Hi dames, Ik ga in oktober naar Turkije met de kleine van 3.5. Helemaal zin in maar ik heb nu al pijn in mijn buik voor de vliegreis. Het is een extreem druk ventje met een flink temperament. De reis is vanaf Düsseldorf (dus al 2 uur in de auto) en daarna nog een 3.5 uur vliegen. Ik weet dat miljarden mensen dit gewoon doen maar ik zie al snel beren op de weg en wil jullie toch om tips vragen. Ik snap dat de meeste peuters druk zijn en niet stil zitten maar geloof me die van mij heeft xxl duracell batterijen en word al boos als ik verkeerd zou niezen. Ik snap dat ik een tablet mee kan nemen en kleurtjes en wat te eten. En hopen dat hij slaapt. En "probeer het los te laten, het komt wel goed" Maar hebben jullie veder toch nog tips? Het is voor mij 11 jaar geleden dat ik zelf heb gevlogen/naar buitenland ben geweest dus ik ben er wat vakanties betreft helemaal "uit". Moet ik vooraf filmpjes downloaden op de tablet etc. Help me haha
Laat hem op het vliegveld zoveel mogelijk lopen om zijn energie kwijt te raken En stap niet als eerste in maar als een van de laatste En het klinkt zo cliché maar het is echt waar als jij relaxt bent dan voelt je kind dat ook Spelletjes die hij speelt kan gewoon offline en wat filmpjes downloaden deed ik thuis en koptelefoon meenemen zo’n magisch tekenbord nam ik ook altijd mee
Ik denk dat zelf relaxt zijn het belangrijkste is. En voor mij persoonlijk geldt zat ik het lopen en alles gewoon niet toe laat. Dan maar boos, maar ik ga niet 3 uur op een neer door t gang pad rennen. Voor hun stoel mag best wat gespeeld worden, ze hoeven echt niet keurig stil te zitten. Maar wat begint bij een paar stappen in t gangpad eindigt binnen 20 minuten in overal heen willen en alsnog niet tevreden te zijn. Dus daarom meteen duidelijk. En vaak staan ze dan juist veel meer open voor een spelletje oid, zodra ze de grens weten.
Die van ons is het beste af met duidelijke grenzen. Dan weet hij waar hij aan toe is. Die van ons ging niet vliegen maar 2 dagen reizen naar Italië. Luisterboeken, filmpjes en tekenen deed hij op een vtech tablet. Super leuk ding. We hadden ook nog een vtech spelcomputer. Met lading spelletjes. Zelf te wisselen. Helaas voor hem wagenziekte dus kon hij alleen dingen luisteren.
Neem verschillende activiteiten mee zoals filmpjes downloaden via Netflix of Disney, teken spullen of een vakantie doe boek, fidget toys, een spelletje. Verder wat lekkere snackjes mee en vooral proberen relax te blijven