clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maatje, 18 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Hallo

Wie heeft er ervaring met clomid?
    Ik moet straks op de 3e cyclus dag beginnen met colmid t/m dag 7.
    Op dag 12 naar het ziekenhuis om een echo te laten maken om te kijken hoe de zaken er voor staan.
    Het schijnt nu zo te zijn dat ik geen eisprong meer heb, mijn cyclus is gemiddeld 44 dagen.
    We hebben gelukkig al een zoontje van 3 1/2.(Was toen na 2 maanden al inverwachting zonder hulp)
    Daarom hoop ik dat er meer vrouwen zijn die dit hebben meegemaakt en hun ervaring met mij willen delen.

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hoi hoi,
    Ja hoor, denk dat er veel vrouwen zijn met positieve clomid ervaringen. Ik ben er in ieder geval 1 van. Ook ik krijg geen eisprong, dus ging ik jan 2006 met clomid aan de slag, ook dag 3-7 en daarbij slikte ik ook utrogestan na de eisprong die ik met 50mg clomid dus wel had. De tweede ronde was het raak. Mijn zoontje is nu 15 maanden oud, jong ;) Inmiddels ben ik, weer in de tweede clomid ronde zwanger geraakt van nummer 2, nog heel pril, ben nu net 6 weken zwanger. Ik wens je heel veel succes, hopelijk gaat het lukken en het je niet veel last van bijwerkingen. Ik voelde mij nog wel eens een beetje down, maar dat 'moet' je maar voor lief nemen, al gaf het bij mij thuis wel eens wat ruzietjes om niks tussen mijn hubbie en mij....... Als je nog vragen hebt, kan je mij altijd alles vragen, hier of via een priveberichtje. Succes in ieder geval, ik hoop dat het snel raak is!

3. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Hoi Julia

Bedankt voor je snelle reactie.
    Van harte met je zwangerschap.
    Hoop dat clomid bij ons ook zón succes wordt.
    Vind het alleen raar de bij de 1e gewoon een eisprong was en nu 3 1/2 jaar later niet meer.

4. Hier nog een positief Clomid-verhaal... na een jaar onregelmatige cycli zwanger in de tweede ronde met Clomid!

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ja, kan me voorstellen dat je dat raar vindt. Mijn gyn. die zei dat mijn eisprong niet goed genoeg was. Wat moet ik daar nou van begrijpen, heb ik hem wel of niet, maar 'niet goed genoeg'? Beetje vaag.... ;) Heb je je gyn. gevraagd hoe dat kan, dat je nu dus ineens geen eisprong meer hebt? Ik moet wel zeggen dat vaak nadat je zwanger raakt dmv hormonen, een eventueel probleem zich vanzelf oplost. Zo zag bij mij alles na een eerste zwangerschap er een stuk beter uit dan voorheen. Helaas lukte het zonder clomid wederom niet om zwanger te raken, vandaar dat dus ook de tweede mbv clomid is verwekt ;) Ik hoop dat het bij jullie ook goed werkt!

6. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    toen je clomis slikte was 1 of 2 pilletjes

ik moet de 1e ronde 1 slikken en als dat niet lukt 2

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    im slikte elke dag 1 pilletje van 50 mg. Dat is waarschijnlijk wat jij ook krijgt de eerste ronde. Als je hier geen eisprong mee hebt, is het vrij normaal dat je gyn. de dosis opvoert naar 2 pilletjes per dag = dus 100 mg per dag. Ik heb overigens ook in ronde 2 gewoon 50 mg geslikt omdat dat voor mij genoeg was en ik met 50mg per dag een eisprong had.

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Dat was ook het plan van de gyn.
    Als het in de eerste ronde niet lukt volgende ronde 2 pilletjes pd.
    Als het dan nog niet mocht lukken ging hij verder kijken, maar dat wilde ik nog niet horen eerst maar eens dit afwachten.

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Precies, eerst maar eens kijken of je nu wel een eisprong hebt mbv die clomid, lijkt mij ook het belangrijkst voor nu :)

Deel Deze Pagina