americain, dat lijkt er een beetje op.