inloggen extern bureaublad

Discussie in 'De lounge' gestart door Eline88, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Is er iemand die mij (in jip en janneke taal) kan vertellen hoe ik vanaf een MacBook in kan loggen op een extern bureaublad?

En is het ook mogelijk om via een tablet in te loggen op een extern bureaublad? Hopelijk is dit niet een al te domme vraag, maar ik weet dat dus echt niet :) En als dat kan, hoe dan?

Alvast bedankt!

2. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Ik doe het vaak gewoon met team viewer (via mijn ipad op mijn werk computer, moet je die wel aan,laten staan)

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    indd teamviewer kan je gebruiken zonder hem te downladen

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ga naar www.teamviewer.com .. en druk dan op het vrouwtje... ook op je andere pc doe je dat.. als je hem opend komt er een zichtbaar id nummer en ww.. die moet je invoeren op je andere pc waarmee je de 2e bureaublad mee wilt besturen ..
    dan inloggen .. en klaar

5. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Ik denk dat ze meer bedoeld, om op het bureaublad van bijvoorbeeld haar werk te komen?!

Ik kan je alleen niet helpen hoe dit met een mac kan... sorry!

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Dat kan helaas niet. De hoofdcomputer staat altijd aan, maar savonds gaan alle "losse" computers uit. En op de hoofdcomputer mag niks gedaan worden.

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Niemand heeft een andere oplossing?:(

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat wil je precies doen? Misschien is het dan gemakkelijker om een antwoord te formuleren.

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik wil inloggen op de computer van het werk. Met mijn vorige laptop ging dat prima. Daarmee ging ik naar computer en dan de optie extern bureaublad. Die optie kan ik helaas niet vinden op mijn MacBook en op mijn tablet. Ik zoek dus een andere manier om vanuit thuis mijn werk te kunnen checken (en dan vooral mijn mail in outlook).

10. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Als ik t goed begrijp wil je op het bureaublad van de werkcomputer. De hoofdcomputer (server?) blijft aanstaan, de werkcomputers gaan uit en op de hoofdcomputer mag niets gedaan worden.

De bureaubladen kunnen alleen bereikt worden als de betreffende computer daadwerkelijk aanstaat, je kan niets bereiken als de stroom uit is.

Als de computer aanstaat kan je teamviewer (of een ander remote acces programma) voor mac gebruiken. Hoe het op een tablet werkt weet ik niet.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ok. Dan helpt dropbox etc dus niet. Heb je geen externe mail applicatie?

Deel Deze Pagina