Bij heel de tas met spuit spullen zaten geen ontsmettingsgaasjes. Wel in de verpakking bij de cero.. Niet bij de gonal en niet bij de pregnyl. Ik naar de apotheek , " ik wil graag ontsmettingsgaasjes erbij hebben. a: zitten die er niet bij? Ik: nee, maar ik wil ze wel. a: nou die doen we er niet standaard bij als het niet op het recept staan .ik: lijkt mij als je prikspullen krijgt dat die erbij zitten , ook volgens de assistent van de gyn a: nee hoor. en we hebben alleen maar grote dozen. Ik: ja die kan je toch dan meegeven? A: moeten we bestellen en er zitten er wel 250 in. ( ja en?) . ik : nou bestel ze dan maar A: ja maar dat zijn kosten aan verbonden. ik: bestel ze nu maar. ik wil geen rare dingen door het niet goed ontsmetten van de huid. Werkelijk waar het is toch niet zo moeilijk om mee te denken en gewoon gelijk te zeggen dat ze besteld kunnen worden voordat je een hele discussie moet gaan voeren. En een half uur moet wachten omdat miep moet gaan vragen of dat allemaal wel kan. En na de apotheek nog fijn boodschappen moeten doen in een supermarkt vol met zwangere kleppende dames. Had het even helemaal gehad.
Ik had deze gaasjes ook niet toen ik de pregnyl zaterdag zette.. . had mijn buik schoongemaakt met dethol... is dat erg dan?
mm.. ik krijg zo'n soort 'spuitkit' een zakje met alle benodigdheden voor spuiten, dus ook ontsmettingsdoekjes. maar je kan ook zelf ontsmetten met (idd) bijv dethol, of alcohol. gaat prima! succes! oh ja, hoeveel moest je er nou voor betalen ?
Bij mij in Zh zeiden ze zelfs dat je niet eens meer hoeft te ontsmetten. Als je elke dag of om de dag doucht is dit niet nodig......
Ja dat klopt wel , bij de prik les zei de assistente ook dat het protocol daarvoor veranderd is , maar dat hun toch blijven adviseren te ontsmetten. En ik vind dat zelf ook veiliger ook al douche ik elke dag.
hier "de apotheek"... Het wordt idd niet standaard meegegeven. De meesten desinfecteren niet of met alcohol. Diabetes patienten desinfecteren 9 van de 10x ook niet!. Anyway... zo moeilijk had ik niet gedaan hoor en al helemaal niet in 30 minuten...hahahha
Wij moesten ze ook gewoon kopen hoor. Stond niet op het receptje, en doen ze er bij mijn weten ook niet standaard bij. Ik moest er geloof ik 2,- euro voor betalen.
mijn man spuit elke dag insuline maar ontsmet nooit. heeft nog nooit wat gehad. ik ontsmet wel omdat ik anders bang ben dat ik puistjes op me buik krijg of wondjes.
Ze vertelden ook bij de prikinstructie dat als je wel wilt ontsmetten.Je ook nog 1 minuut moet wachten voor de spuit erin mag anders werkt het niet..
Hier een verpleegkundige: Voorheen moest er inderdaad altijd ontsmet worden voordat je ging spuiten. Door vernieuwd onderzoek enzo is nu het protocol dat alleen ontsmet hoeft te worden als mensen lichamelijk ongezond zijn of erg onhygienisch zijn. Zelfs in de ouderenzorg (waar ik zelf werk) hoeven we niet meer te ontsmetten. Helaas is het nog een erg moeilijke verandering. Veel mensen durven het niet goed aan, maar het hoeft echt niet meer. Groetjes Jelske
Hier nog een (wijk)verpleegkundige: inderdaad onsmetten wij ook niet meer bij injecteren. Alleen zoals Jelske al zei in bijzondere gevallen. Ik doe het bij mezelf ook niet Succes allemaal dikke kus Alies