Carrierre en de kleintjes

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Kiwi1, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Goedemorgen! Of middag eigenlijk....pfff veel te warm, ik heb boodschappen gedaan en nu ligt L. lekker onder de parasol in het zwembadje, en ik lig bij te komen van de wedstrijd van gisteren :D

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mooie wedstrijd he? :D Wij hebben lekker de tv naar buiten gedragen en in de tuin van de winkel waarboven wij wonen zitten kijken met mijn zusje, mijn neefje en de buurtjes (we hebben er maar 2, gheghe). Maar pas toen Mini erbij kwam ging NL scoren dus die was onze good luck charm! :)

Hier is het nu lekker afgekoeld, mag ook wel want het was meer dan 33 graden op Mini's kamertje, zielig he? We zijn net even de stad ingeweest om te lunchen en zit nu naar Duitsland-Argentinië te kijken...

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo, eergisteren gehoord dat ik een nieuwe klus heb......en ik kan er op de fiets heen! In heel mijn werkende carriere nog nooit zo dicht bij huis gewerkt. Het lijkt me heerlijk en stress vrij, eerst mini naar de opvang (kom ik gewoon langs) en dan 5 min later op mijn werk! Het enige is dat de opdrachtgever een beetje moeilijk is, ik heb eerder voor hem gewerkt, maar dat weegt wel op denk ik!

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Grrrr, erger me al een paar dagen blauw aan 'n topic in de lounge ivm thuisblijfmama's, het huishouden en vakantie.
    Fine, geloof best dat het een zware job is en dat die mama's af en toe ook aan vakantie toe zijn, maar er wordt over FT mama's gesproken alsof we 'uitrusten' op ons werk, we hebben allemaal poetsvrouwen om het hh te doen en als we dus thuiskomen is het meteen met de kont in de zetel en niks meer doen, want overdag is er toch niemand om de boel vuil te maken... :x *niet dat ik er trots op ben* maar het is hier echt wel en bende in huis... :p

Juul: van harte met je nieuwe opdracht! :)

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Haha Kwek, lekker laten lullen toch?
    Als hun hoger doel in het leven het huishouden is, moeten zij dat vooral blijven doen. Ik vind het treurig hoor, maar het is nu eenmaal zo. Vraag me af of mensen in België ook zo "trots" zijn op hun huishouden en poetskunde?

Overigens is het wel zo dat ik "uitrust" op mijn werk en ik heb een hulp in de HH (vind het HH totaal onbelangrijk maar nog veel erger om zelf te moeten doen). Ik vind zorgen voor de kleine best zwaar (zeker nu) en moet er niet aan denken dat 24/7 te moeten doen.

Dus na ja, dan maar een luie fl*kker, kan er niet mee zitten! :D

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Juul, lekker dat je dichtbij huis kan werken! En volgens mij kan jij die opdrachtgever prima aan... :D

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zulke topics blijf ik al heel lang weg. Net als borstvoedingstopics. Op de een of andere manier wordt dat altijd oorlog :D

Haha we zaten hier vanavond te BBQ-en en toen liep L. ineens de tuin in. Ik zei nog etgen mijn man, pas op dat ze het badje niet in springt, maar dat zou ze niet doen volgens hem. Resultaat: een zeiknatte dreumes die met een volgepoepte gewone luier het badje induikt, en een betuterde man die haar in bad kon doen. Moet hij maar naar me luisteren ;)

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Haha geweldig verhaal en heel herkenbaar :D:D

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Goedenavond dames. Hehe, ben lekker aan het bijkomen van het drukke weekend! Een bruiloft van een van mijn beste vriendinnen verspreid over 2 dagen. Vrijdagmiddag de ceremonie. Tussendoor wel met een paar mensen weggeslopen om voetbal in een kroeg te kijken. Geweldig, zo'n bruin café met allemaal stamgasten en gratis drank en haring na elk (ons) doelpunt. Wat een feest was het! En daarna een diner dat tot 00:00 uur duurde en gisterenavond een flink feestje. Pfff, hoe gezellig het ook was, ik ben blij dat het achter de rug is :D

Juul, wat leuk dat je nieuwe opdracht zo dichtbij is! Heerlijk is dat he.

Ow kwek, bij dit soort topics kijk ik allang niet meer. Ik kan mij niet inhouden om niet te reageren, maar het blijft een zinloze discussie......(gaat toch stiekem even kijken)

10. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    De thuisblijfmama's kunnen toch ook gewoon een baan nemen om "uit te rusten" :D

Ik durf in mijn huis niet eens meer een werkster langs te laten komen... totaal ontploft hier en ruim zo af en toe als iets in de weg ligt het wel weer op, maar de behoefte voel ik niet. Heb met mijn tijd wel wat beters te doen dan het hh. Als de verbouwing klaar is en we verhuisd zijn naar het nieuwe huis zal ik zorgen dat ik mijn leven verbeter en weer een werkster nemen voor de kklussen. Blegh je zou je hele leven maar elke dag een stofzuiger pakken of een dweil, want er zit een stofje hier of daar. Heb ook medelij met de kinderen... kunnen nooit in een modderbroek thuiskomen zonder dat mama haar handen tegen haar hoofd gooit "ow mijn net gedweilde vloer".

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn HH is gelukkig gewend aan de chaos hier :D Ze maakt ook keurig schoon, maar het is hier nog steeds niet glimmie hoor kan ook niet want ze komt maar 1x per week en voor de rest doen wij alleen het hoognodige. En dat is een rekbaar begrip ;)

Zoals vandaag is een cariere ernaast prima te doen! Man heeft zijn papadag, L. werd pas om half acht wakker en ik hoef pas om 9 uur te beginnen vandaag. Dus, uitslapen, geen zorg voor de mini en lekker met 10 min op het werk! Waren alle dagen maar zo :D

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Halloooo???? Ben ik hier helemaal alleen? :(

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hee Juul, we zijn allemaal aan het uitrusten op ons werk, eh.... ik bedoel aan het werken aan onze carriere! :D

(en voorbereiden op de wedstrijd, woeeeehaaaa!!!!)

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Wat een herkenbare verhalen hier allemaal. Zit de club aan z'n limiet of past er nog iemand bij? (Eerlijk zeggen hoor, heb niet zo'n teer zieltje dat ik dat niet zou kunnen hebben ;) )

Even voorstellen: ik ben 35 jaar. Werk 4 dagen per week in de gezondheidszorg (wel meer dan 10 uur per dag) en zo af en toe weekenden en nachten bereikbaarheid erbij.
    Ik ben na de geboorte van onze Smurf (nu 15 maanden) een dagje minder gaan werken. Mijn takenpakket is niet aangepast, wat als resultaat had dat ik alles nu in 4 in plaats van 5 dagen moet proppen, maar door 's avonds en in het weekend thuis nog even de laptop erbij te pakken, lukt dat aardig. Mijn man heeft momenteel 1 dag per week ouderschapsverlof (iets wat voor een man bij zijn bedrijf eigenlijk not done is, maar gelukkig kon zijn werkgever niet aantonen dat ze daar onevenredige schade door ondervinden, dus moesten ze wel toezeggen). Ondanks dat ik best een veeleisende baan heb en vaak voor congressen weg ben, moet ik eerlijk zeggen dat het me best meevalt om het allemaal te combineren (oke, je moet ons huis niet zien, dat ziet eruit alsof er net een fragmentatiebom ontploft is).
    Wat wel lastig is, is als Smurf weer eens koorts krijgt op het KDV en omdat mijn man een behoorlijke reisafstand heeft, betekent dat dat ik degene ben die a la minute moet zorgen dat ik weg kan. (Zo ook gistermiddag weer)

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    WannaBmum, van harte welkom!
    Ken ik jou niet al? ;)

16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hahaha, nee hoor, hoezo?? ;)

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Welkom! Er is ruimte zat hier hoor ;) (Grr terwijl ik dit typ valt de 1-1) Wat fijn dat je man toch 1 dag ouderschapsverlof heeft doorgezet je hoort maar al te vaak dat zodra de werkgever moeilijk doet ze er vanaf zien!

18. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Gelukkig vindt mijn man het ook wel belangrijk om deel uit te maken van opvoeding van ons zoontje. Maar hij heeft wel vrij bewust voor ouderschapsverlof gekozen (dus tijdelijk) en niet voor part-time werken.

Zit met mijn i-pod op de bank zodat ik wat afleiding heb tijdens de wedstrijd.:)

19. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Hello! Afgelopen 2 dagen zoals je ze absoluut niet wenst als moeder :( Gisteren hele dag meeting, zodat je niets doet overdag - snel snel naar het KDV en dan nog tot 23h achter de PC - presentatie maken voor vandaag. Vandaag dan om 8h15 op het werk, middagpauze overgeslagen en op het moment dat ik wil vertrekken problemen...
    Buurvrouw gebeld of ze de kleine kon gaan halen - was geen probleem voor de schat... Alleen, m'n dochter had sinds 10h45 (!) geen fles meer gehad en om 14h30 een beetje fruitpap, en de buuf kon niet binnen bij ons om m'n dochter te eten te geven. Wat een stress en wat een slechte moeder voel je je dan. Gelukkig had m'n kleintje geen honger (warmte?) dus om 19h eindelijk de fles. (papa zat in de file vast owv een ongeval - was ook al geen optie)

Los van het feit dat we laat thuis waren, gaan we het KDV echt eens aanspreken over de hoeveelheid drinken die E krijgt. In principe zit ze aan 5 X 180+6, in praktijk zit ze meestal maar aan 4 flesjes. En met dit warme weer is genoeg drinken echt een must!

Ff wat gezeur, maar lucht wel op :)

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Jeetje Kwek, wat een situatie zeg. Als ze zich niet lekker voelt dan wil ze waarschijnlijk zelf ook niet drinken. Op het kdv kunnen ze daar niet altijd wat aan doen. Tenminste ik krijg er dan bij mijn kleintje niets in. Maar het kdv heeft nog wel eens moeite om dan wat vaker kleine beetjes aan te bieden.

Hier druk druk druk. Midden in allerlei ontwikkelingen op het werk. Minder leuke helaas. Hopelijk vlieg ik er niet uit per 1 januari. Het gaat namelijk niet zo best en ik ben er 1 januari pas bijgekomen. Ben niet gek natuurlijk. Bij inkrimpen gaan ze geen dure krachten ontslaan. Maar mijn leidinggevende geeft me in ieder geval het gevoel er alles aan te doen wat in haar macht ligt. Ik werk tenslotte ook op de afdeling die het meeste werk heeft bij een eventuele reorganisatie. Ik zie het maar positief,...ik leer er weer veel bij, want ik zit heel dicht bij het vuur. Zo kan ik ook laten zien wie ik ben en wat ik kan.
    Vandaag kon vriendlief gelukkig brengen, halen en koken. Kon nog net kusje geven en Evy ging naar bed,...
    Maar soms zit je zo in de flow van het werk, dan moet je gewoon iets afhebben voor je gevoel.

Deel Deze Pagina