Ik ben best onzeker.. opzich zeer tevreden met mezelf, maar ik wilde niet teveel aankomen... in mijn hoofd zit steeds, als ik de 100 kg maar niet haal... Onbedoeld ben ik nu 1,5 kg afgevallen t.o.v 4 weken geleden, dat betekent dat ik nu 5 kg in totaal ben aangekomen. Nog 14 weken te gaan... ik weeg nu.85 kg, dus zou ik iedere week 1 kg aankomen, dan kom ik aan de 100. Ik acht de kans dat dit gebeurt zeer klein, maar wilde heel erg graag van anderen horen dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik heb een anorexia verleden en hoewel ik mezelf helemaal accepteer, merk ik dat ik in de zwangerschap toch weer onzeker ben over mezelf, stom he.
Ik ben absoluut geen kenner/expert, maar ik denk dat er ruimte genoeg is om af te vallen na je zwangerschap, maar dat je er nu lekker van moet genieten (t duurt al zo kort ) en die weegschaal moet vergeten. Zou je wel afraden af te vallen in je zwangerschap, schijnt ook niet goed te zijn voor je baby. Ga straks gewoon lekker veel aan de wandel met de kleine, dan komt t wel goed toch?
Hee hee , hoeveel je aan komt weet ik niet precies, maar je moet er wel rekening mee houden dat het gewicht wat je aan komt niet van jou maar van je kindje is. Daarnaast zal echt niemand het verschil zien tussen 95 of 100 kilo als je met zo een mooie bolle toeter rond loopt! Maak je nou maar niet te druk !
Vervelend dat je zo in zit over je gewicht. Heb je het al met je vk besproken ook? Kan zij je nog tips geven? En idd, na je bevalling ben je zo weer een heel aantal kilo's kwijt. Ik was een paar dagen erna alweer 10kg lichter! En ja, zwanger zijn, bevallen.. dat is ook loslaten. Misschien kun je niet thuis bevallen. Dat zou heel jammer zijn, maar het is zo.. in het zh gaat het vast ook goed! Heb vertrouwen in jezelf en in je lijf!
Hoe kom je erbij dat je 1 kg per week aankomt? Als jij gewoon normaal eet (weinig zout/suiker, veel groente en fruit) gebeurt er heus niks geks meid. Laat het los en gooi die weegschaal de deur uit.
Wat gek dat je dan niet meer thuis mag bevallen, wie heeft dat tegen je gezegd? Had ik namelijk nog nooit van gehoord. Ik ben van mezelf te zwaar en nu 83 kilo. Ik heb onbewust ook wel dat ik liever niet teveel aankom, maar denk dat afvallen gevaarlijk kan zijn voor je kindje, omdat er dan afvalstoffen bij kunnen komen. Ik snap je gevoel wel. Misschien kun je je zorgen uiten bij de vk, zij heeft misschien tips of een adres van een diëtist? Lijkt me trouwens sterk dat je iedere week nog een kilo groeit. Ik groei zelf gemiddeld 400 gram per week de laatste tijd. Veel sterkte en denk vooral aan de gezondheid van je kindje. Na de bevalling is er tijd genoeg om weer strak in je vel te komen
Met >100 kg mag je wel thuis bevallen, alleen moet je dan wel een bed beneden hebben staan. Heeft er volgens mij mee te maken dat je met spoed (met brancard) afgevoerd kan worden indien nodig. Maar een kilo elke week is mij niet gelukt hoor...
Helemaal niet stom hoor,hier ook een dame die net als jou een eetstoornis heeft gehad en daar nog steeds mee worstelt. Ik ben nu ook al behoorlijk aangekomen en ondanks dat wij zeer blij zijn met de kleine,voel ik mij nu om dit extra gewicht ook heel erg onzeker en heb het moeilijk met mijn verandering in mijn lijf,zeker nu de laatste weekjes. Voel mij ook erg ongemakkelijk en hoop ook dat de kilo's nu minder worden.....maar...de baby gaat nu voor en alles wat eraankomt komt door de baby en die is het belangrijkste. Zie maar zo even doorzetten nog je kindje is de kilos extra meer dan waard. Ennuh komt allemaal goed hoor
Een kilo per week aankomen zou echt heel veel zijn! Denk dat je dat niet hoeft te verwachten, als je oplet met je eten kom je echt niet zoveel aan. Ik weeg nu geloof ik 91 kilo ben tot nu toe 6 kilo aangekomen maar verwacht eigenlijk niet de 100 te halen. Bij m'n oudste ben ik trouwens wel over de 100 kilo gegaan (een paar kilo) maar ben gestopt met wegen na de 100, vond het te confronterend. Ben gewoon thuis bevallen op de 1e etage. Niemand die er ooit naar gevraagd heeft (vk ook niet) maar misschien was het beleid toen minder streng.
hoi hoi, bedankt voor jullie lieve reacties ik heb me moeten wegen bij 9 weken en toen verteld over mijn zorgen. De vlk zei, maak je geen zorgen, als jij niks geks doet, kom jij geen 20 kg aan. Ik eet dus ook heel netjes, zodoende dat er nog maar 5 kg bij aan zit. En ik sport ook nog een paar keer per week. De vlk heeft hier wel het beleid, na 100 kg niet meer boven bevallen en.aangezien we in een poppenhuis wonen, is er beneden geen plek voor een bed. Als het niet nodig is blijf ik liever thuis. ik verwacht ook niet dat ik nog zoveel aankom hoor, wilde het alleen van anderen bevestigd hebben..
Lijkt mij sterkt dat je nu nog zoveel kilo aan gaat komen................. Maar inderdaad je mag wel thuis bevallen boven de 100kg alleen moet er een bed beneden staan om te bevallen. En wat ook gezegd is elk pondje gaat door het mondje, gewoon met mate blijven eten en niet teveel gaan letten op de weegschaal! En trouwens afvallen is niet zo heel erg goed, komen er afvalstoffen bij je baby terecht en dat moet je niet willen!
Hoi ik ben zelf ook altijd redelijk zwaarlijvig geweest met een gewicht dat schommelt tussen 70-75 kg. Tijdens mijn zwangerschappen kwam ik max. 8 kg bij. De laatste weken kwam ik echt niet veel meer bij hoor, dus zoals jij telt van 1 kg per week is echt niet zeker. Vanwat ik in mijn omgeving hoor zijn het enkel de slankere vrouwen die veel kilo's bijkomen en vrouwen die al wat kilo's te veel hebben, komen niet zo veel bij. Gewoon opletten dat je gezond eet, niet te veel snoept, dan kunnen die kilo's niet enkel van jou zijn, maar gewoon dr de zwangerschap (vocht, ...) en zul je ze snel weer kwijt zijn. succes!
Ja klopt , maar uit het verhaal van deze dame haal ik niet dat ze zich helemaal klem zit te vreten.. dus rustig aan
Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken hoor Voor de laatste paar weken geldt dat je zo'n halve kilo per week aankomt. Nou ben ik de afgelopen weken amper iets aangekomen terwijl ik in totaal al wel 16kg ben aangekomen. Nu zat ik voor mn zwangerschap op t randje van ondergewicht, dus dat is niet echt te vergelijken. Maar als je geen rare dingen doet en je eetpatroon vasthoud zoals het nu is gebeurd er niets explosiefs lijkt me
In de laatste weken kom je toch maar 1 kilo per maand aan? Dat las ik op internet. Je moet gewoon gezond eten geen zoetigheid. Na je bevalling kan e weer gaan afvallen en sporten dan heb je zo weer je oude figuur terug. Nu moeten we wel aankomen maar daar krijgen we wel wat moois voor terug! Het is allemaal voor je kindje
Voor mijn gevoel kom ik heel hard aan afgelopen weken, maar de kilo per week haal ik niet hoor. Denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken, vooral niet omdat je er zelf al bewust mee bezig bent. Blijf gewoon gezond eten, en ga niet lopen snoepen dan gaat het helemaal goed komen hoor!