ik ben van russische komaf en ik en mijn man bedenken nu een naam we zaten te denken aan alex en dan als hele naam alexander of aleksandr welke vorm zouden jullie kiezen
Tja, ook al ben je van Rus komaf, staat Aleksandr echt niet mooi geschreven. Het kind zal dan ook de rest van zijn leven zijn naam moeten gaan spellen.
Ik vind Aleksandr ook echt niet mooi geschreven, ook al ben je van Russische komaf. Ik zou gewoon voor Alexander gaan. Meteen duidelijk.
Alexander! En jullie willen hem dan alex noemen toch. Als je aleksandr afkort is het toch alek, totaal andere naam? Nouja aleksandr vind ik echt niks
Jessyd, Ik heb op Alexander gestemd. Idd duidelijker voor iedereen en hoeft niet gespeld te worden... Ook klopt de afkorting dan beter!
Heb vanwege de afkorting Alex ook voor Alexander gekozen. Vind Aleksandr op zijn russisch niet lelijk maar ik vind bijna alle vormen of afleidingen van de naam Alexander mooi zoals bv Alessandro, Alejandro, Alexis, Xander, Sandro, Alec enz.
Alexander, anders moet hij later altijd en overal de schrijfwijze gaan verbeteren. "Nee niet Alexander met een x maar met ks en zonder e". lijkt me niet zo fijn voor hem.