tja, ieder leeft verschillend en vangt het makkelijker op. ten 1e wil ik niemand aanvallen.. sophie slaapt pas sinds deze week 's avonds, eerder was het 19 uur de fles, sliep ze half uurtje en was ze weer wakker tot de laatste fles. en om pas om 20 uur te gaan eten, red ik niet, val ik van mn graad
ik wil je ook niet aanvallen, je zult ongetwijfeld een goede moeder zijn. maar een baby kun je niet dwingen om te gaan slapen. en hoe mijn dagindeling is als ik 2 volle dagen heb gewerkt, daar past uitgebreid badderen niet in. knuffelen daarintegen dan weer wel
Mijn overtuiging zijn de drie r'en. En met dat kun je alles erin passen. Die regelmaat kun je nl verschuiven Het vergt wat inspanning maar het lukt wel
Nee, hier zit een uitgebreid bad er ook niet altijd in, ik probeer Sjoerd om de dag in bad te doen, maar soms is hij zo moe, dat hij het niet meer redt...nou dan gaat ie gewoon lekker slapen...hoe vuil kan een baby worden? (ik was hem wel met een washandje hoor...) Maar het blijft passen en meten als je werkt en een kind hebt! Nu vindt ik die combinatie helemaal niet erg, maar in combi met een huishouden..... da's andere koek haha.. hoe doen jullie dat?
Zo, deze werkende mama (4 dagen) zit ook eindelijk op haar gat, hier is het weekend . Wij hebben vandaag besloten (omdat het nu over badderen gaat) om Sharon voortaan bij de één na laatste fles in bad te doen. Wij zijn rond 18.00 uur thuis, dan ga ik gelijk koken en eten wij rond kwart voor 7, daarna gaan we nog even zitten en spelen / knuffelen met Sharon. Om half 8 in bad en dan om 20.00 uur slapen. Hier gaat ze elke dag in bad trouwens . En trouwens, wat ik hier ook lees; je baby HOEFT niet elke dag in bad toch... idd; hoe vies kan een baby worden (ja okay, een grote poepluier daar gelaten), een keertje niet in bad is heus geen schande hoor, 100 keer liever een knuffelende mama als een stressmama omdat je kindje in bad MOET . Fijn weekend werkende dames!
Ik ben pas rond 18.30 thuis van m'n werk. Mijn man is al eerder thuis en die zorgt dat het eten dan klaar is. We eten altijd rond 18.45 met z'n drietjes. Daarna als ik de vaatwasser in ruim en de keuken aan kant maak speelt Emme nog wat in de kamer/keuken. Daarna in bad (niet zo lang hoor, maar ik vind het makkelijker om haar in bad te zetten dan met een washandje te mieren) en dan ligt ze rond 20.00 uur in bed. Wat wij vaak doen is dat ze rond 17.00 nog even een klein uurtje in bed gaat. Ook op het kdv doen ze dat op ons verzoek ook als ze rond die tijd nog daar is. Ze slaapt dan zo'n drie kwartier en is daarna weer opgeladen voor het eten. Ik vind regelmaat (vaste volgorde van dingen zodat het voor je kind voorspelbaar is wat er gaat gebeuren, dat geeft rust) belangrijker dan het tijdstip waarop dingen gebeuren. Ik pas er soms ook een mouw aan hoor. Soms ligt Emme later op bed omdat ik geen zin heb om te haasten. Ik denk dan altijd maar dat ze meer heeft aan een leuke mama die tijd voor haar neemt dan dat ze precies op tijd in bed ligt omdat mama loopt te haasten om de race tegen de klok te winnen. Het huishouden doe ik vaak 's avonds als Emme in bed ligt. Even een uurtje wat doen. Zo ben ik daar niet mee bezig op de dagen dat ik vrij ben. We hebben ook over een hulp nagedacht, maar ik heb het geld er niet voor over. Ik heb er totaal geen hekel aan. Vind het zelfs wel ontspannend om 's avonds wat met m'n handen te doen. Ben de hele dag op m'n werk al met m'n hoofd bezig. Pim
Voor de mama's met kleinere kids. We zijn pas vanaf dat Emme 7 maanden was 's avond met z'n drietjes gaat eten. Daarvoor regelden we het zo dat Emme haar flesje voor of na ons eten kreeg. Konden wij even rustig eten. Moet zeggen dat ik het nu wel veel gezelliger vind met z'n drietjes aan tafel. Emme vindt het ook prachtig, zo leuk! Pim
Mijn allerliefste man vond dat ik de vrijdagen vrij ook eens anders moest besteden dan tijdens de slaapjes of daarna nog, schoon te maken. Sinds een paar weken ben ik dus gezegend met Hanan! Die maakt als de beste schoon, zo volgens het briefje . Boodschappen doe ik meestal op vrijdag en dan voor in principe de hele week. Soms gaat Jaime mee maar vaak ook blijft ze thuis (mijn man werkt op vrijdag vaak thuis). De wassen gaan hier tussendoor. Ene keer gooit mn man de was erin en andere keer ik. Het opvouwen vind ik niet zo erg, doen we meestal gezellig samen half naar tv aan het kijken of gewoon beetje kletsen.
Heb je helemaal gelijk in Pim! Vaste volgorde en regelmaat. Wij hebben hier ook een heel slaapritueel. En wat betreft het op bed leggen, dat is hier vaak rond 20 uur maar soms ook wat later. Jaime heeft meestal nog even een avond 'rush'. Druk aan het springen op de bank etc. DAarna gaat ze meestal slapen..
ik ben rond 5 uur, half 6 thuis en mijn man rond 6 uur half 7. Op mijn werkdagen heeft Britt al op de créche gegeten. Ik kook ook voor 2 dagen op werkdagen. Op de dag dat we het in de magnetron kunnen opwarmen gaat Britt in bad. Lukt dat niet, dan gaat ze 's ochtends even met papa onder de douche. Op mijn werkdagen eten mijn man en ik samen, op mijn vrije dagen eet ik rond 5 uur half 6 met Britt alleen. Ben benieuwd hoe we het straks moeten gaan inpassen met de tweede erbij....
Moesje je laat in zo weinig woorden zien dat het een gepas en gemeet blijft. wat ik wel knap vind is 's ochtends onder de douche...dat zou hier niet passen... Sowieso hoeveel tijd hebben julli in de ochtend met de kleintjes?
Tuurlijk blijft het een gepas en gemeet, en wij passen ons grotendeels aan haar ritme aan. Soms is ze zo moe van het KDV dan ligt ze al om 6 uur in bed. En dan eten wij dus daarna. Je moet gewoon flexibel zijn met een kleintje, en dat is voor een planner als ik soms wel moeilijk... wij gaan hier 's ochtens rond half 8 de deur uit. We staan dan rond half 7 op. Douchen doe ik altijd 's avonds. Mijn man is altijd het snelst met aankleden en wassen/tandenpoetsen en die gaat Britt aankleden en wassen/tandenpoetsen. We proberen altijd rond 7 uur beneden te zijn zodat we nog even rustig aan tafel kunnen zitten om te ontbijten met z'n drieën. Als mijn man gaat douchen met haar zorg ik dat ik voor die tijd klaar ben en kleed ik Britt aan. Dus het loopt hier best goed 's ochtends...
Hier gaat 's morgens om half 7 de wekker (maar alleen als ze naar opa & oma gaat of naar het kdv, dus dat is maar 3 dagen per week, valt wel mee), dan ga ik meestal douchen en maakt mijn man in de tussentijd de fles klaar, hij geeft haar de fles en als ik klaar ben neem ik haar in mijn armen voor een boertje, dan gaan wij naar beneden en gaat mijn man douchen, ik zet koffie en maak het ontbijt klaar, ik zet ook alles klaar voor in de luiertas (die gaat alleen mee naar opa en oma). Rond kwart voor 8 gaat de jas aan en gaan we met zn drieën de deur uit. Wat wij ook doen de avond voor deze dagen is Sharon al kleertjes aan na het badderen, dan de slaapzak aan, zo hoef ik haar 's morgens niet helemaal uit én aan te kleden en blijft er wat meer tijd over om te kroelen en een beetje te spelen samen. (Op de overige dagen krijgt ze uiteraard gewoon haar pyjama aan)
Ik doe het door de week 's ochtends altijd alleen. Mijn man werkt onregelmatig en kan de uurtjes 's ochtends goed gebruiken. Mijn ochtendroutine ziet er op de dagen dat ik werk - bij benadering ! - zo uit: 6.10 Honden uitlaten 6.30 Aankleden 7.00 Emme wakker maken eventueel aankleden als ze naar het kdv gaat 7.10 Ontbijten aan tafel 7.30 Emme speelt terwijl ik afruim en de vaatwasser uitruim etc. 8.00 Naar m'n werk Op de dagen dat Emme naar het kdv gaat breng ik haar om 8.00 uur en ga ik rond 8.15 naar m'n werk. Pim
een poets die 1 keer per week komt, verder is het vooral wassen wat we 's avonds doen en het kind zo snel mogelijk leren haar eigen rotzooi op te ruimen en het belangrijkst......prioriteiten stellen en je niet ergeren. Als je hier op zondag komt is het vaak een bende, op maandag komt de poets. Dat is nu eenmaal zo. Als ik wil - nu niet, nu hoogzwanger, maar normaal - kan ik best op zaterdag uitgebreid gaan schoonmaken, maar ik vind het leuker om dan wat met het gezin te doen. Ik heb besloten maar 3 dingen goed te kunnen, moeder, vrouw en werknemer. Huissloof is dan maar uitbesteed. We hebben ook een glazenwasser.
en het bad, ik heb een peuter, die wordt wel vies, maar de beeb ging ook in bad. Vooral op oppasdagen, wnat dan rook ze anders. Maar bad vond ik niet zo lastig eigenlijk. Het ochtendritueel is nu met 1 ook nog niet echt zwaar....7 uur bed uit, aankleden, kind aankleden, kind eten en zelf eten en hup, naar de oppas. De brengdagen hebben we om en om, dus om de oppasdag kan de ander uitgebreid de krant lezen.
Hier een schema vanaf 6 uur 's ochtends, dan gaat de wekker, kleed ik Sjoerd aan en gaat manlief douchen. Dan geef ik 'm eten, smeer mijn man z'n brood (jaja service hè hahaha) die komt rond 10 voor zeven beneden en vertrekt om zeven uur met Sjoerd naar de opvang... Ik ga zelf om kwart voor acht de deur uit, dus heb dan alle tijd om te douchen etc.. heerlijk! " Die poets zit er bij ons niet in.. en Sjoerd kan zelf nog niet opruimen hahah, maar maakt ook nog niet zoveel rommel...trouwens daar kijk ik lekker overheen...ik kan me er ook niet zo heel druk over maken, gelukkig.. ik zie vriendinnen nog wel eens de hele zaterdag en zondag besteden aan poetsen en de was....zonde! De was gebeurt bij ons ook 's avonds en opvouwen...tja...soms belandt het niet eens in de kast...maar ik heb een grote zolder met logeerbed...daar ligt de was meestal Eéns in de zoveel tijd ben ik het echt spuugzat en dan race ik als een idioot door het huis! Een paar dingen doe ik wel altijd (douche, wc, bed van Sjoerd opmaken) maar sommige dingen hebben echt geen prioriteit hier hoor! Inderdaad, wat je zegt...ik kan ook maar drie dingen goed hahaaha, poetsvrouw is niet aan mij besteed! Gelukkig doet manlief ook genoeg in huis!