Begrafenis Turkije / Nl nationaliteit.

Discussie in 'De lounge' gestart door Pepee, 6 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pepee

Pepee Lid

24 jan 2016
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Weet er hier iemand toevallig hoe dat in zijn werk gaat als je geen Turkse nationaliteit hebt ? En hoe je die nationaliteit evt kunt krijgen in het geval van een huwelijk met een Turkse echtgenoot en woonachtig in Nederland ?
    Alvast bedankt!

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Volgens mij geen probleem zolang je maar begraven wilt worden. Aan cremeren doen ze volgens mij (nog steeds?) niet.

3. Pepee

Pepee Lid

24 jan 2016
    45
    1
    8
    NULL
    NULL

Ik heb begrepen dat het niet zomaar kan, maar hoe wel dat is een beetje de vraag. Op de ene site lees je dat je daar minstens zoveel jaar moet wonen. En op de andere weer niet.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je drie jaar getrouwd bent, kun je de Turkse nationaliteit aanvragen bij het consulaat. Je moet dan wat vragen beantwoorden, dan wordt je aanvraag naar Turkije gestuurd en als alles goed gaat kun je een half jaartje later je kimlik ophalen.

Wat betreft begraven in Turkije, dat kan volgens mij gewoon. Zorg dan wel voor een goede verzekering. Wij zijn verzekerd via Diyanet (via de moskee) en daarmee kun je kiezen voor begraven in Nederland of Turkije.

5. Pepee

Pepee Lid

24 jan 2016
    45
    1
    8
    NULL
    NULL

Weet je ook wat er zoal voor vragen gesteld worden? En in het turks of nederlands?
    Ja ik heb het laten navragen bij de moskee maar daar werd aangegeven dat het geen zin heeft om die verzekering aan te vragen voor dat je huwelijk bekend is bij het consulaat. Ik ga ze sowieso nog bellen ,maar dan weet ik alvast een beetje hoe en wat.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

De vragen zijn in het Turks. Je moet ook een stapel formulieren meenemen, kijk op de site van het consulaat wat je precies nodig hebt.

7. Pepee

Pepee Lid

24 jan 2016
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ga ik doen, bedankt!

Deel Deze Pagina