Ik heb precies hetzelfde, ben woonbegeleider in de gehandicaptenzorg. Ik heb ook nog eens veel lichamelijke klachten en moet eigenlijk iets anders gaan doen. Ik heb binnenkort een gesprek met mijn leidinggevende en ik wil vragen of ik overgeplaatst kan worden. Heb me voorgenomen niet weer een onregelmatige baan te nemen. Ik wil daar ook echt van af, het breekt me op.
Dit idd. Meer regelmaat in werk kun je bijna niet hebben Je kent de praktijk heel goed en kunt waars makkelijk contact leggen met stageplekken en als coach ook op stagebezoek. En die vakanties zijn zaaalig; 7 weken zomervakantie!
Ik had zelfde werk nu via medicalgroep google maar eens gewoon in de zorg maar bepaald eigen werktijd en dagen
@sem frummel, maar dan werk je ook soms vervvan huis of niet? Kan je aangeven binnen hoeveel km je van huis wil werken?? En hoe bevalt het werken op plaatsen en instellingen waar je nog nooit hebt gewerkt?
Je bepaald zelf hoever je wil rijden Ik vind t ontzettend leuk om steeds op wisselende plaatsen te komen ik hou van uitdaging en geestelijk scherp te blijven ik roestte vast op mijn vaste werk plek je gaat op automatisch piloot werken en nu niet nu moet ik gefocust blijven
Dit vind ik heel interessant zeg. Wat had jij als vooropleiding als ik vragen mag? En loopt het een beetje?
Ik heb een HBO SJD. Voor bewindvoerder heb je HBO niveau nodig, zeker als je mensen met schulden wilt helpen. Ik heb een 4 daagse aanvullende praktijkopleiding gedaan voor bewindvoering en voor mentorschappen was het een opleiding van 1 dag. Daarna weet je wel ongeveer wat er van je verwacht wordt en veel is ook uitzoeken terwijl je bezig bent. Het loopt zeker heel goed. Het hele proces van je goedkeuring bij de rechtbank krijgen is wel een lang proces, vandaar handig om naast werk of uitkering te starten. Je kan er hier het een en ander over nalezen en als je vragen hebt dan kan je me altijd een pb sturen. Ik heb gewoon eens een bewindvoerder gevraagd of ik eens mocht komen praten en meekijken, omdat er genoeg klanten zijn is niemand echt bang voor concurrentie van elkaar https://www.rechtspraak.nl/Voor-advocaten-en-juristen/Reglementen-procedures-en-formulieren/Civiel/Curatele-bewind-en-mentorschap/Paginas/default.aspx
Ik weet niet hoe lang je al als bewindvoerder aan de slag bent, maar zonder enige ervaring in die richting vraagt het landelijk kwaliteitsbureau momenteel eerst werkervaring als assistent-bewindvoerder, voor je zelfstandig aan de slag mag. TS: ik zou zeer zeker opteren voor een functie als mentor. Je kunt dan nog steeds je verpleegkundige kennis en vaardigheden in de praktijk brengen, enkel dan binnen kantooruren. Er zijn echter wel meer functies binnen het medische circuit die je binnen kantooruren kunt doen. Praktijkondersteuner bij een huisarts bijvoorbeeld?
Houd er rekening mee dat je -om te starten als zelfstandig bewindvoerder- ook wel een aardig startkapitaaltje nodig hebt. Zo'n 5000-6000 euro heb je snel nodig, (opleiding, de nodige verklaringen en verzekeringen).
Ik ben in augustus 'goedgekeurd' dus dat is ook recent. Ik heb geen ervaring als assistent bewindvoerder, alleen als sociaal juridisch hulpverlener. Mijn laatste reactie was ook naar iemand anders dan naar ts. Voor ts had ik inderdaad de optie mentor genoemd vanwege haar ervaring als verpleegkundige. In die reactie had ik kort bewindvoering genoemd en daar vroeg iemand anders naar, iemand met mogelijk een heel andere achtergrond.
Snap ik Mensen met financiele achtergrond mogen idd wel sneller aan de slag als bewindvoerder. Heb je meer hulpverlenings-achtergrond, (ook als daar wel degelijk financiele hulpverlening onderdeel van was), dan wordt dus geoordeeld dat je eerst een tijd als assistent aan de slag mag.