Ik zit sinds juli in de ziektewet vanwege de omstandigheden van mijn zwangerschap en bevalling en alles eromheen. Nu ben ik paar weken terug bij de arbo geweest en in ieder geval kan ik tot nov niet re integreren dit was zijn advies. Nu belde mijn werkgever met de vraag om morgen een plan van aanpak te maken samen. Ik ben eigenlijk niet in staat om en daarheen te gaan en ook nog eens dingen te bespreken vanwege de vermoeidheid en concentratie problemen etc... Maar zoals altijd heb ik mee ingestemd maar nu zit er echt tegenop. Wat zouden jullie doen afbellen of toch gaan? Ik dacht eraan om te bellen en dan te vragen of ze die plan van aanpak per post kan sturen en dan dat ik m teken... Pfffffff
Als je in staat bent om te gaan dan zou ik het proberen en je ook precies uiten hoe je je nu voelt. Ik kreeg met de laatste zwangerschap een bloeding rond de 20 weken en van de gyn moest ik per direct stoppen met werk (2 dagen zittend beroep), maar met 2lingzw zijn ze nu eenmaal wat allerter.. Ik mijn baas gebeld en zat vanaf die dag thuis. Heb nooit naar de Arbo arts gehoeven omdat ze bij het UWV daar dus niet moeilijk over doen. Ziekenhuisopname+tweelingzwschap=stoppen. Heb je een doktersverklaring? Dan heb je iets "achter de hand" mocht jouw baas er een probleem van maken. Ik begrijp dat jouw verlof er nu op zit? Wat voor werk doe je?
Ik zit met hetzelfde probleem (alleen ben ik vorig jaar sept bevallen en zit dus al een jaar thuis) mijn leidinggevende heeft het plan van aanpak telefonisch met mij besproken en stuurt hem via de post zodat ik hem kan tekenen. Ik trek het ook niet om naar mijn werk te gaan (sowieso kan ik de snelweg niet op met de auto ivm concentratieproblemen en paniekaanvallen). Ik heb in het begin ook ermee ingestemd op het op het werk te komen doen, gevolg was dat ik daar alleen maar liep te huilen omdat het gewoon te druk was (werk op een kdv) dus is telefonisch een betere optie, ook doe ik al het contact via de mail. Als je er zoveel moeite mee hebt dan kun je misschien ook voorstellen het via de mail of telefonisch te doen. Sterkte ermee.
Macy idd mijn verlof zit er op in juni maar helaas is niets gegaan zoals het moet teveel meegemaakt. Loop bij een maatschap werkster en nu wordt ik verwezen naar een psycholoog. Ik zie het niet zitten zit totaal niet goed in mijn vel, en ik ben echt bang dat ik daar alleen maar ga zitten janken pfff ben te emotioneel nog en in een verwerkingsproces. Wat vervelend marieke! Het werk is niet zo ver hiervandaan en ik ben bang dat ze mij niet gaat begrijpen wat ze sowiezo al niet doen want volgens hen stelt mijn situatie niet veel voor .. Ik denk dat als ik ga dat ik daar eerder een potje ga janken en vind het te vroeg..
Wat je baas nu gaat doen, is iets wat hij verplicht is, dus puur voor de formaliteiten. Mijn baas is uiteindelijk aan huis gekomen, omdat ik indertijd niet in staat was om auto te rijden en niemand had die me kon brengen. Maar ik woon niet zo ver bij m'n werk vandaan. Ik zou toch bellen en aangeven dat het niet lukt en of het misschien telefonisch lukt? En anders kijken of je iemand kan vinden die met je mee kan gaan.
Het is inderdaad iets wat jouw baas volgens de wet moet doen. Dit heeft echter niks te maken met snel weer aan het werk moeten oid. Het advies van de bedrijfsarts is genoeg om thuis te zitten. Het gesprek met je baas is om het 1 en ander op papier te zetten hoe het met je gaat en hoe jullie het aan gaan pakken om straks weer aan het werk te komen. Grijp deze kans om jouw verhaal te doen. Het is overigens ook erg belangrijk met je werk in contact te blijven. Hoe langer je thuis bent hoe moeilijker hetvis weer terug te keren. Dat wil overigens niet zeggen dat het makkelijk is maar daar zul je even doorheen moeten. Spreek eventueel af dat je vaker even langs komt om een bakkie koffie te drinken zodat het contact en de band blijft.