Carpale Tunnel Syndroom (tintelende, slapende handen)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door DebbieSpelt, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DebbieSpelt

9 sep 2008
    7
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Oss
    Ben zwanger van de 2e en kreeg dit keer al weer vroeg last van het carpaal tunnel syndroom! Omdat ik het bij Lisa ook had herkende ik meteen de symptomen alleen deze keer is het een stuk erger en heb ik er ook overdag veel last van.

Snachts slaap ik al met een polsbeschermer en dat helpt wel iets, maar heb het idee dat het veel hoger zit.

Nu al weken geen gevoel in topje rechter ringvinger maar nu begint ook mijn middelvinger mee te doen. Vooral rechts ook overall minder gevoel en veel minder kracht. Ook links is niet helemaal oke.

heb dit al een paar keer gemeld bij verloskundige maar die zegt er niets van of doet er verder niets aan..

Iemand nog ervaring/ tips/ ideeen die me kunnen helpen?

groetjes,
    Debbie

2. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Hai, ik heb het ook, terwijl ik pas 25 weken zwanger ben (het begon zelfs bij +/- 22 wkn). Ik ben bij de huisarts geweest en zij adviseerde bij een polsspalk die ik 's nachts draag....... een polsbeschermer werkt bij mij niet. Ik moet de polsspalk nog aanschaffen dus kan niet vertellen hoe het werkt. Vervelend is het iig wel. Ik heb een slapende/tintelende duim, wijsvinger en middelvinger.

3. sivlie

sivlie Lid

26 mrt 2008
    60
    0
    0
    Grafisch vormgever
    Waalwijk
    Hier slaap ik met een polsbrace en ik moet zeggen dat dat goed werkt.
    Was wel even wennen, maar ben veel minder vaak wakker 's nachts.
    Ook heb ik daardoor overdag minder last.

Groetjes

4. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad toen ik ergens in de 20 weken zwanger was. Heb een hele tijd met gespalte pols geslapen, maar dit hielp eigenlijk vrij weinig. Overdag had ik er ook vaak last van. Ik waste mijn handen dan vaak met wisseltemperaturen. Dit hielp dan voor eventjes, maar was nog altijd beter dan de hele dag door het gevoel. Hopelijk krijg ik er geen last van mocht ik nog een keer zwanger worden.

5. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik had het alleen aan mijn linkerhand, maar nu begint het sinds een paar dagen ook aan mijn rechterhand.
    Moet ik deze nu ook gaan spalken? (het werkt wel aan mijn linkerhand trouwens)

6. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb het in me beide handen sinds 30 weken dus heb er ook nog wel even mee te gaan. Ik voel niks meer in me handen, ze slapen alleen maar zo irritant!

Deel Deze Pagina