Carrierre en de kleintjes

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Kiwi1, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik geloof het graag. Alleen het klinkt zo... makkelijk... Snap je wat ik bedoel?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hi dames. Het viel een beetje stil hier, maar ik zie dat er weer wat leven inkomt. Ik heb de afgelopen tijd weinig tijd gehad voor het forum.
    Tjah, ik lig hier nu op ons matrasje. Ongeveer het enige wat wij hier nog over hebben, naast mijn laptop. Gisteren hebben de verhuizers ons huis in 2 uur helemaal leeg getrokken. De spullen zijn voor 1,5 week opgeslagen omdat ons nieuwe huis nog niet klaar is. Zoonlief is naar mijn ouders en wij zijn aan het kamperen hier.
    Er is nog veel te veel te doen in ons huis, maar gelukkig is het helemaal gelukt met de aannemer en hebben wij een paar fantastische werklui aan het werk gekregen voor een zeer leuk prijsje. Alles is gelukkig weer op z'n pootjes terechtgekomen. En dat camperen....tjah het heeft wel wat.;)

Kinderhotel? Ook nog nooit van gehoord, maar wat een geweldige uitkomst voor ouders die "afwijkende" werktijden hebben!

LadyXochi: succes met de banenjacht. Heb je het niet meer naar je zin op je huidige werk?

Yukl: kan me goed voorstellen dat het even niet lukt met studeren. Ik was echt een zeef tijdens mijn zwangerschap. Die hormonen doen wel wat met je hoor.

Mejosje: handige site inderdaad. Zal zeker onthouden voor in de toekomst. Maar voor nu is het gelukkig allemaal opgelost. Wat zijn jullie aan het verbouwen?

WannaBmum: ik ken dat, schuldig voelen omdat je je niet schuldig voelt. Hahaha. Ik kan ook soms intens genieten als mijn zoontje een nachtje bij mijn ouder logeert. Maar nu moet hij daar langer dan een week blijven en dat vind ik best lastig hoewel ik elke dag daar langskom.

3. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik had wel gehoord van kdv's waar je per 15 minuten extra bijbetaald etc. Maar kinderhotel niet! Bevalt het echt goed?

Kiwi: wij zijn alles aan het doen... we hebben eerst het hele huis gestript (bestaande bouw) en langzaam aan zijn we het aan het opbouwen. Het begint weer ergens op te lijken gelukkig. Dat mag ook wel na ongeveer al een half jaar in verbouwing te zitten. Ondertussen zitten we nog in een ander huis en we hebben de tijd. In de verhouding waar we nu in wonen, zouden we vallen onder categorie scheefwonen. Geen sociale huur, maar lijkt er wel op met het Amsterdams systeem! We gaan pas verhuizen op het moment dat we er meteen in kunnen trekken en alles alleen maar een plaatsje hoeven te geven.

Ik mis mijn meisje elke keer wanneer ze ergens anders logeert... maar dat vind ik eigenlijk ook wel weer heel gezond. En het is erg gezond voor de relatie :D dat ze af en toe ergens logeert. En ik word erg blij van 'r, maar opa en oma ook!

4. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @lady: bedoel je makkelijk als in ' dumpen' ? Niet vervelend bedoeld hoor. Wij doen dat niet maar ik kan meer komen in de term van Kiwi: afwijkende werktijden.
    Onze ouders wonen namelijk in Brabant dus kunnen niet ff komen oppassen. Verder hebben wij ook nog geen gewone oppas maar ik vind het ook geen taak dat die ze van het reguliere kdv halen.

En ja ik roep wel; weekendje weg? Breng ze naar het kinderhotel maar dat vind ik dus echt dumpen omdat je ZELF iets wil doen. Dan nog liever naar opa en oma een nachtje/weekendje weg want je moet ook wel eens aan jezelf denken. Maar met veel plezier halen wij hem dan ook weer op omdat we hem missen!
    Wij hebben hem met pijn in ons hart 1 keer een halve zaterdag er heen gebracht omdat alle opa's en oma's ook weg waren en we dus geen oppas hebben. Toen bedachten we dat hij deze mensen toch al kent en dat ze de ideale ruimten hebben om voor hem te zorgen. Kind weet toch niet of het woensdag of zaterdag is. We kregen ook s'avonds te horen dat hij zo ontzettend fijn gespeeld had met de andere kinderen buiten bij het zwembadje (twee werkende ouders op zaterdag ivm eigen winkel enz.)

Fijn weekend allemaal!

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Even gegoogled hier: Zijn het de paddington kinderhotels hilversum en laren? Soort luxe kdv... kan me trouwens voor het Gooi ook wel voorstellen. Moet een beetje ruim zijn met tijden. Met de file op de A1 elke dag heb je geen idee hoe laat je weer thuis bent. 17u vertrekken uit Amsterdam en je bent nog om 19u op locatie!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het was denk ik ook die zin die me dat gevoel bezorgde. Ik snap het goed van onregelmatige werktijden. Hebben wij dan niet echt... Maar ja, wat wij dan weer hebben is een papa die regelmatig een week, soms 2 en laatst bij uitzondering 3 weken achtereen weg is. Da's dan best pittig.

Overigens hebben wij vorig weekend de kleine ook 'gedumpt' bij opa en oma, om zelf even lekker naar de film te gaan. We zouden zondag daar BBQen en vrienden van ons wonen daar in de buurt én het is dicht bij Antwerpen. Die vrienden zien we toch al niet zo vaak. Dus gebeld of we zaterdag al konden komen en die vrienden gebeld of ze zin hadden om naar de film te gaan. Was super relaxt! Alleen werd Ilias wakker toen we thuis kwamen en ging pas weer slapen na even gedronken te hebben (lang leve de tiet, dacht ik toen! Geen idee wat ik had moeten doen al ik geen bv had gegeven)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Op zich wel (ik zit op een leuke opdracht), maar... Lees dit maar. En de reacties.
    Oh, en ik had zelf nog niet eens gezien dat het hier verder gaat...

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Logica! Die is sowieso bagger met salarissen... dus dit verbaast me niets!

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @kinderhotel, klinkt wel als een uitkomst met onregelmatige tijden! L. heeft 3 lange dagen op de gastouder, van 7:30 tot 18:00 en dan kunnen mijn man en ik even flinke uren maken.

@kiwi, fijn dat het toch goed is gekomen met de verbouwing. LOL ik kreeg ineens een visioen van jou in een leeg huis, alleen op een matrasje.....:D

@ziek L., het bleek dus dat het de waterpokken waren! Arm ding, eerst onder de rode vlekjes en toen werden het bultjes. Niet zo veel hoor, maar ze 'golft' heel erg dus ze krijgt er steeds weer nieuwe bij. Nou ja, lekker gehad voor de vakantie zal ik maar zeggn.

We vliegen dinsdag, ik begin nu toch een beetje nerveus te worden want iedereen kijkt me aan of ik niet goed bij mijn hoofd ben als ik zeg dat we L. meenemen.......Iemand vroeg zelfs of we haar niet beter thuis konden laten :$ (Met oppas, neem ik aan, anders is 2 weken best lang :D)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Huh? Hoe kom je dáárbij? Logica heeft altijd bovenmarktconform betaald. En ik merk dat nog zo is, want als ik kijk wat collega's van Ordina en Sogeti met evenveel ervaring verdienen, zit ik daar nu al boven, terwijl ik volgens de Logica schalen zelf al ca. 500 euro per maand meer zou moeten verdienen.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Juul: laat ze maar lullen. Ik zou het ook niet doen, maar dat komt meer omdat ik daar zelf niks om geef. Al die enge beestjes in de jungle....

Maar veel plezier!

12. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Lady: de secundaire voorwaarden zijn bij Logica voor wat ik begrijp uitstekend... ik weet natuurlijk niet wat je verdient, maar als ik soms dingen hoor, dan vind ik Logica niet een van de best betaalde bedrijven.

Succes met de laatste voorbereidingen voor Bali Juul! Mensen kijken mij ook vreemd aan als ik zeg dat ik de kleine meeneem naar de binnenlanden van de meest recente bananenrepubliek!

13. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    hey Juul, veel vakantie plezier! Die kleinen kunnen toch overal mee naartoe? als je maar wilt dan kan alles!

Hier vandaag ff drie uur de boekhouding rechtgetrokken tjoh wat een k*twerk zeg..pfff als je vakantie hebt word er meteen de brui aan gegeven. Vanaf dinsdag werk ik weer en dan gaan we er maar weer eens even met de zweep over! :x

Zo weer even genoeg gezeken. Nu een rustig avondje tegemoet. Morgen komen de schoonouders een half dagje langs. Kan mama ff poetsen!

xxx

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Eerste officiele vakantiedag......L. was al om 6:00 wakker, ja zo heb je er natuurlijk ook niets aan :D Ze ligt weer in bed want was helemaal kapot van 2 feestjes dit weekend, en nu ben ik klaarwakker :(

15. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Juul: Mmm, nog niet echt genieten van je vakantie dus! Zijn de waterpokjes op z'n retour?

Kinderhotel: nog nooit van gehoord, maar lijkt me niet verkeerd. Ik vind het namelijk heel moeilijk om een betrouwbare oppas te vinden voor door de week 's avonds. Wij wonen hier nu kleine twee jaar, maar ik ken niemand in het dorp behalve de buren (en die hebben toevallig allemaal een stel hele grote honden)
    Wij maken gebruik van een KDV dat inderdaad ook vervroegde en verlengde opvang aanbiedt. Gebruiken we met name als ik dienst heb, zodat het mijn man de tijd geeft om helemaal van zijn werk te komen rijden (130 km) en ons zoontje op te halen.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ mejosje: lekker dat je bijna klaar bent! Je bent nu dus met je master bezig? En qua these-onderwerpen kan ik je niet helpen helaas. Ben niet zo op de hoogte van de onderwerpen mbt je afstudeerrichting ;)
    Ik vind een kind ook wel een goed excuus hoor :D Alhoewel ik zelf geen studievertraging op heb gelopen, maar ik heb er dan ook geen bestuursfunctie bij gedaan (overigens wel gedaan, maar voordat ik zoonlief kreeg; ik raakte tijdens dat jaar zwanger) en ik werk er niet naast (op wat klusjes tussendoor na). Dan wil het wel lukken (behalve nu dus) ;)

@ esmee: welkom! Je woont in Hilversum zie ik, hoe bevalt het om daar te wonen? En wat zijn DE leuke buurten in Hilversum?
    Wat doe je precies? Of wil je dat niet kwijt op het forum? :)
    Ik kan me voorstellen dat het wel erg druk is om naast die 4 dagen per week ook nog veel in de avonduren te moeten werken! Maar buiten dat klinkt het wel alsof jij en je man het heel goed voor elkaar hebben (allebei een thuisdag, goede opvang). :)

@ kinderhotel: klinkt inderdaad ideaal, zeker voor ouders met afwijkende werktijden :) Zal ook wel erg prijzig zijn?
    Hier trouwens ook geen ouders in de buurt die makkelijk kunnen oppassen :( Erg balen... Ik mis het echt. THANK GOD dat manlief zo flexibel is in zijn baan, anders hadden we echt een probleem gehad met betrekking tot ziekte.

@ juul: haha welkom bij de 6-uur-club :D Zoonlief is altijd op dat tijdstip wakker :( (op een paar uitzonderingen na) Vreselijk vroeg inderdaad.
    Hoe gaat het met de waterpokken? En ik ben heel benieuwd hoe de vakantie gaat bevallen! Het zal vast allemaal meevallen. En anders weet je dat ook weer voor de volgende keer ;)

@ kiwi: hoe bevalt het kamperen? ;) Gelukkig kunnen jullie bijna verhuizen!

@ ladyxochi: hmm vervelend zeg om voor een bedrijf te werken waar het momenteel niet zo denderend gaat. Zeker als je dat soort nieuwsberichten onder je neus krijgt. Maar he, misschien levert het je uiteindelijk wel een veel leukere baan op ;)

@ wannaBmum: pfoe, rijdt hij iedere dag 130 km heen en terug? Wat een eind! Vindt ie dat niet vervelend?

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij zijn weer terug van ons weekendje Londen. Ik vond het vrij zwaar om met die zwangere buik de stad door te slenteren. Voel me dan ook behoorlijk moe. Ben blij dat ik zoonlief weer kan knuffelen ;) Heb hem onwijs gemist.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo, alles is ingepakt, de waterpokken zijn op hun retour....ik heb er zin in! L. zit lekker te spelen in de woonkamer en die krijgt straks nog een papfles, weten we zeker dat ze goed slaapt.

Tot over 2,5 week!

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Juul, veel plezier daar!! En no worries, L zal het vast fantastisch doen daar in de jungle ;).

Ik kom een andere x uitgebreid reageren hier. Nog steeds flink kamperen hier, zonder een internetverbinding. Gelukkig heb ik mijn Iphone nog om een beetje bij te blijven!

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    LOL, jij bent erg, kamperen met een iPhone :)

Deel Deze Pagina