Echt een enorme buik, ik schaam me ervoor!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Weet echt niet wat ik moet denken! Ik heb een buik van 5 maand en ben nog maar 3 maand zwanger! Dit is toch echt niet meer normaal? De mensen vragen me straks nog hoelang ik nog moet en ik ben nog maar pas zwanger :( Ik ben wel al 5 kilo bijgekomen maar buiten mn buik ben ik nog steeds maatje 34... Wie heeft nog dit probleem? Ik moet al zwangerschapskledij dragen. Opmerkingen van amai je bent zo dik als iemand die ik ken die al 5 maand is doen echt pijn en maken me onzeker. Ik wil gewoon trots kunnen zijn.

2. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    lieverd, niet te druk maken hoor! Wat maakt jou de omvang van je buik nou uit? Da's bij iedereen anders, en je moet je niks aantrekken van wat een ander er van vind. Als je kindje maar gezond is daarbinnen, toch? Gewoon trots zijn op je mooie buik!

3. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    dubbelop

4. Niet meer actief

Ik weet wel, wat zeur ik nou, er zijn mensen die niet zwanger geraken en ik maak me druk om zoiets. Maar ben zoveel afgevallen in 2005... 40 kilo en ik zie het niet zitten weer zo een traject te doorlopen. 5 kilo bij op 3 maand is redelijk veel. Mijn buik past echt niet voor 3 maand, tis een heel gek zicht. Als mensen dan opmerkingen maken tja dan word ik onzeker natuurlijk.

5. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    ja, ik heb t ook gehad bij mijn 1e en nu bij de 2 heb ik alweer vrij snel een buik..
    komt omdat ik gewoon een postuur heb waar je eht vrij snel bij ziet..

maar ja, mijn man zei ook al:
    sommige vrouwen zie je 9 maanden lang niet dat ze zwanger zijn..
    dat is ook niet leuk..

ach zei mijn man:
    het is ook nooit goed ;)

en idd.. we

6. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Ik had ook al vrij snel een behoorlijke buik, deze zwangerschap, men ging zelfs denken dat we een tweeling kregen.
    De verloskundige zei me dat dat vrij normaal is vanaf een 2e zwangerschap, omdat het lichaam het meteen herkent, past het zich al sneller aan.

Gewoon lekker showen, die buik!

7. Niet meer actief

ik heb eens een blik in je album gedaan en ik vind je buik niet abnormaal groot voor 3 maanden,....don´t worry

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hier sluit ik me bij aan.
    Ik vind het een mooie normale zwangere buik hoor.

Wees er gewoon trots op meid!
    Daar zit je kindje in! :D

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je hoort ook heel vaak dat het de darmen zijn, die onder invloed van de hormonen opzetten.
    En tja... als je zo'n prachtig klein maatje hebt, zie je een buik nu eenmaal heel snel. Maar ach: het is toch gezond en je bent toch blij met je baby?

Als je er echt heel veel hekel aan hebt, kun je misschien proberen andere kleding te dragen? Ietsje ruimvallend ofzo... daar kan een verkoopster in een positie-kledingzaak je vast wel in adviseren.

10. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik begrijp je gevoel wel hoor...
    Maar ik denk dat je er beter van kan genieten hoor!
    Het is juist leuk als je wat ziet van de zwangerschap...
    En als je klachten hebt door de zwangerschap krijg je ook meer begrip als mensen wat kunnen zien aan je lichaam...

Mijn buik groeit nu ook heel snel ik heb ookal denk ik bijna 3 weken positiekleding aan, zit heerlijk!

Groetjes Catheleine en probeer de reactie's van andere langs je neer te leggen

11. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik vind het een mooi buikje! Die van mij ziet er 's avonds al bijna hetzelfde uit...

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik heb nog even gekeken in je album, maar wat ik zie is toch een prachtig en heel bescheiden muggebultje!
    Niets om je over te schamen hoor!

13. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    hoi

ik vind je helemaal geen grote buik hebben hoor.
    kijk, voor je zwangerschap had je misschien geen buik, dus nu lijkt het groot, maar kijk als je 8 maanden bent nog maar eens naar je foto, dan lach je erom en denk je, welke buik?

echt waar hoor, die gaat nog veel groter worden bij 5 maanden.

en de ene vrouw heeft nou eenmaal een grotere buik dan de andere vrouw.

ik kon al na 11 weken mijn eigen kleding (broeken)niet meer aan.
    maar ik heb zodra iedereen het wist trots met mijn buik geshowt. en die vond iedereen toen ook al heeel groot, maar als ik die buik met nu vergelijk lach ik erom want hij is nu echt veeeel groter. en ik vind dat mooi!

ps: het is ook een standaard zin van de meeste mensen
    "zo, jij hebt al een lekkerbuikje" of in die trant

14. Niet meer actief

Nou als ik het zo hoor kan ik niet anders dan geloven wat jullie zeggen, dan heeft mijn 'vriendin' toch erg overdreven... Ik draag wel ruimvallende kledij want ik voel me er nog niet klaar voor om zo opvallend zwanger te zijn, is dat raar? Heb het net met mn man besproken en die vind het ook onzin dat ik me zo zorgen maak. Gek hoe snel je iemand onzeker kan maken he?

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ach, mensen roepen wat dat betreft volgens mij ook maar wat. Echt, gisteravond had ik een feestje op het werk. Zij iemand eerst "goh, je ziet er nog niet echt veel van he?" (Nou, dat vond ík dan weer niet zo leuk om te horen :p), maar een half uurtje later zij iemand anders heel vrolijk "Joh, je ziet het echt al best goed bij je!". Dus ja, wie moet je dan geloven?!

En daarbij: wat is "normaal"? Het maakt sowieso al -bij veel vrouwen in elk geval- al uit of het je 1e of 2e zwangerschap is. Het is dus best normaal dat je het bij jou nu al eerder ziet dan bij je vorige zwangerschap. Maar los daarvan is iedere vrouw gewoon ook anders zwanger. Bij iemand die de buik heel erg naar voren draagt, zal je het ook al eerder kunnen zien dan bij iemand die 'breed' draagt. Dus helemaal niets om je zorgen over te maken, toch? Dat je het zelf nog niet zo prettig vindt om al zo opvallend zwanger te zijn vind ik niet raar ofzo. Dat is gewoon je gevoel. Nou en dat je dan daarom nog wat ruimvallende kleren aantrekt voorlopig? Je moet de kleren aantrekken waar je je prettig bij voelt, dat is toch het belangrijkste? :)

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    mijn buik was groter hoor !
    en ik ben in verwachting van mijn eerste kindje !
    ik liep met 8 weken al in een positiebroek....
    ik heb vind ik zelf ook een mega buik en krijg ook vaak van die stomme en domme opmerkingen maar ik ben ook trots op mijn buik want zo vaak in je leven ben je niet zwanger he !
    dus ik zou zeggen geniet er lekker van en andere mensen hebben toch alleen maar domme en jaloerse opmerkingen !

knuf Emma

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    vind het een super beschaafd buikje hoor. een zelfde buik had ik met 8 weken, met 6 weken droeg ik al zwangerschapskleding. ;)

18. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.533
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Hoi, ik denk dat het meer ligt aan de referenties van de persoon die tegen je zegt dat je buik enorm is. Een kennis van mij kon je met 8 maanden amper zien dat ze zwanger was, ze ziet nu mijn buik en vindt mijn buik enorm, terwijl als ik andere zwangeren zie die net zover zijn als mij, dat mijn buik vrij normaal is.

19. peetjuh

peetjuh Lid

11 sep 2007
    92
    0
    0
    maak je niet druk joh,
    zelf heb ik ook een dikke buik en iedereen zegt het ook van wat groeit je buik snel ik lijk ook wel 5 maanden zwanger en heb maat 36/38 voor de rest.
    maar ik zit er nou totaal niet mee hoor het is mijn buik en mijn baby en kan me niet schelen wat een ander er van vind, ik ben er blij mee.
    meid wees er trots op er zijn veel meiden die niet kunnen wachten tot ze een buik hebben ja toch.

20. hope26

hope26 Lid

23 aug 2007
    39
    0
    0
    Ik vind je buik heel normaal hoor, voor een tweede zwangerschap.
    Ik ken iemand die had met 15 weken ook al echt een buik. Maar ze is nu in de 30 weken en de buik is niet extreem dik. Dus ik zou me niet drukmaken.

Deel Deze Pagina