Yukl: hè, dat is vervelend. dan breng je je hummeltje ook liever niet weg als het zo'n verdriet heeft. gaat het vandaag wat beter? Mejosje: Mmm Suriname, lijkt me geweldig! Wil ik ook nog graag eens naar toe. Heb jaren geleden een half jaar in Guyana (voormalig brits, dus links van Suriname) gewerkt. Prachtig land. maar zo arm en helaas destijds ook vrij gewelddadig.
@ Hester: zo hij was er vroeg bij Hier ook een vroege vogel, meestal is ie om 6 uur wakker. Het begint nu pas een beetje te wennen We hebben zoonlief na een vreselijke nacht (we hebben hem bij ons gelegd omdat ie steeds lag te jammeren in bed, waarmee het jammeren ophield maar vervolgens hield ie me wakker door zich iedere 30 seconden om te draaien ) vanochtend wel naar het KDV gebracht. Dat was helaas wel weer huilen bij het afscheid (zucht, gaat dat ooit nog over?) maar net even gebeld en hij was lekker aan het spelen buiten. Ik hoop dat ie er een beetje goed slaapt vanmiddag. Na vanochtend maar even een powernap van een uur te hebben gedaan, nu eindelijk op de universiteit aangekomen. Vandaag op zoek naar observatiemethoden die eerder zijn gebruikt om de kwaliteit van dialogen te meten. Ben benieuwd of ik wat vind (maar ik gok op veel frustraties ).
Yukl, misschien wat troost in het feit dat L. hier ook lag te spoken? Lekker gebroken naar het werk gegeaan, maar ik weet nu waardoor het gerommel komt....er komt weer een beetje spruw aan het arme ding! Gelukkig hadden we nog zalf. Vwb de miskraam, idd maar hopen dat het deze keer goed gaat. Ik verwacht er deze ronde niet veel van, had een rommelige miskraam, heb volgens mij m'n ei gehad en ik voel me niet zwanger. Dan moet het maar weer een vakantie-kindje worden Mesjosje, wij gaan lekker naar Bali, dus geen jungle tips met de kleine, sorry! Dit is ook de eerste keer dat we ver gaan met L. Wel zelf al een paar keer in de jungle geweest maar mijn overlevingsstrategie was altijd een fles rum, dus daar zul je niet veel aan hebben
Goedenavond dames. Yukl, wat ontzettend sneu voor je mannetje. Het klinkt inderdaad alsof hij last heeft van zijn doorkomende hoektanden. Hij zal wel niet voor z'n lol 's nachts jammeren. Wij hebben zelfs geen ervaring met moeilijkheden rondom het doorkomen van tanden, maar de laatste twee onderste hoektanden zijn hier wel voelbaar. Snel geirriteerd, drama met tandenpoetsen, drama met avondeten (terwijl hij normaal altijd goed eet) en kapotte billetjes. En niet lekker in zijn velletje zitten. Hopelijk is het vanaf vandaag over, want tandenpoetsen was weer geen probleem en het avondeten ging er weer moeiteloos in. Gelukkig is dit allemaal tijdelijk. Hopelijk zit je zoontje snel weer lekker in zijn velletje. Ik kan het mij voorstellen dat je af en toe ten einde raad bent. Juul, hopelijk is het snel raak voor jullie. Vakanties kunnen een heleboel bewerkstelligen, zie ik in mijn omgeving Hier nog steeds gedoe rondom de perikelen van ons nieuwe huis. Zoals ik eerder vertelde heeft de aannemer op het laatste moment het af laten weten. Wij hebben daarna een heleboel gesproken, maar op zo'n korte termijn was het moeilijk om nog iets te regelen. Het hele weekend zijn we bezig geweest om de geschikte klusjesbedrijven te vinden. En dat is hopelijk gelukt. Vandaag hebben wij 2 op bezoek gehad waar wij een heel goed gevoel bij hebben. Ze kunnen al woensdag beginnen, we wachten alleen nog even de offerte af. Maar het ziet er in ieder geval positief uit. Ons huis raakt steeds leger en leger. Ik ben een heleboel aan het verkopen op de marktplaats, dat gaat als een trein. Gelukkig hoeven ons volgende week niet druk te maken over het inpakken. De verhuizers pakken alles in en uit. Echt heerlijk! Werk staat op dit moment op een laag pitje ivm vakantieperiode. Na de vakantie krijg ik een paar projecten erbij, dan gaan wij er weer tegenaan, maar tot eind augustus zal het werken minimaal zijn, ik ben namelijk straks 3,5 week vrij. Ik kan me dus helemaal focussen op inrichting van ons huis. Dames die op vakantie gaan: fijne vakantie!
Goedenavond! Zo, helemaal kapot.......L. was opnieuw aan het spoken vanacht. Ze zit onder de rode bultjes en heeft koorts, het zal wel de 5e of de 6e ziekte zijn......hoop dat het snel over is! Werk maar op de autopiloot gedaan vandaag
@ kiwi: hmm toch heerlijk hoor om met je nieuwe stekje bezig te zijn! Het kost even wat moeite en energie en ook erg veel frustraties Maar uiteindelijk zit je daar helemaal op je plek met een nieuw huis, een nieuwe omgeving en nieuwe spullen. Ik vond het heerlijk om net te zijn verhuisd en een beetje te keutelen hier Er echt je eigen plek van te maken. Ik heb er nu al zin in om straks na mijn studie groter te gaan wonen en een nog fijnere plek te krijgen @ juul: beterschap met je meisje! Hopelijk knapt ze snel op en kunnen jullie je slaaptekort weer inhalen. Een vakantiekindje is ook leuk En dat zeker als het op bali gebeurd, heerlijk zeg dat jullie daarheen gaan Was je de vorige keer snel zwanger? Hier ging het afgelopen nacht iets beter, maar toch besloten vandaag even de brui te geven aan mijn werkzaamheden (heerlijk die flexibiliteit van mn studie) en bij te slapen terwijl zoonlief op het KDV was. Hij heeft zich heerlijk vermaakt met water en mama heeft maar liefst 4 uur geslapen vandaag Heerlijk Kan ik er morgen weer tegenaan
De eerste keer met L. was ik in ronde 2 zwanger en met mijn mk ook, dus ik hoop dat het weer zo snel gaat! Oh lekker dat je bij hebt geslapen! Mijn man heeft mij na het eten naar bed gestuurd en is met L. in de buggy gaan wandelen en spelen in de speeltuin, ik heb 2,5 uur geslapen, heerlijk! Het nadeel is dat ik nu dus wakker ben :x
Haha hier precies hetzelfde Door al dat geslaap gister sliep ik pas ergens na 12'en (en toen werd zoonlief daarna nog 3 keer wakker en waren we om 5.45 uur alweer uit de veren). Nu dus weer lekker gaar
@Yukl: Oh, hier heeft L. gelukkig de nacht weer helemaal doorgeslapen, en het verschil merkte ik direct vandaag op het werk! Was weer een stuk fitter L. kreeg gisteren heel hoge koorts en rode vlekjes, en het was net of toen de koorts brak want nu is ze weer helemaal opgeknapt, en de vlekjes trekken ook al weg. Jij hebt vandaag dus nog weer eevn lekker een slaapje gedaan?
wat is het rustig hier! Juul: Is L. weer helemaal beter? Komt je cyclus weer een beetje op gang na je MK? Wat heerlijk dat jullie naar Bali gaan, zijn wij drie jaar geleden geweest, was super! Yukl: wel fijn dat je door je studie wat flexibeler bent. Al vergt dat dan wel veel zelfdiscipline! Kiwi: pff, wat een gedoe. maar fijn dat jullie een paar klusbedrijven hebben gevonden. Viel de offerte mee of moeten jullie toch nog verder op zoek? Sterkte met alle heisa! Hier niet veel nieuws. ben wel heerlijk weekendje weg geweest met mijn man (ons zoontje is bij oma gebleven) Voor het eerst weer met ons tweetjes, voelde me schuldig dat ik me niet schuldig voelde, hahaha, wat een neuroot ben ik!
@kiwi: zit ook midden in een verbouwing. Waar ik wel veel gebruik van maak ik werkspot. Erg handig om te vergelijken wat mensen een beetje globaal willen hebben voor een bepaalde klus. Voor de rest beetje druk hier... levert gelukkig allemaal wel dingen op. Dit was de maand van de dubbele 8. Ik heb voor twee vakken een 8 terug gekregen, erg fijn! (en moet eerlijk zijn dat ik me nooit inzet voor die 8... ben erg van de studenten 10, heb immers nog 10 andere dingen te doen. En ja ben wel ambitieus!).
Ben op zoek naar een andere baan. Gisteren informatief gesprek gehad. Ze belden terug om te zeggen dat ze me geen aanbieding gaan doen, omdat ik maar 32 uur per week wil werken en niet meer dan 1 uur enkele reis reistijd wil hebben. Ze hebben te weinig klanten in mijn regio om dan zeker te zijn dan ze me op een opdracht kunnen plaatsen. Jammer, want het was een leuk bedrijf, maar ze hebben wel gelijk. Als ze me aan hadden genomen en alleen opdrachten verder weg zouden hebben, zou niemand daar blij van zijn geworden. Ach ja, het was mijn eerste gesprek, zeggen we dan maar. Maar ik denk wel dat ik vaker tegen deze dingen aan ga lopen. Tot zover mijn huidige situatie qua combineren kleintjes en kids.
@ ladyxochi: misschien heb je het al eens verteld, maar wat doe je precies? @ mejosje: hmm en jij hebt het waarschijnlijk ook al verteld Maar studeer je ook nog? Of studeer je naast je baan? Wat dan? @ wannaBmum: heerlijk een weekendje met z'n 2en Wij gaan morgen ook! Heb er zin in, al zal ik zoonlief wel missen. Het is de derde keer dat wij een weekend weg gaan en ik vind het onze relatie echt een boost geven. @ kiwi: hoe gaat het met de verhuizing? Hier begint de zwangerschap me steeds zwaarder te vallen. Op zich gaat het allemaal wel, maar ik ben echt moe. En voor mijn stage moet ik nu vooral erg veel lezen en dat schiet gewoon echt niet op... Ik maak maar weinig uur op een dag en regelmatig ben ik een dag aan het lanterfanten. Aan de andere kant wel echt een luxe dat ik die mogelijkheid heb! Maar ben blij als ik straks toch meer tegen het einde van de zwangerschap zit en niet meer zo lang hoef Verder gaat het wel goed trouwens. Over 2 weken krijg ik een groeiecho, maar de verwachting is nu dat de kleine niet overdreven groot zal zijn. Ben benieuwd En bloeddruk etc. is ook meer dan prima.
Yukl: kan me voorstellen dat het zwaar valt momenteel. Ik kon me tijdens mijn zwangerschap ook veel moeilijker concentreren en werkte lang niet zo efficient als anders. Hoezo krijgen jullie een groeiecho, was er bij je vorige zwangerschap een probleem? Veel plezier op jullie weekendje weg! Was inderdaad voor onze relatie ook echt goed om eens met z'n tweetjes te zijn.
LadyXochi: jammer dat ze weinig banen in je regio hebben. Er komen vast meer leuke banen voorbij... tenminste als je weet wat voor baan je wil en daar gericht op kan zoeken. Yukl: ja, ik studeer ook nog, rechten... heb verschillende prioriteiten gehad de afgelopen jaren (heb ook nog wat bestuursfuncties etc ernaast gedaan en werk al geruime tijd (parttime dat wel) naast mijn studie). Hoef niet zo lang meer... maar dat zeg ik de afgelopen 2 jaar. Mijn kleine meid vond ik wel een goed excuus . Heb net een beetje de rit weer opgepakt en nu nog een scriptie onderwerp! @All:Ideeën mogen worden aangedragen op het gebied van staats en bestuursrecht... of een raakvlak daarmee. Tijdens mijn zwangerschap was ik ook een ramp! Ik zie er ook tegenop om überhaupt de keuze te maken om aan een tweede te beginnen op een gegeven moment. Heb ook niet echt een prettige bevalling gehad ofzo, dat helpt ook niet mee!
Ik ben test consultant (software. IT dus, niet in een lab ). Maar ik ben ook al bij verschillende bedrijven intern aan het kijken
hallo daar, ik weet dat ik een beetje laat kom aangescheten maar; Wat een ontzettend leuk onderwerp!! Ik ben een eigen ondernemer en werk 4 dagen ( +/-36 uur) 'on the job' en de rest van de uren die tel ik niet eens meer administratie, website, personeel enz. (1 mama-dag) Mijn vriend is ook eigen ondernemer en werkt per opdracht op locatie (momenteel alkmaar) fulltime in 4 dagen (1 papa-dag) wij hebben 3 dagen kdv waarvan 1 lange dag (van 7.30 tot 19.30) bij een kinderhotel. dan haalt en brengt mijn vriend onze uk en kan ik een lange dag van 9 tot 9 maken. Ik zou wel graag naar 3 dagen werken willen maar dat is meer omdat ik dan wat meer admin enz. overdag kan doen en s'avonds dan niet meer om DIT tijdstip nog zit te werken! dus een thuiswerkdag eigenlijk. Ik ga nu toch echt slapen en lees zo voorzichtig nog wel wat mee. succes iedereen. prettige vakantie voor diegene en werkze voor de rest
yep. een kinderhotel... kids kunnen er 24/7 terecht. Je koopt wel gewoon dagen in zoals bij een normaal kdv maar je kunt er ook terecht voor 'oppas' voor een uurtje of een avond. Wil je een weekendje weg? geen probleem... kerst stress? ff een paar uurtjes opvang als je niemand in de buurt hebt. zoals ik al zei voor ons een uitkomst omdat manlief gewoon echt niet om half vijf in de auto kan zitten om hem te halen of pas om half 10 kan komen aankakken. Hij heeft een hoge functie en deze mensen vergaderen vroeg of laat dus voor ons de ideale uitkomst. Er komen daar bijvoorbeeld ook piloten/stuwardessen die vliegen om 4 uur in de ochtend.. tja dan moet je wat natuurlijk en dan is dit de ideale uitkomst. Helaas zitten ze alleen in Hilversum en Laren maar ik geloof dat dit zeker een gat in de markt is!