pijnlijke uitspraak

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Gisteren stond ik op het schoolplein en ik zit er een beetje doorheen op dit moment.
    We hebben met onze jongste wat gezondheidsproblemen en zit sommige weken 3 keer in het ziekenhuis bij een arts of voor onderzoek.
    Dit is na volgende week wel minder dan hebben we voorlopig vermoedelijk de laatste onderzoeken gehad.

Nu zie ik het op het moment allemaal niet zo zitten en begin een depressief te worden (ben daar gevoelig voor).

Nu kreeg ik te horen dat ik dan maar geen 4 kinderen moest nemen omdat je weet dat het zwaar is.

Ik vond dit erg hard overkomen en had dat van diegenen nooit verwacht dat ze dat zou zeggen.

Dat hun bewust kiezen voor 1 kind wil niet zeggen dat omdat ik sneller depressieve gevoelens heb dat ik het maar bij 1 kindje moet houden.
    Ik zadel hun ook niet met mijn kinderen op en voor mijn kinderen doe ik alles en ik hou echt heel veel van ze.
    En dat ik nu niet zo lekker in mijn vel zit wil niet zeggen dat dat blijft en dat ik mijn gezin niet draaiende kan houden.
    Ja ik krijg op dit moment meer hulp van mijn moeder, maar ook omdat ik geen 4 kinderen mee ga slepen naar artsenbezoeken en onderzoeken.

Deze uitspraak deed me echt even pijn en ik heb voor me eigen nu het gevoel hebben we dan echt de verkeerde beslissing genomen om voor een groter gezin te gaan?
    En daarbij was onze laatste niet gepland, maar totaal niet ongewenst en ook niet nu we in de medische molen met haar zitten, want wat hou ik van mijn dametje. (en natuurlijk ook van mijn andere dametje en mannetjes)

2. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Och jeetje! Dat is inderdaad wel een hele nare uitspraak! Waar mensen zich al niet mee durven te bemoeien he?!
    Probeer er boven te staan hoor!

En sterkte met alles!!!

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    niets van aantrekken hoor, snap wel dat je er mee zit maar probeer het te vergeten. Mensen roepen wel meer rare dingen
    en waar bemoeien ze zich mee

4. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Wat een belachelijke uitspraak

Ik heb het ook meerdere malen gehoord dat mensen niet bergrijpen dat wij voor een 3de gingen.

De jongste gaat ook nog wel eens ziekenhuis in en uit. En lopen met hem bij een psycholoog omdat hij soms eten weigerd en pas echt weer na het zetten van een sonde gaat eten. Ook is hij verder in zijn ontwikkeling als leeftijdsgenootjes. Nu gaan ze kijken hoever hij is enz..

Mijn zwangerschappen zijn ook zwaar. Maar het is een wens die je heb en je voelt jezelf pas compleet als je wens vervuld is.

Hier is het voor de jongste juist goed dat hij nog een zusje krijgt en kan hij soms ook nog klein zijn.

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Meid,dat is gewoon een heel ongepaste reactie en dat moet je echt langs je heen laten gaan hoor..je kunt je energie nu wel beter gebruiken.Sommige mensen denken gewoon niet na voor ze wat zeggen.

6. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Mensen oordelen snel en probeer hier zeker boven te staan.

7. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet zo'n tactische opmerking. Sterkte met alles.

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Iedereen weet het altijd beter als het om een ander gaat, probeer het langs je heen te laten lopen.. Hoe moeilijk het ook is.

Sterkte meid, en beterschap voor je meisje.

(Best nog een domme opmerking.. Ook als je een kindje hebt, kan die erg ziek worden....)

9. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk.. dat als een kleintje van je ziek is... en je er regelmatig mee naar het ziekenhuis moet het niet uitmaakt of je een, vier of twintig kinderen hebt... het is gewoon zwaar...meer kinderen maken het lastiger omdat je hen ook de liefde en aandacht wil geven...

Als je al moeite hebt om met een lach door het leven te gaan maakt dit het extra zwaar.. omdat je al de neiging hebt je snel zorgen te maken (denk ik dan maar)

Die persoon heeft een ander probleem, die spreekt zonder even na te denken... en daarmee kan je mensen flink kwetsen!! Laat het los, ze weet waarschijnlijk niet beter en geniet van die kleine mensjes in je leven!

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat vervelend voor je dochtertje dat ze gezondheidsproblemen heeft!

Ik denk dat mensen altijd een oordeel hebben. Je doet het toch nooit goed ;).
    Wil je even zeggen dat je niet aan jezelf mag en moet twijfelen!
    Voor de rest kijk ik zelf altijd heel erg uit met wie ik wat vertel tegenwoordig. De meeste mensen snappen er namelijk geen biet van en uiteindelijk interesseert het ze geen klap.

Richt je op de mensen waar je wel wat aan hebt, en laat de rest maar kletsen!

Veel sterkte en succes.

Ps: Als je echt gevoelig bent voor depressies ed. misschien is het fijn om daar een keer gerichte hulp voor te zoeken?

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nou inderdaad rot opmerking

Trek je er niks van aan. Je doet het juist heel erg goed. Je vraagt hulp van je moeder want inderdaad, je moet niet alle kinderen meeslepen.

En een gezin draaiende houden is sowieso pittig...bij 1, 2, 3 of 4 kinderen. Daar ben je gewoon druk mee

En natuurlijk mag je er even doorheen zitten...je bent nog niet zo lang geleden nog bevallen...en dus ook nog aan het ontzwangeren.

Je zit dus nu echt in de tropen jaren...

Succes en geef jezelf te tijd en ruimte om rust te nemen. Gewoon met hulp... dat is helemaal niet raar.

12. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Wat een nare opmerking. Bah, trek je er niks van aan hoor. Ik heb zelf drie kinderen en ben daarnaast gastouder van 3 kindjes. Het lijkt bij mij ook altijd zo makkelijk te gaan voor de buitenwereld, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook altijd makkelijk heb. We zitten er allemaal wel eens helemaal doorheen en zeker als je ook nog loopt te tobben met de gezondheid van een van je kindjes.

Sterkte.

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ow hinderlijk dat soort mensen... Ik heb 3x een ppd gehad, en gelukkig nooit iemand horen zeggen, nou dan moet je maar geen 5 kinderen NEMEN... (alsof je ze neemt...).

Het is gewoon zwaar als je met je kindje in en uit het zh moet, of het er nu maar 1 is, of dat je er 4 hebt... en de eerste maanden zijn ook sowieso wat zwaarder.

Laat het lekker waaien joh, sommige mensen weten gewoon inet beter

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Je doet het juist hartstikke goed! Je vraagt om hulp omdat je weet dat het alleen even niet lukt. Niks mis mee, juist heel verstandig.

Zulke mensen hebben vaak het idee dat het zelf ontzettend goed aanpakken, voelen zich daardoor superieur en bemoeien zich dus graag met anderen. Totdat ze zelf eens in een lastige situatie komen, en dan piepen ze wel anders. Dan verwachten ze opeens van alle kanten medeleven en begrip.

Probeer het van je af te zetten, hoe moeilijk dat ook is. Zulke mensen flappen er vaak van alles uit maar liggen er zelf vervolgens geen seconde wakker van, dus waarom zou jij dat wel moeten doen? Ze zijn je energie totaal niet waard.

Je bewijst juist iets heel moois. Dat ondanks alle tegenslagen jullie nog steeds het gezin draaiende weten te houden en jullie kinderen niks tekort komen! wees er juist trots op!

Sterkte en hoofd omhoog!

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ja herkenbaar hoor.
    Hier ook laatst, zei dat ik het zo druk vond etc.. met de kids. Zei iemand tegen me: tja een bewuste keuze he.
    Heb gezegd dat dat idd zo is maar dat dat niet wil zeggen dat ik het niet razenddruk vind met ze!
    Pfff...ik probeer andere gezinnen ook niet te bagataliseren als ze opmerkingen plaatsen met 'maar' één kindje.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Pff wat een opmerking zeg ;) Ik zou er zeker niet te lang mee blijven zitten als ik jou was. Zulke mensen snappen het gewoon niet en hun verstand zal ook niet verder reiken dan dat.
    Dat jij 4 kindjes hebt mogen krijgen wil niet zeggen dat het altijd maar rozegeur en maneschijn is. Zeker niet als je jongste gezondheidsproblemen heeft. Waar je natuurlijk ook niet om gevraagd hebt btw.
    Heel vervelend dat ze jou die steun niet kan geven. Zoek mensen die je wel begrijpen, daar heb je veel meer aan.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Wat een rotopmerking idd zeg! Kreeg gisteren ook nog te horen toen ik zei dat ik het druk vond, dat ik dan maar niet een 3e kindje had moeten krijgen. Belachelijk! En bovendien is een kindje met gezondheidsproblemen altijd vermoeiend, of je nu 1 kindje hebt of meer.

18. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Erg herkenbaar...als ik weleens zucht, dan is het gelijk, ja, jullie wilden dit toch zelf?? terwijl broers en zussen om ons heen, met kleinere gezinnen ook zuchten en die krijgen dan allerlei hulp aangeboden...

Sterkte met je jongste, vervelend al die ziekenhuis bezoeken, en zorg goed voor jezelf, goed dat je het depressie krijgen zelf inziet, dan kun je er wat aan doen..

19. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Waar bemoeien mensen zich toch mee?
    Beterschap voor jou en je meisje.

20. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Had ik een hele tekst getypt, is het opeens weg... Dan maar even een wat kortere versie:

Ik vind het echt een hele gemene opmerking en nergens op slaan. Ik ken iemand die al jaren graag moeder wou worden. Via de medische molen is ze na jaren zwanger geraakt en na de zwangerschap kwam ze in een depressie. Ze kon niet meer voor haar kind zorgen en die heeft ook een half jaar ergens anders gewoond. Ik denk nit dat het uit maakt of je 1 of 4 kinderen hebt.

Een kind met gezondheid problemen lijkt me ook heel zwaar. En het is toch alleen maar fijn dat je moeder je even wil helpen zodat je je even kan focussen op de gezondheid problemen van je kleine meid? Ik zal me er niet druk over maken en niks uittrekken van de opmerkingen van een ander.

Ik krijg trouwens vaak te horen dat mijn zoon vast een ongelukje moet zijn geweest. Ik ben nog zo jong... En de vader zou er vast ook vandoor zijn.

Nu woon ik al 6 jaar samen en hebben we er 4 jaar over gedaan om zwanger te raken... We hebben zelfs al gesprekken gehad in het ziekenhuis over welk traject we in zouden gaan. Niet echt een ongelukje dus ;)

Mensen denken niet na en kijken alleen maar naar hun zelf. Je kan NIET/NOOIT oordelen over iemand anders zijn situatie als je er zelf nooit hebt meegemaakt!

Deel Deze Pagina