Hallo ,wie is er nog meer doorverwezen voor ivf? Wij worden nu pas na zes jaar doorverwezen, ik ben inmiddels 32 jaar, en heb al verschillende iui behandelingen gehad. Toen bijna twee jaar pauze en zelf klussen. Er was niets aan de hand nu blijkbaar veel te laag progesteron en hebben we alleen de keuze om ivf te doen! Ik vindt dit zo raar er zijn toch blijkbaar medicijnen voor te krijgen dus waarom direct ivf? Ik ben gewoon bang voor de punctie hoor ,brrrrrrr. De hormonen weet ik natuurlijk al hoe dat werkt. Ik ga nu onder behandeling in nijmegen ,weet iemand hoe het daar is? Alvast bedankt!
Ik ga ook naar Nijmegen, voor icsi. Ik zit bij het Radboud ik neem aan dat jullie daar ook naar toe gaan ? Ik vind het een plezierige afdeling, de mensen zijn er heel vriendelijk en het personeel denkt goed met je mee. Succes alvast. Liefs C.G. p.s. er zitten op het topic slechte kwaliteit sperma, meerder dames die naar het radboud gaan...
Hoi main, Ik zit ook bij de Radboud, maar ik weet nog niet wat voor een behandeling het gaat worden, aangezien ik pas deze vrijdag de uitslagen krijg. Ik heb PCO en mijn mannetje zwak zaad. Ik vind de Radboud wel erg fijn. De fertiliteitsafdeling zit niet samen met de gyn afdeling. Dus je zit in de wachtkamer niet naast allemaal zwangere vrouwen (is dus ook niet zo confronterend) Succes! Groetjes Mia
Hallo Dames, dank je voor jullie antwoord, ik weet inderdaad ook nog niet wat er precies gaat gebeuren, ik heb twee jaar terug wel iui behandelingen gehad (zaadbewerking in radboud) maar was toen vanwege onbegrepen onvruchtbaarheid, nu opeens een heel laag hormoongehalte. We zullen wel weer eerst onderzoeken krijgen ook of het zaad niet slecht is geworden , je weet immers nooit! Ik vindt het zo eng allemaal, heel gek en iui niet, ik denk dat het meeste de angst voor de punctie dan is. Hoe zijn jullie ervaringen, krijg je iets vooraf tegen de pijn, infuusje ofzo? We zijn nu pas doorverwezen dus weet nog niet wat er precies gaat gebeuren en wanneer we kunnen komen. Ik heb namelijk begrepen dat er ook een wacht lijst kan zijn? Dus dan kan het toch nog langer duren. Goh jullie zijn beide 31 het valt mij op dat er zoveel van onze leeftijd zijn die problemen hebben met zwanger worden dat ik er akelig van wordt, ik vindt het zo raar. Hoe zou dit toch kunnen? Ik ben wel blij dat ik op dit forum terecht kan om alles te delen, jullie weten wat het is, mensen die dit niet kennen doen je alleen pijn en maken domme opmerkingen. Hier kan ik toch mijn ei kwijt en jullie ook. Dank je wel jullie ook veel succes en en dat we heel snel goed nieuws hebben allemaal liefs
Hoi hoi, ik ben ook onder behandeling bij het Radboud in Nijmegen. Ik woon er practisch tegenover dus erg fijn! Ik ga in december/januari met ivf van start. Alle onderzoeken dus al gehad inclusief kijkoperatie. Ik heb endometriose. Veel succes!
Wij gaan ook naar het Radboud. Op maandag 20 oktober beginnen we aan onze 3e IVF. De wachtlijst bij het Radboud is meestal 2/3 maanden. In die tijd heb je wel al gesprekken en vooronderzoeken. Eigenlijk gingen die maanden best snel... (uiteindelijk dan, toen ze het vertelden vond ik het zó lang!)
ik zt ook bij het radboud...voelde me zeer goed behandeld...zoveel sociaal als resulterend in mijn zwangerschap... succes allemaal daar!
Ik wordt zaterdag 30... maar wij zijn dus al bezig sinds mijn 26e, die leeftijd krijg je vanzelf wel als je in de mmm zit... jammergenoeg.
Hallo ben ik dan weer naar een paar dagen. Effe reageren op wat ik schreef over de leeftijd, ik denk dat jullie mij allemaal verkeerd hebben begrepen. Onder onze leeftijd komt het steeds vaker voor dat er problemen zijn om zwanger te worden zelfs die nog jonger zijn, dat bedoelde ik. Onvruchtbaarheid begint toe te nemen onder de paren, niet dat ze later beginnen of vanwege aandoeningen maar gewoon dat je het zoveel hoort en meemaakt, ik ken er inmiddels zoveel en dat bedoelde ik dat ik daar echt van sta te kijken. Misschien ook omdat ze steeds sneller actie ondernemen, gelukkig maar hoor dan hebben we tenminste ook de kans om blije ouders te worden.
Hey Angelbaby, fijn dat je dat even aangeeft van die wachtlijst want dat wist ik dus niet ik ben nog niet in het radboud geweest, maar goed dat ik dit weet anders had ik het weer uitgesteld tot volgend jaar dus ik kan er maar beter direct weer tegenaan. Hey je gaf aan van die onderzoeken, ik heb alles twee jaar terug al gehad hcg, kijkoperatie noem maar op. Dus de normale onderzoeken doen ze natuurlijk weer maar ze zullen toch niet.... HCG toch niet weer hé?
Nee geen HCG meer hoor! Ze doen opnieuw de bloedtesten (HIV, hepatitis) en vriendlief moest opnieuw inleveren en ze maken zelf een inwendige echo. Geloof dat dat het was... oh ja ze hebben weer hele vragenlijsten
Hey Angelbaby, nou dan valt het wel mee ik dacht al ik wil echt niet meer die hsg foto, dat vind ik onnodig, nou de rest oke dat is normaal. Ja bij mij zijn de hormonen niet goed die zijn opeens heel laag vooral progesteron, schijnbaar kom je dan vroeg in de overgang, dus ik ben per toeval er nog net optijd bij geloof ik. Fijn hoor dat we hier alles kunnen vragen. Ik heb de 28e weer afspraak met de gyn en dan wordt ik pas doorverwezen dus zel nog wel even duren voordat we echt gaan starten.
Hey Main, Wat betreft de leeftijd (ik had je opmerking inderdaad verkeerd begrepen ), ik zie ook steeds meer mensen met fertiliteitsproblemen. Het kan natuurlijk ook zijn dat we ouder worden en meer mensen in je omgeving zwanger (willen) worden. Maar ik zeg ook wel eens: "de mensheid roeit zichzelf gewoon weer uit"... Ik ben in ieder geval wel blij dat ze tegenwoordig veel kunnen Wij weten nu trouwens dat het ICSI gaat worden (vrijdag hebben we de uitslagen gehad). Ze zei dat er geen echte wachtlijst was in het Radboud, maar wij moeten wel eerst 2 maanden wachten op de uitslagen van het chromosomenonderzoek van mijn mannetje. Ook weet ik dat ze een korte winterstop hebben (aangezien ze geen terugplaatsingen in de kerstvakantie willen doen). Je kunt volgens mij dan wel al beginnen met spuiten en zo. In ieder geval zou ik rekenen op 2/3 maanden wachten. En ze zullen inderdaad eerst die standaard onderzoekjes doen (daar gaan ook weer wat weekjes aan voorbij). Bij mij duurde het 2 weken voordat ik ee afspraak had gemaakt en die afsraak was pas 4 weken later. Met andere woorden: het is niet onverstandig om er een beetje snel achteraan te gaan Groetjes Mia
Ik denk dat vruchtbaarheidsproblemen nu wat bekender worden, want 1 op de 6 stellen krijgt hiermee te maken En dat heeft volgens mij ook niet altijd met de leeftijd te maken. Ik denk dat het steeds bekender word en dat mensen er wat beter over kunnen praten tegenwoordig. Liefs C.G.
Ik denk dat je het ook meer gaat horen als je er zelf mee bezig bent. Het valt je dan veel meer op. + als je het zelf bekend maakt komt iedereen ook ineens met hun verhalen. Denk dat dat ook veel scheelt.
Ik zit ook in nijmegen Gister geweest voor de punctie En het viel reuze mee Morgen uitslag hoeveel er bevrucht zijn Liefs Tijgertje23
Hallo Mia, Ja daarom maar even uitleg over wat ik bedoelde , ja nu praten er meer mensen over en ze doen nu gelukkig meer! Hey je hebt de uitslag gehad, ben je teleurgesteld dat het icsi gaat worden of of had je dit min of meer verwacht. Ik kan me voorstellen dat dit toch eff rot voelt. en het chromosomenonderzoek mag ik vragen waarom ze dat precies doen? Als je niet kwijt wilt snap ik dat wel. Fijn dat jij ook even aangeeft hoelang ik kan verwachten tot ze starten. Ik moet 28e naar gyn dus ik wil dat hij dan direct een afspraak maakt, anders bel ik thuis direct zelf dan ben ik misschien na alle onderzoeken in januari aan de beurt (hoop ik ) Succes ik duim dat de uitslag goed is van het chromosomenonderzoek!
Hey Tijgertje, Super gelukkig dat het goed ging, en fijn om te horen dat het wel mee viel. Ik ben benieuwd hoeveel er bevrucht zijn. Succes!