Carpale tunnelsyndroom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Toys, 25 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Dank je wel. Had het mezelf ook gegund. Ik extra vroeg naar bed (na GTST) gister met die dingen om. Dacht een flinke nacht te maken, helaas ;)

Uhm weet ik eigenlijk niet... Ik denk nog een paar maandjes en ik hoop dat het na de bevalling over is. Zo niet dan ga ik denk wel een bezoekje brengen aan de Fysio.

2. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Jammer Toys dat het niet helpt. Maar misschien moeten je polsen er nog aan wennen en duurt het een paar nachten voordat je er baat bij hebt?

En nu het toch gaat over carpaal tunnel syndroom (ik kort het maar even af voor het gemak): Mijn vader heeft het ook, maar dan in zijn schouder. Een aantal jaar geleden is hij geopereerd aan zijn rechterschouder en 15 december moet hij voor zijn linkerschouder.
    Het is bij hem zelfs zo erg, dat hij zijn arm zijdelings niet meer omhoog krijgt. De pees die door die tunnel moet is zo opgezet en geirriteerd ondertussen, dat die er dus niet meer doorheen 'glijdt'. Dus nu gaan ze die tunnel openmaken zodat die pees weer vrij-baan heeft.
    En zoals ik al had verteld, heeft mijn moeder dit ook gehad in beide polsen/handen, maar dit was geen zwangerschapskwaal hoor. Ik ben de jongste en zat toen al op de middelbare school.

Maar feit blijft: carpaal tunnel syndroom is een een typische vrouwenkwaal, of je nu zwanger bent of niet :)

3. Het gekke bij mij is denk ik dat ik er s'nachts totaal geen last van heb maar alleen overdag
    en ook nog eens de linker en ik ben linkshandig
    dus dat maakt het er niet makkelijker op,
    (de muis bedien ik trouwens met de rechterhand)

sterkte er mee allemaal

groetjes petra

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ben je al bij je huisarts geweest Petra, het hoeft namelijk geen carpaal tunnel syndroom te zijn, als het een peesschedeontsteking is, kan het chronisch worden als je er niets mee doet, verschil met carpaal tunnel syndroom is dat de klachten idd 's nacht, met rust, verdwijnen. Deze onsteking verdwijnt ook niet na de bevalling.

5. Ja ik ben al bij de HA geweest die die zei als het na de bevalling niet over is kom je maar terug dus ja daar kun je ook niet veel mee.
    Moet morgen naar de vk zal haar maar eens vragen wat ze er van denkt

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Vervelend voor je Petra, bij mij helpen paracetamol en ijscompressen erg goed, samen met de fysio. Sterkte.

7. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik heb het ook gehad toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Na de bevalling was het direct over. De dokter raadde me aan om snachts spalkjes te dragen, voor de steun. Ik heb toen van die handschoene voor skeelers gekocht, die waren net zo goed als dure 'echte' spalkjes. En het hielp! Als ik overdag erge last had (werk achter de pc), dan had ik van die sportbandages om voor de stevigheid.

8. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Smeetje, zie andere berichten.. ik heb het ook geprobeerd maar helaas werkt dat niet bij mij. Mocht ik er volgende week nog zo erg last van hebben ga ik nog een keer langs mijn HA en ik hoop echt dat deze klachten verdwijnen na mijn zwangerschap.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb het ook met fietsen autorijden, en afwassen erg leuk. het is nu iets minder erg dat wel. maar moet nog een paar weken. snachts werd ik vaak wakker van tintelende of heel pijnlijke handen. toen ook de skeelerbandjes geprobeerd, en dat hielp eerst heel goed, maar soms ook wel eens niet. wel erg charmant in bed, en eigenlijk moet je partner een skeelerhelm op want anders is het nog gevaarlijk ook ;)

10. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    ook ik heb er last van, ik heb zelfs een nacht gehad dat ik rechtop tegen de kussens in bed ben gaan slapen met armen omlaag en dan trok het weg.
    ik kan ook niet liggen op alle manieren, omdat ik in mijn linker schouder een slijmbuersontsteking heb gehad die nog niet helemaal weg is.
    ik moet wel zeggen dat het carpaal tunnel syndroom minder is aan het worden nu, wel nog tintelen maar geen pijn meer, gelukkig, kan niet wachten tot ons ik je er is en dat alle kwaaltjes vertrekken

11. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    :) :) Inderdaad... mijn mannetje lag helemaal in een reepje op de rand van ons bed... als de dood was ie voor me :) :)

12. fransisca

fransisca Nieuw lid

2 dec 2006
    2
    0
    0
    ik heb het als gevolg van rsi, het is een onderdeel daarvan. ik heb het gekregen van computerwerk, maar ook door vanaf mn 17 jaar in de zorg te werken en huisvrouw zijn , doeken uitwringen, flessen opendraaien. ik heb na spalken etc aan beide handen een operatie gehad en ben voor de helft van de problemen af.ik werk veel met computers dus ik kan dat haast niet laten, maar het zou beter zijn als ik het wel doe, het gaat namelijk anders gewoon niet over en trekt door naar elleboog, arm , schouder etc.
    ik heb me laten opereren (poliklinisch, zo gepiept) omdat mn handen gingen slapen terwijl ik werkte en autoreed etc.
    ik heb nu alleen nog elleboogproblemen als ik werk.
    dus in mijn geval niet zwangerschapgerelateerd.
    maar wel opletten dus dames!

13. Niet meer actief

mijn broertje had het en die heeft zich laten operen is er voor zover ik weet vanaf

14. patrien

patrien Niet meer actief

oke, ik heb dit ook maar dan aan mijn grote teen.
    of het ook de naam carpaal tunnel syndroom mag hebben weet ik niet maar de dokter had het wel over tunnelsyndroom.
    dit is gekomen w.s. naar aanleiding van een operatie aan mijn voet / teen.
    de arts zei op de vraag die ik hem stelde of er dan iets fout was gegaan geen ja en geen nee.
    als oplossing gaf hij pijnstillers of opereren. heb nu maar even als optie de pijnstillers genomen omdat ik een operatie nog niet zo zie zitten.

15. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    YES.... eindelijk hebben de polsbeschermers hun werk gedaan. Heb sinds tijden heerlijk geslapen en niet wakker geworden van mijn pijnlijke armen :D

Heerlijk... geef mij nog zo'n nacht ;)

16. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    ik heb er ook last van maar nu de zwangerschap eindigd wordt het minder, ik heb toch nog goed geslapen al die maanden op een nacht na dan.
    nu nog 4 dagen te gaan tot de uitgerekende datum

ikje mag nu echt wle komen

17. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Oh wat ben ik blij voor je! :D

Helaas slaat hier het vocht echt genadeloos toe en heb ik inmiddels ook last van mijn andere arm. Nog niet zo dat ik ervoor uit bed moet, maar ik ga die andere polsbeschermer ook maar vragen aan die vriendin waar ik nr 1 al geleend had!

18. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Gelukkig heb jij het niet zo erg! Ik heb het al in beide armen en lig ook met twee polsbeschermers in bed... (levensgevaarlijke voor mijn vriend :p)
    Snel die andere dan maar lenen Kay... ik hoop dat het voor jou snel voorbij is gezien je banner ;)

Deel Deze Pagina