Juul: Oempf, slopend! Ons zoontje heeft tot leeftijd van 8 maanden ons elke nacht zeker 3-4 keer wakker gemaakt. Sinds december slaapt hij meestal als een roosje. Maar zo af en toe komt zo'n nachtje voor zoals jij beschrijft: uren lang helemaal over de rooie en nauwelijks stil te krijgen. Sterkte, hoop dat je vannacht een beter nachtje hebt!
QHester en WannaBmum, jeetje, als ik dat zo lees heb ik het maar makkelijk! L. slaapt eigenlijk altijd door, heeft ze al gedaan vanaf zo'n 8 weken. Het nadeel daarvan is dat ik dit absoluut niet gewend ben! Ze heeft net ook 2 uurtjes geslapen, ze was te moe om te eten. En ik heb ook even de ogen dicht gehad op de bank, heerlijk Ons muisje heeft nu haar avond eten op en is weer onherkenbaar in vergelijking met gisteren. Ze is weer vrolijk en kletst en speelt, ik hoop dat ze vanacht weer normaal slaapt (duim duim)
Vervelend, Juul! Hopelijk is het eenmalig. Pffff, petje af voor alle moeders die dit regelmatig hebben en die gewoon de volgende dag moet presteren op hun werk! Wij zijn het ook niet gewend. Mijn zoontje slaapt altijd gewoon volgens het boekje. Ik zit mij net te bedenken dat ik niet zou weten wat ik zo moeten doen als hij ineens zo'n spooknacht heeft. Ik ben ook redelijk aan het einde van mijn latijn. Ons nieuwbouwhuis is vandaag opgeleverd. De aannemer die redelijk veel moest doen in ons huis heeft op het laatst af laten weten! Te zot voor woorden. Tjah, hij zat in het buitenland en wist niet wanneer hij terugkwam. Geloof je toch niet? Dus we moesten als een speer op zoek naar een andere. Hopelijk hebben we die nu gevonden. Het resultaat van dit alles is dat de start van de werkzaamheden met 1 week vertraagd is waardoor wij 1 week dakloos zijn en bij mijn ouders moeten logeren die in een andere stad wonen. Ik las laatst het verhuizen een van de meest stressvolle gebeurtenissen in het menselijke leven is en dat heb ik ondervonden. Pfffff.
Je went redelijk aan een nachtbraker Hier heeft zoonlief bijna een half jaar slecht geslapen en ik voel me al sinds januari een zombie. Inmiddels slaapt ie weer goed door, maar hij wordt wel nog vroeg wakker (half 6 a 6 uur). En nu speelt mn zwangerschap weer een grote rol Ik kom de dagen inmiddels wel goed door, maar ik merk het heel erg aan mijn concentratievermogen. En aan het feit dat als ik overdags in bed ga liggen, zo 3 uur aan 1 stuk slaap. @ Juul: hoe is het vannacht gegaan? Leef je nog een beetje? @ kiwi: pff dat is een domper! Wij hebben ook erg veel ellende gekend toen onze woning werd opgeleverd (eigenlijk vooral daarvoor trouwens, met onwijs veel vertragingen). Maar even doorzetten en voor je het weet woon je er! En dan ben je het snel weer vergeten Succes! Wanneer willen jullie in principe verhuizen?
Idd respect voor iedereen die dit vaak meemaakt! L. heeft als een rossje geslapen, we hebben haar er gisteravond nog even uitgehaald voor wat avondeten, en nu (7:45) begint ze pas wakker te worden, ik hoor haar kletsen. Dus een uur langer dan normaal! Ze zal ook wel kapot zijn geweest, mijn man en ik hebben ook als dooien geslapen. Ik herken dat wel, met een verlaagde concentratie als je moe bent. Heb gisteren een dikke blunder gemaakt op het werk, niets dramatisch maar wel een fikse slordigheid. Ach, ik heb al een tijd geleden geleerd dat perfectionisme zonde van mijn tijd is dus ik ben er maar overheen gestapt We zijn nog steeds bezig met zwanger worden, ook na de miskraam maar dat nachtb raken (al was het maar 1 nachtje) hielp me ineens weer herinneren hoe het is is een kleine baby in huis te hebben
Juul: fijn dat je een beter nachtje hebt gehad! Het is inderdaad zo dat het went als het eerder regel is dan uitzondering om er 's nachts een paar keer uit te moeten. in het begin was mijn concentratie ook flut (en van mijn man ook, vond ik erg vervelend, want die moet anderhalf uur rijden naar zijn werk) Maar op een gegeven moment was dat gefragmenteerde slapen gewoon ons ritme geworden. Ik ga wel vroeger naar bed dan anders om dit vol te houden. Omdat ik mogelijk vervroegd in de overgang zou zijn, zijn wij ook alweer een dik half jaar bezig voor een tweede. maar soms denk ik ook wel; oei, weer van die slapeloze nachten.... weet niet of ik dat vol zou houden! Yukl: dat lijkt me dus best zwaar, een kleintje en dan ook nog zwanger zijn. Ik had bij mijn zwangerschap van Smurf zoveel maagzuur dat ik vanaf 16 weken alleen nog zittend in bed kon slapen. Hoop dat een volgende zwangerschap bij ons wat dat betreft wat soepeler gaat. Kiwi; dat klinkt inderdaad als enorme stress! Dat verwacht je toch niet van een betrouwbare aannemer!! Het is zeker niet mogelijk om in overleg toch net een weekje langer in jullie oude huis te blijven? Ik word de laatste paar weken/maanden helemaal simpel van het eetgedrag van ons zoontje. Hij vertikt het gewoon om zijn warme eten op te eten. Vis en vlees eet hij wel op, maar aardappels en groente werkt hij met zijn tongetje gewoon weer naar buiten. Gevolg: boel frustratie en enorme smeerzooi. Ook 1 pansgerechten zoals macaroni zijn geen succes. Aanvankelijk dacht ik, geen probleem, vast een fase, maar hij houdt behoorlijk vol en bij de vorige CB meting boog hij een beetje af van de curve. Waarschijnlijk toch niks aan te doen dan gewoon volhouden en blijven aanbieden, maar frustreert wel dat ik dan speciaal voor hem wat kook wat hij dan vervolgens weigert op te eten. En als we dan uit tijdgebrek incidenteel een kant en klaar olvarit achtig iets geven, nou, dan smikkelt meneer het helemaal op!
@ wannaBmum: zooo herkenbaar! Zoonlief is op moment ook erg moeilijk met eten. De laatste 3 dagen heeft ie geen hap avondeten gegeten. Ik laat het altijd maar een beetje... Anders wordt het ruzie aan tafel Er is 1 gerecht die hij altijd eet (macaroni) en dat eten we in die periodes dus maar wat vaker... Vervelend dat je zoontje nu ook begint af te wijken kan groei. Maar dat haalt ie vast wel weer in @ Juul: Fijn dat het vannacht wel goed is gegaan! Goed dat je je trouwens zo snel over fouten heen kunt zetten, dat moet ik nog leren Oh ja, vandaag is het weer massaal mamadag he? Zoonlief is behoorlijk veeleisend vandaag, de dag begint goed. Gelukkig komt mijn zusje vandaag langs, hebben we wat afleiding. Er zijn trouwens zo te lezen een aantal dames in dit topic bezig zwanger te raken, leuk! Ben benieuwd wanneer de resultaten "zichtbaar" zijn Mijn tweede zwangerschap is trouwens qua klachten niet minder zwaar dan de eerste, maar ik merk wel dat ik er veel beter mee om kan gaan. Heb van tevoren ook goede afspraken gemaakt met manlief en hij heeft vooral de eerste paar weken een groot deel van me overgenomen qua zorg voor zoonlief. Dat heeft erg goed geholpen. Ben heel benieuwd hoe dat straks zal zijn met 2 kinderen en inderdaad eentje die weer nachtvoedingen krijgt. Gelukkig krijg ik dan wel weer die heerlijke hormonenshot
Sorry maar wat ben ik blij dat ik niet de enige ben. Ik heb echt een heel heel klein kaarsje nu (en mijn lontje is onzichtbaar kort). Al nachten en avonden slechter slapen van Renske, maar vannacht heeft zij dus echt amper geslapen. En omdat ik zelf ook met veel stress in mijn hoofd zat, lukte het niet om die uurtjes dat zij sliep, ook te slapen. Ik hoop dat het een tandje is en dat we er dan weer eventjes vanaf zijn. Ik had gisteren mamadag, vandaag moet er heel wat gebeuren maar ik moet eerst heel erg koffie. Sterke zwarte koffie. Prft. Allemaal sterkte (jij ook Yukl, met ook nog een buikbaby erbij... )
@kiwi, bah van die aannemer! Verhuizen is al een enorme stress bezigheid, en verbouwen ook. En dan ook nog twee keer verhuizen! Ik kan je alleen maar als advies geven het een beetje over je heen te laten komen...... Toen ik in verwachting was van L. kregen we een bezihctiging op ons huis op de dag dat ik werd opgenomen hebben we het huis verkocht toen ik in het ziekenhuis lag, hebben we een nieuw huis gekocht toen ik er met HELLP net uit was en L. er nog lag (vanwege prematuriteit), twee maanden later verhuisd naar een huurhuis, daarna in augustus begonnen met verbouwen van ons nieuwe huis, 4 maanden verbouwing en ondertussen L. ook nog geopereerd en ikke ziek van HELLP, toen weer verhuizen, en toen L. weer geopereerd. En ondertussen beiden gewoon 4 dagen werken. Dat mijn man en ik elkaar niet vermoord hebben is een wonder @eten: L. heeft net zo'n periode gehad. Ze wou echt helemaal niets! Ik denk dat het een combi was van kiesjes krijgen, ze bleek spruw onder de lede te hebben en ze zit in haar 'zelf doen' fase. Als ik haar wil voeren gaat er gewoon helemaal niets in, dus nu eet ze alles zelf. Behalve pap, die gaat nu gewoon in een fles ipv in een bord. En we eten in de keuken want die vloer is makkelijker schoon te krijgen @Yukl, wel fijn dat je man zo bijspringt! Ik ben 7 weken zwanger geweest en toen heeft mijn man ook veel gedaan ik was vermoeider dan bij de eerste zwangerschap had ik het idee. Helpt natuurlijk ook niet, zo'n uk erbij @evenstar, wat vervelend. Denk je dat de stress wat uit je hoofd gaat als je je paper af hebt? Hopelijk kun je dan in ieder geval de uurtjes meepakken die Renske slaapt! Vandaag mamadag, L. is nog steeds moe van de nacht twee nachten geleden. Ze was hardstikke vervelend van vermoeidheid gisteren gelukkig was ze bij de gastouder (of ben ik nu een slechte moeder? ) Boodschappen gedaan, gezellig samen fruit gegeten en nu ligt madam weer in bed. En ik heb eigenlijk veel klusjes maar dat kan tot morgen wachten vind ik. Lekker met een tijdschrift en thee op de bank, genieten van me-time!!!!!
Hier ook een vrijdag-mamadag! Maar ik heb nu vakantie, dus voor mij is het vandaag juist "werken" want de kleine is afgelopen week gewoon naar het kdv gegaan. Mini slaapt al sinds ze 6 weken is de nachten door, dus ik heb groooooot respect voor de nachtbrakersmama's! Ik zou niet weten hoe ik daarmee om moest gaan, als ik niet slaap word ik echt niet te genieten. Mini is ook nooit ziek eigenlijk (ff afkloppen). Maar de laatste tijd moeten we haar vaker eerder ophalen omdat ze door eenkennigheid ontroostbaar is aan het eind van de dag. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het een beetje gezeur van de leidsters vind of dat ik geen kritiek op mijn kindje duld (ze hadden wel meer opmerkingen namelijk, omdat ze altijd bezig is, noemen zij abnormaal druk en gestresst ) , maar ik heb er niet een tof gevoel over eventjes. Ik ben namelijk best "streng", ik wil gewoon niet de kleine aanleren dat als ze maar hard genoeg huilt, papa of mama wel eerder komen. We zijn beiden qua werktijden redelijk flexibel maar ik ga niet iedere dag eerder opdraven, dan verzinnen ze maar wat voor Mini. Dus dat is mijn kleine frustratie voor dit moment Meiden, ik ben volgende week op vakantie dus zeg alvast even baaibaaizwaaizwaai!
Goedemorgen dames! Miepie, alvast fijne vakantie gewenst! Waar gaan jullie heen? Ik moet nog twee weken :x
Aaargh, ik heb pas in september vakantie Maar het is ook wel fijn als je het nog tegoed hebt, terwijl iedereen het al achter de rug heeft. Ben vandaag hangerig en ongesteld. Wij zijn al een tijdje weer bezig voor een tweede, maar deze maand verwachtte ik er niks van (statistisch gezien leek het me erg onwaarschijnlijk dat ik drie cycli achter elkaar zwanger zou raken) dus een teleurstelling is het ook niet echt. Vanmiddag lekker op visite bij mijn schoonzusje. Die heeft een kindje van een paar weken oud. Hoewel ze bij haar geboorte twee keer zo zwaar was als ons zoontje, lijkt ze zo klein en teer. Wat gaat dat toch snel (hoezo cliché? )
Hier baas boven baas: Pas op vakantie in oktober! Ach ja... we tellen af! Wel spannend met de kleine het oerwoud in! Tips hier? Voor de rest helse week achter de rug, maar wel een met positief resultaat. Lucky streak aan het het einde van de week! Nu met de kleine thuis, moet nog van alles doen... maar er komt weer bitter weinig van. Was ligt op grote stapels en vandaag gaan ze ook niet opgeruimd worden, want ik heb een deadline aankomende woensdag. Was het maar vast oktober...
Mejosje: oempf, oktober, dat is inderdaad nog wel ver weg. Waar gaan jullie naar toe? Hier ook druk. Zit achter mijn laptop omdat ik nog een review moet schrijven, maar kan me niet concentreren. Denk dat ik het vanavond maar eens opnieuw ga proberen.
@ miepie: fijne vakantie! Het is hier een chaos. Zoonlief heeft zo ontzettend veel last van een doorkomende hoektand (althans, ik denk dat het een hoektand is) dat hij constant aan het huilen is, niet wil eten en vreselijk slecht slaapt. Slopend... Ik hoop maar dat dat stomme ding snel doorkomt, want we hebben 3 KDV dagen voor de boeg. Maar als ie zich zo blijft voelen, kan ie daar met geen mogelijkheid heen. Zucht. Ik vind het af en toe ook best lastig om geduldig te blijven met een kind die zich niet laat troosten. Ben blij dat manlief dat geduld wel kan opbrengen. Oh en de TV staat ook al de halve dag aan Sorry voor mijn klaagzang
@ juul: je hebt dus net een miskraam gehad begrijp ik uit je onderschrift? Vervelend! Hopelijk blijft de volgende wel lekker 'plakken'!
We gaan naar Suriname... niet naar familie, want ik ben geen/niet van Surinaamse(afkomst)! Met een door komend tandje kan de kleine toch wel naar kdv? Ze zijn wel iets gewend. Mijn kdv belt ook niet bij ieder wissewasje. Hoor soms pas aan het eind van de dag, ze hoest een beetje veel of ze heeft een klein beetje verhoging, maar eet voor de rest goed... of wat dan ook! Gewoon even aangeven dat er waarschijnlijk een tandje aan het doorkomen is. Weet niet hoe je er tegenover staat: Wellicht even een paracetamol geven om te kijken of het helpt?
@ mejosje: ik ben het met je eens hoor Maar mijn zoontje is echt constant aan het huilen, zelfs als hij wel volop aandacht krijgt. Als hij zich morgen nog zo voelt, voelt het voor mij (en voor manlief) niet fijn om hem dan toch daar naartoe te brengen. Dan is hij dus daar de hele tijd aan het huilen, en waarschijnlijk nog wel een stukje erger dan thuis. Dat is dan mijn schuldgevoel wat toch om de hoek komt kijken en wordt denk ik ook wel versterkt door het feit dat we zo makkelijk thuis kunnen blijven (omdat we beide ontzettend flexibel zijn, zeker in de vakantie). Maar misschien dat we het wel sowieso proberen en dat ze ons moeten bellen als het echt niet gaat. Oh ik sta trouwens wel positief tegen paracetamol dus die heb ik hem al gegeven. Werkte maar voor hele korte duur helaas Straks voordat ie naar bed gaat krijgt ie er denk ik nog 1. Wat lekker dat jullie naar Suriname gaan! Lijkt me super leuk
He bah wat vervelend Yukl, hopelijk is het tandje er gauw door en is het huilen dan voorbij. Ik kan me eigenlijk helemaal niet meer herinneren hoe dat ging met tandjes krijgen, maar volgens mij was hij er niet heel ziek van. Hoeveel tandjes heeft je zoontje al? (maw: hoeveel moet hij er nog...?) Ondanks dat we om 6:00 uur (!!!!!) vanmorgen al helemaal gedoucht en aangekleed klaar zaten (zoonlief was vroeg wakker) hebben we een heerlijke dag gehad. Papa moest werken, maar die zijn we gezellig gaan opzoeken. Ook naar de speeltuin geweest en daarna met broer en schoonzus + opa en oma wat gegeten aan zee. Kindje heeft lekker op het strand gerend, dus die ligt nu heerlijk diep te slapen