Hallo allemaal, Ik ben vanochtend op controle geweest bij de verloskundige, alles was prima. Alleen toen ze mijn buik voelde zei ze, ooh je baarmoeder ligt wel hoger dan gemiddelde, was verder geen probleem zei ze maar nu vraag ik me af waarom. Komt dat omdat de baarmoeder groter is? Of dat ik verder ben dan 16+5 of? Ook ben ik in 4 weken 4 kilo aangekomen, (de eerste 12 weken 1 kilo) de verloskundige zei dat die kilo's wel daarvan kunnen komen. (ik denk eerder dat ik teveel heb gegeten maja hahah ) Heeft iemand hier ervaring mee? Hij zit nu boven de navel.
Het kan te maken hebben met de vorm van de baarmoeder, sommige groeien sneller omhoog en anderen gaan wat meer de breedte in. Hangt er ook helemaal vanaf hoe groot je zelf bent en of je navel hoog of laag zit. Mijn baarmoeder loopt ook bijna 2 weken voor op groei, alleen met de 20-weken echo was duidelijk te zien dat ons kindje precies op termijn zit, wil dus weinig zeggen.
Ligt inderdaad aan je baarmoeder. ik schijn een vrij smalle baarmoeder te hebben die daardoor automatisch wat meer omhoog en naar voren groeit ipv opzij. zou me niet te veel zorgen maken
Ligtbidd beetje aan de vorm van je bm. Hier is hij lang en smal maar mijn buik is ook erg lang. Ben 1.83. Bij mijn zoon heeft hij oo het einde niet eens de ribbenboog gehaald. Mss ben jij ook lang gebouwd. Zolang het kindje maar oke is geen zorgen om maken
Ik had in het begin ook een lange en smalle baarmoeder. Dus kwam ook vrij snel hoog. Kan geen kwaad. Nu zit mijn baarmoeder ook al hoog.
Ok gelukkig, alles was verder goed hoor. Alleen dan ben ik thuis en beginnen de vragen te komen . Nu weer wat gerustgesteld, thnx meiden!
bij mij ligt ie ook wat hoger dan gemiddeld, de bm....volgens de vk geen probleem....ik merk er ook niets van, en de kleine beweegt goed, dus zal het wel goed zijn
Hier ook een smalle hoge baarmoeder.. een flat buik noemde ze het.. Heb er op zich geen last van alleen eerder last van maagzuur.. maarja dat is mijn enigste "kwaal"
Ik was 16+4 toen mijn bm al 2 vingers onder mijn navel zat. Dit was afgelopen donderdag. Ze vond hem vrij groot al terwijl je nog niks bij me ziet zeg maar. Ze maakte er geen probleem van, dit gebeurt wel is vaker en bij mij waarschijnlijk omdat het me 2de is
toen ik 16 weken was, zat hij ook al boven mijn navel. mijn bm groeide eerst ook vooral in de lengte. tussen 16 en 20 weken ben ik 5 kilo aangekomen, en nu gaat het heel geleidelijk. Ze hebben, toen ik 24 week was, wel even de groei gecontroleerd, en dat was allemaal goed. er was blijkbaar in die paar weken een flinke groeispurt geweest. nu gaat het helemaal volgens schema.
Jep ligt eraan welke vorm je baarmoeder heeft. Er zijn dus lange smalle en brede die minder snel de hoogte ingaan. De mijne is wat gekanteld dus voel je in het begin ook nog eens moeilijk
Mijn verloskundige omschreef het als een grachtenpandje, terwijl anderen een gelijkvloerse bungalow hadden Maar ze gaf aan dat er helemaal niets mis was met in een grachtenpandje wonen!
Haha ok mooi! Een grachtenpandje dus . Ik ben nu 17 weken en ik zie echt groot verschil dan een week geleden, lig nu in het zwembad en mijn buik steekt erboven uit hihihi. Terwijl ik vante voren idd bijna geen buikje had.