Ik hoop dat jullie misschien een antwoord hebben. Ik ben zwanger van mijn derde kindje. Mijn twee vorige kindjes hebben borstvoeding gehad, echter dat ging niet zonder problemen.Voeden van de baby was steeds behoorlijk pijnlijk, niet alleen de eerste minuten maar de hele voeding door.de eerste paar keren ging het goed, daarna begon het pijn te doen.Ik ben niet kleinzerig maar het was ECHT pijnlijk! Je gaat dan behoorlijk opzien tegen de voedingen. Niemand kon mij daar een verklaring voor geven; het lag niet aan spruw, ook het aanleggen ging goed.daarom heb ik steeds eerst gekolft, daarna middels een fles gegeven, dit voor ongeveer een half jaar.dat was ook het gekke; kolven deed geen pijn. Je begrijpt, op deze manier voeden kost veel energie, het is gewoon dubbel werk.daarom denk ik erover om de derde flesvoeding te geven, want met twee hummels er nog bij, dan wordt bovenstaande toch problematisch.Toch vind ik het jammer, want borstvoeding blijft het beste. Misschien hebben jullie een mening, of zelfs een verklaring groetjes en alvast bedankt Patricia
hoi Patries, met zo'n geschiedenis kan ik me voorstellen dat je er tegen op ziet om weer borstvoeding te gaan geven. Als ik jouw verhaal lees vraag ik me af of het toch geen spruw is geweest. Ook al zie je geen verschijnselen in de mond van de baby en op je borst en tepel, het kan toch diep in de borst zitten en pijn geven. In dat geval kan een kuur helpen, en dan geen zalf, maar pillen die jij slikt. Ik zou dat nog een kans geven als ik jou was, je zou al met een kuur kunnen beginnen tegen het einde van je zwangerschap, in overleg met je huisarts. Ik heb zelf gezien dat bij vrouwen met pijn bij borstvoeding, die geen uiterlijke symptomen hadden van spruw, zo'n kuur toch hielp! Je kunt fluconazol, miconazol of clotrimazol gebruiken. Succes! Mirjam