carriere en kinderen gaan niet samen

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 30 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Idd, fulltime studeren is denk ik zwaarder dan fulltime werken naast het moederschap - met werk heb je opvang/toeslag voor opvang, dat maakt alles uit natuurlijk. Ik heb al die tijd ook opvang gehad, en op de dagen zonder opvang waren mijn werkuren ook beperkt tot slaapjes, of tijdens voedingen. Zonder opvang had ik dat proefschrift nog niet afgehad (en een scriptie was ook lastig geweest denk ik).

2. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    een update:

Yoehoeeeeee ik ben geslaagd. Een 7 voor scriptie en een 8,5 voor die ene vak waar ik eerst een 2 voor had (wat een verschil he).

Is al dat maandenlang gestress toch de moeite waard geweest. Heb vandaag gelijk mijn diploma aangevraagd en iedereen uitnodigen voor een feestje. Ik heb het verdiend :)

En wat ben ik blij dat ik niet in aanraking hoef te komen met de vreselijke langstudeerboete :D

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Woehoe!!!! Gefeliciteerd!!

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wat knap van je!
    Ik heb het ook geprobeerd en helaas is het bij mij niet gelukt. Ik kreeg het niet voor elkaar om oppas te vinden voor de kinderen en/ of hulp. Het is mij zelfs meer dan eens overkomen dat ik een tentamen had voorbereid en dat de oppas last minute niet kwam opdagen. Mijn man heeft zelf een behoorlijke carriere (en reisde toen ook nog veel) en had geen tijd om thuis mee te helpen.
    Nu zit ik dus thuis zonder afgemaakte studie, ik had een enorme studieschuld (die mijn man gelukkig voor mij heeft afbetaald) en twee kleine kinderen.
    Petje af dat je al zo ver bent gekomen en nog even flink doorbijt, ik ben echt trots op je!

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lieve meid... carrière maken, terwijl je werkt, dus NADAT je afgestudeerd bent, combineert zoveel beter met ouderschap! Als je in je scriptieperiode zit, is het toch al een zware tijd... Er zijn er genoeg, die het zonder kind erbij al haast niet halen, of er 3 jaar over doen. ;)

Als je eenmaal afgestudeerd/gepromoveerd of wat dan ook bent, en je hebt gewoon een baan, dan kan dat prima gaan! Daar heb je namelijk opvang voor. Of dat nou een KDV is, een gastouder, au pair of oppas(oma/opa), dat maakt niet uit. In de tijd dat jij werkt, wordt je kind opgevangen en kun jij je volledig op je werk richten, zonder afleiding. En als de werkdag voorbij is, ben je weer mama.

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Sorry, voor mijn eerdere reactie, ik lees net dat je de eindstreep hebt gehaald, gefeliciteerd!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gefeliciteerd!!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik dacht het laatste jaar van mijn deeltijd-studie (studiebelasting 15 uur per week), destijds ook wel even naast kind en werk nog te kunnen doen. Niet dus. Ik ben gestopt, kreeg helemaal niets gedaan.
    Nou was Thirza ook wel een huilbaby die erg veel zorg en aandacht nodig heeft gehad, maar toch...
    Dus ik roep idd ook tegen iedereen dat je toch echt beter eerst studie af kunt maken en dan pas aan een gezin beginnen. Wel zo relaxed :)

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Gefeliciteerd echt heel knap van je! Lekker genieten nu!

10. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    respect!!! echt ontzettend knap!

GEFELICITEERD

Deel Deze Pagina