carriere switch ? Wie ?

Discussion in 'De lounge' started by Lottel, Sep 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    Ik ben vanuit de kinderopvang de financiele dienstverlening in gegaan (werk nu bij een bank)!
    Gewoon solliciteren en een opleiding gaan volgen, in mijn geval kreeg ik de opleiding erbij..

2. Mon

Mon Fanatiek lid

Jul 6, 2011
    1,135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen echt concrete switch, maar ik ben wel druk bezig om in ieder geval alle paden te effenen voor een switch. Ben vorig jaar weer gaan studeren (rechten in deeltijd) en zodra ik mijn bachelor binnen heb ga ik ook op zoek naar een baan op dat vlak. Op zich nog geen enorme switch omdat ik van huis uit Veiligheidskundige ben, maar toch...

Misschien is het een goed idee om een tijdje lang vacatures te gaan bekijken. Sla de vacatures die je aanspreken ergens op, misschien krijg je dan een beetje een beeld van de richting die je interesseert?
    Zelf zit ik ook regelmatig te kijken wat er zoal voorbij komt, gewoon om me een beeld te vormen van wat er zoal te doen is. En daar zitten soms hele leuke banen tussen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Haha, wat grappig, precies het tegenovergestelde van mij!

4. vivi

vivi VIP lid

Mar 3, 2007
    10,569
    0
    0
    Ik ben toen bryan 6 maanden was ook overgestapt. Ik werkte in een supermarkt en had in mijn zwangerschap nieuwe baas gekregen waar het dus echt niet mee klikte. Dat heeft mij over drempel getrokken en toen ben ik bbl opleiding voor kraamverzorgster gaan doen.
    Veel mensen verklaarde mij voor gek maar ik werk er nu 3 jaar en nog steeds geen spijt!

5. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    vivi,via waar ben je de opleiding voor kraamverzorgster gaan doen ? Doe je dit full time of is dat ook part time ook mogelijk ?

Ik zit te twijfelen tussen kraamverzorgster of verder in de fotografie.

6. vivi

vivi VIP lid

Mar 3, 2007
    10,569
    0
    0
    @Lotte ik heb deze gedaan via het kraambureau bij ons in de buurt en ik weet dat veel kraambureau's dit doen omdat er toch nog steeds een tekort is.
    Ik heb een contract van 28 uur momenteel werk ik nog niet op rooster wat inhoud dat ik 8 dagen werk en dan afhankelijk van de uren die ik gewerkt heb vaak 5 dagen vrij heb.
    maar als alles meezit ga ik op rooster werken en dan moet je gewoon x-aantal dagen beschikbaar zijn en x-aantal dagen vrij das handiger dan weet je precies wanneer je moet werken en wanneer je vrij hebt. veel bureau's werken zo al.
    Hoop dat je aan deze info wat hebt, weet niet waar in brabant je woont maar ik heb de opleiding gevolgd bij ROC in eindhoven. En daar zaten diverse organisaties uit brabant, geloof dat er in den bosh ook eentje zit

Share This Page