Hoi! Ik lees al een tijdje mee, maar nu besloten toch mee te gaan schrijven. Ik hoop samen met mijn vriend ooit een klein wondertje te mogen verwelkomen in ons leven. Ik heb vanaf 14e ofzo altijd hormonale anticonceptie gehad, in verschillende vormen. Met alles was eigenlijk wel iets; met de mirena had ik hele pijnlijke ongesteldheid, heel onregelmatig maar weinig bloedverlies. Met de pil, pleister en ring had ik weinig last, maar forse bloedingen in de stopweek (na 2 uur doorlekken met supermax tampons) en kreeg ik doorbraakbloedingen als ik het te lang doorgebruikte. Met de implanon kreeg ik na een jaar constant bloedverlies. Nu voor het eerst sinds een maand anticonceptievrij, en het bevalt me tot nu toe wel. Ik heb wel de folliculaire fase helaas wel erg last van stemmingswisselingen gehad, die gelukkig als sneeuw voor de zon verdwenen toen ik mijn eisprong had. Ik heb altijd gedacht dat ik mogelijk wel PCOS had, gezien de onregelmatigheid tijdens de spiraal en implanon, en andere symptomen die ik (denk ik) heb. Ik ben de komende tijd erg benieuwd hoe mijn natuurlijke cyclus is, en natuurlijk of we zwanger kunnen worden! Ik heb ovulatietesten gebruikt, en we zijn voorlopig van plan dat nog even te doen, omdat het wat inzicht geeft in mijn cyclus en we zo de gemeenschap gericht op zwangerschap een beetje kunnen uitkienen (we houden van creativiteit en vrijheid in bed, en om de dag een vaste "eindshow" vinden we beiden niet zo leuk). Groetjes!